Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man tænke over når man designer et logo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :)

Jeg vil gerne designe et logo til et it-system og søger i denne forbindelse noget generel viden om logodesign.

Findes der noget anbefalelsesværdigt læsestof omhandlende teori eller metoder, som man gerne skal kende til, før at man påbegynder at designe?

/TAK! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

Hej,

jeg har skrevet lid HER og HER

Måske kan du finde lidt råd der.

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:42

Tak Brian.

Dog er det ikke helt det jeg søger - Jeg fik nok ikke udtrykt det jeg egentlig søger.

Men, jeg søger noget videnskabeligt. Da jeg skal kunne henvise til nogle troværdige kilder, som logoet er designet udfra. Dermed ikke sagt at du ikke er troværdig, men jeg søger noget lidt "større" teori omkring det :-) 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er nogle få grundregler til at skabe et godt logo design.

1. Et logo design skal udviklet i vektor grafik og ikke bitmap. Derved kan du skalere logoet som du ønsker i fremtiden hvis dette er nødvendigt.

2. Et logo design skal være simpelt dog solidt, Ikke alt for mange detaljer. Tag et kig på Nike, IBM, McD.

3. Lær farve skalaen og farvernes betydning. Hver eneste farve har sin egen betydning, det er utrolig vigtig at vælge de korrekte farver.

4. Et logo design skal sende et budskab i sig selv, det skal være virksomheden ansigt udadtil.

5. Det skal kunne genkendes i forskellige skaleringer, igen ikke for mange detaljer.

6. Ikke for mange font, der skal være en rød tråd gennem designet af logoet. Fonte kan også have deres betydning, så vælg korrekt.

Det er nogle af de få ting jeg lige kunne få sort på hvidt på stående tid.

Held og lykke.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra odense c
Tilmeldt 11. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:22

Hej.

Hvis det er en matematisk formel på et "rigtigt" logo du søger, så tror jeg du kan lede længe. Det kommer jo meget an på hvad logoet er til, altså hvilken branche. Jeg ville til hver en tid få en professionel eller en semi-pro til at lave logoet. Ud over at finde frem til hvordan logoet skal se ud, skal man også kunne arbejde i de rigtige programmer, det tager ikke lang tid at lære, men de er rimelig dyre så vidt jeg ved, ret mig hvis jeg tager fejl, og kom gerne med nogle bud på billig let tilgængelig software.

Men du kan vel læse "brandwashed" eller "buyology" af Martin Lindstrom. Har ikke selv læst dem, men har hørt godt om dem. De handler om købsadfærd, så gad vide om der ikke er noget om logoer i?? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)