Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email lister på virksomheder

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Havde en jura underviser der fortalte os, at det er ok at sende mails uopfordret i USA hvilket var til alles overraskelse, så jeg forstår din reaktion.

Som jeg tolker CAN- Act, så må du godt sende mails af kommercielt indhold uden en forudgående aftale fra modtager, dog er der en række kriterier dine mails skal opfylde, bl.a. at det skal være nemt for modtager at sige nej tak til mails fremover.

Forbrugerombudsmanden tolker det ligeledes sådan, citat: "I USA er der ved virkning fra 1. januar 2004 vedtaget en anti-lov (www.ftc.gov). I USA er der tale om en opt-out model, det vil sige, at der ikke kræves et aktivt samtykke for at udsende uanmodet elektronisk markedsføring, men der gælder derimod alene et krav om at de erhvervsdrivende skal give en reel mulighed for at sige "nej tak" til yderligere reklamer. Se nærmere på www.ftc.gov."

Det må være op til andre at vurdere hvilke kilder der er mest troværdige og hvilke fortolkninger der korrekte. Men jeg holder stadig fast ved min Smile

OG ET GODT RÅD - BRUG ALDRIG WIKIPEDIA SOM KILDE!!!!!!! DET ER EN DØDSSYND Smile

Anvendte kilder:

Forbrugerombudsmanden
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/uanmodedehenvendelse/hvadglderilande  | 15:30 18-11-2012

Federal Trade Commission - Protecting America's Consumers
http://business.ftc.gov/documents/bus61-can--act-compliance-guide-business | 15:31 18-11-2012

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

sdmoeller:

Som jeg tolker CAN- Act, så må du godt sende mails af kommercielt indhold uden en forudgående aftale fra modtager

Jeg kan slet ikke se, at der er noget der skal tolkes.

Det står tydeligt at det er forbudt og vil medføre bøder og i værste fald fængsel.

Så skriv præcis hvor der står, at du "godt må sende mails af kommercielt indhold uden en forudgående aftale fra modtager".

Vedrørende Wikipedia: Selvfølgelig skal man vurdere tingene; men det kan være et hurtigt opslagsværk, der giver overblikket - så - det lever jeg med.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe godt nok. Så er du ikke alene Smile

Der står ikke direkte at du må, men der står heller ikke at du ikke må, men blot at dine mails skal overholde følgende:

Each separate email in violation of the CAN-SPAM Act is subject to penalties of up to $16,000, so non-compliance can be costly. But following the law isn’t complicated. Here’s a rundown of CAN-SPAM’s main requirements:

Don’t use false or misleading header information.
Don’t use deceptive subject lines.
Identify the message as an ad.
Tell recipients where you’re located.
Tell recipients how to opt out of receiving future email from you.
Honor opt-out requests promptly.Honor opt-out requests promptly.
Monitor what others are doing on your behalf

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian 

Tak for svaret. 

Men hvis jeg betaler et firma for at sende e- mails, er det så lovligt ? da jeg derved betaler for det ? 

Mvh. Stefan 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man kan ikke betale sig fra at spamme og selv uden egentligt tydeligt kommercielt formål ville jeg aldrig turde sende mails ud i mængder efter nogen som helst liste, heller ikke med små ændringer o.l. ALDRIG. Bøderne for spam er alt for store til at tage den risiko OG som modtager bliver jeg selv bare dødirriteret og det er vel ikke det er vel ikke formålet for afsenderen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg arbejde for et analysefirma, da ringede vi til virksomhederne inden vi sendt dem spörgeskema.

Og når vi skulle have dem med i fokusgrupper så ringede vi og talte med dem.

Min erfaring med email er at der er dålig svarsprocent. ifl til telefonsamtalen
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stefan.

Som John siger, er svaret nej.

Selv hvis du gjorde det og hvis det var lovligt (hvilket det altså ikke er), så vil du ikke få noget ud af det.

Du vil gøre selv dine rigtige potentielle edder rasende over at maile dem - så rasende, at du mister hver eneste af dem, du ellers kunne have fået som kunde hvis du kører efter reglerne, de samme regler som alle andre danske virksomheder følger.

Så glem alt om at spamme virksomhederne og kom i stedet i gang med noget rigtig markedsføring der virker, for virksomhedernes og ikke mindst for din egen skyld.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

jeg kan se at min tråd har startet den helt store debat hvilket selvfølgelig er godt :).

Nu er det sådan at jeg hverken har en virksomhed eller produkt, så det eneste jeg

Min mail ville se sådan her ud:

Hej (navn),
Mit navn er (navn) og jeg eri øjeblikket i gang med at lave research indenfor
[industri] med henblik på at gøre branchen sjovere, mere produktiv og profitabel.
Som (tittel) hvad er de største problemer som du har på daglig basis?


Jeg er ikke ude på at sælge dig noget men jeg vil bare gerne høre vil problemer du har indenfor din branche. Jeg ville sætte stor pris på at høre fra dig lige meget om det bare er en sætning, eller mere.

Med venlig hilsen

Frederik

Ville det være i orden?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:
Ville det være i orden?

Nej, nej, nej og nej

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:

Jeg er ikke ude på at sælge dig noget men jeg vil bare gerne høre vil problemer du har indenfor din branche. Jeg ville sætte stor pris på at høre fra dig lige meget om det bare er en sætning, eller mereVille det være i orden?

Nej - du vil absolut risikere at blive spam anmeldt og få bøde som kan være ganske høj.

Du kan måske også selv høre, det lyder søgt med, jeg er ikke ude op at sælge dig noget, men vil gerne høre hvilken problemer du har inden for din branche - det er da i den grad noget der lægger op til et eller andet kommercielt - så absolut nej. Ikke en gang analyse institutter benytter det til undersøgelse af indstilling til sygdomme, krig eller politiske meninger - ukommercielt

Iøvrigt som de fleste andre har skrevet, så er det en rigtig skidt måde at lave analyse på, man irriterer folk. Grib knoglen og kontakt folk og få lov og interesse- God vind med projektet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)