nu ved jeg jo ikke hvad du skal med dem - men du må jo under alle omstændigheder ikke benytte email til nogen som helst uden du inden har fået accept på at sende en email (og nej du må ikke sende en email for at få den accept - det er brev, telefon eller OK via en hjemmeside o.l) - så der findes sikkert forskelligt, men de kan ikke bruges til at sende mails efter uden man får ørene i maskinen (læs risiko for store bøder)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Er dette danske regler eller gælder de også i udlandet?
Jeg er en ung iværksætter som bare er interesseret i at lave noget research indenfor de forskellige brancher og tilbyde dem min hjælp ved ikke om dette har nogen betydning.
Men hvis deres hjemmesider ligger offentligt tilgængeligt på internettet må man vel gerne kontakte dem?
Nej, det må du ikke pr. e-maill iht. markedsføringsloven paragraf 6, hverken i Danmark eller i andre lande.
Det du ønsker at gøre betragtes som SPAM og er ulovligt - straffes med store bøder.
Loven er til for at virksomhederne kan få lov til at arbejde i fred uden at få ødelagt deres effektivitet fordi de skal slette 3 miliarder e-mails for at finde dem de skal bruge når de kommunikerer med deres kunder.
Så du må ringe eller skrive et rigtigt brev hvis du vil i kontakt med dem.
Bestemmelsen omfatter reklamehenvendelser i bred forstand – dvs. både reklame for konkrete varer eller ydelser, men også henvendelser, der alene har til formål at skabe opmærksomhed om den erhvervsdrivendes navn (branding).
Så længe dine spørgsmål ikke er i strid med ovenstående, så har du ret til at sende dem en mail :)