Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email lister på virksomheder

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:
Men jeg må vel gerne sende dem en mail med reelle spørgsmål

Nu er det jo muligt for dig at surfe efter præcis det du så tydeligt har fået svar på, frem for bare at være "uening"- du må IKKE SENDE UOPFORDREDE EMAILS TIL NOGEN SOM HELST UANSET INDHOLDET og det kan koste dyrt at gøre det i DK og Europa - USA og andre aner jeg intet om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at være Hr. modsat, men I USA må du altså godt sende mails uopfordret selvom det indeholder reklamer.

I Danmark må du også godt sende mails uopfordret, så længe det ikke indeholder reklamer eller på anden måde har til hensigt at skabe opmærksomhed om dit brand.

Hvis du eks. har spørgsmål om hvor stor virksomheden er, hvor mange penge de tjener, hvor mange ansatte osv. så er det ikke et problem. Men hvis du spørger om tilladelse til fremsending af mails med reklamer/tilbud mv. så er det no-go, for her vil jeg mene, at din mail har til formål at skabe opmærksomhed om din virksomhed. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sdmoeller:
I Danmark må du også godt sende mails uopfordret, så længe det ikke indeholder reklamer eller på anden måde har til hensigt at skabe opmærksomhed om dit brand.
Det er en meget farlig vej, det vil være meget besværligt at bevise, at man ikke på et eller andet sigt tjener penge på mailen og dens evt svar - så jeg vil fastholde - IKKE emails som masseudsendelser uden godekendelse fra hver enkelt inden- Forskellen ligger nok i journalisten der spørger Helle T om en konkret ting - og så det som denne tråd jo handler om i det klare spørgsmål: Udsendelse af masse emails til f.eks ejendomsmægler eller andre - den holder helt enkelt ikke SDMOELLER - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forholder mig kun til hvad der står i loven. Loven begrænser ikke den erhvervsdrivendes frihed til, at rette henvendelse til andre virksomheder via email (så længe henvendelsen ikke er i strid med loven). Men hvis det ligefrem er masseudsende af mails der er tale om, så vil jeg også mene at det 100% fy fy, uanset indholdet, såfremt der ikke på forhånd er givet en accept fra modtager! JOHN - Smile

Men vil gerne lige spørge dig Frederik, har du fra starten af ment, at du vil masseudsende dine spørgsmål via mail? 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Når det drejer som hvor mange ansatte der er og hvor meget de tjener så plejer det at stå på deres hjemmeside og indtägterne i årsregnskabet.
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@sdmoeller
Nej jeg havde aldrig tænkt mig bare at sende den samme mail id til mange hver mail ville blive mere eller mindre personlig.

Jeg tænkte bare at det kunne være nemmere med email lister end at skulle finde alle manuelt :)

Nogen gåde råd til at finde mails ? Indtil videre har jeg brugt degulesider.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Frederik,

Du kan finde kontakt Info på cvr eller nnmarkedsdata, MEN man skal også gøre det manuelt.

Mvh, Anne Z.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må IKKE sende SPAM i USA.

http://www.spamlaws.com/spam-laws.html

Is Spam Really Illegal?

Spam is one of the most annoying things about using the internet. Lots of people think that it's annoying but don't realize that it can actually be illegal. There are lots of people suggesting that spam is illegal but if it is, then why are there so many unsolicited messages still being sent? Is it that people simply don't care about these laws?

Anti Spam Laws

In 2003 the Can-Spam act was signed in the United States. This was an 80 page document which defined exactly what spam was and went as far as making spam illegal.

Spam is actually illegal but many people are still receiving messages because people don't care about the laws, and also because not all of these messages are technically spam. The act sets up a list of guidelines which should be followed when sending emails. This includes not having misleading information in the header information.

If you are sending out a commercial email then you must by law include your postal address so that people can contact you if required.

Unsolicited email

Spam is actually unsolicited email and this means that people are still allowed to send out junk email that you have requested. If you put your name on a mailing list then this doesn't count as spam. It's very easy to get added onto mailing lists and as a result you probably have lots of newsletters in your mailbox right now.

Whenever you sign up for anything on the internet there is a box to say whether or not you want to receive communication from them. If you agree then that company is allowed to send you emails. This is not spam because they have already asked permission to contact you. It's important that you read everything you do on the internet.

However, even these newsletters that you have requested must have opt-out links in them somewhere. These links are used to take your name off the mailing list so that you can stop receiving the email at any time. To be in compliance of the laws these links must appear in the emails and be accessible.

Consequences

The Can-Spam act laid out a number of consequences for anyone found guilty of sending spam emails. This can even get you in prison in some cases. The act allows up to $11,000 in fines per email sent which should go a long way to stop the problem. The act is normally only used against the most notorious spammers although it can be enforced against anyone.

There is a database of all complaints available on the FTC website and you can also submit complaints there. Alternatively you can forward any spam received to spam@uce.gov

Spam is one of the most annoying things on the internet and it's about time that we put an end to it.

http://en.wikipedia.org/wiki/Email_spam


Venlig hilsen,

Christian




Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg fulgte lige lidt med i tråden - og nu må jeg så stille et spørgsmål! Hvad er det som gør "direct mail" lovlig og ikke masse udsendelser ? og hvad er helt konkret forskellen ? 

Mvh 

Stefan 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Direct mail = Snail mail = mail du sender med en postmand, hvis du kan huske denne kommunikationsform.

Grunden til at direct mail er lovlig er, at det koster dig noget at kontakte virksomheden.

Dermed tænker du dig voldsomt meget mere på, om det kan betale sig, end når du trykker på knappen for at sende 3 millioner e-mails ud.

Den selvregulerende effekt er rigeligt til ikke at forbyde dette.

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)