Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på billeder - Google billedsøgning

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er møg-forvirret - håber at I kan hjælpe med nogle kloge ord.    Smile

Jeg har en side, www.altomhobby.dk, som har fungeret som fritids-hyggeside i mange år (siden 2001). Den ligger lunt hos Google, men mine billeder lader nærmest til at være blacklistet, når jeg laver en billedsøgning på Google.

Det jeg ved, er galt:
- Jeg har lavet title og alt på de fleste billeder, men mange har ens tekster (når jeg laver trin-for-trin instrukser til en hobby med 20 billeder, er det gået lidt hurtigt med alt og title tekster).
- Billederne er tunge.

De ting skal jeg have optimeret. Men jeg undrer mig alligevel over, at jeg ikke kan finde billederne på en Google-billed-søgning. (Især når nu siden ligger så godt i almindelige søgninger.)

Der er både en dansk og en engelsk version af siden (den engelske ligger på www.lotsofhobbies.com). Jeg lavede på et tidspunkt (for nogle måneder siden) en kopi af begge sider som legeplads (under www.gipa.dk), og fik ikke lige skjult dem for Google.
Det spøjse er, at hvis jeg søger på et filnavn uden .jpg eller .gif (f.eks. "cernit-billede-smykke"), så viser Google et par af mine billeder fra www.gipa.dk/lotsofhobbies.com. Men billederne fra min rigtige hjemmeside dukker stadig ikke op - og jeg kan kun finde noget, hvis jeg søger specifikt på filnavnene.

Hvad er er galt? Hvorfor hader Google mine billeder så meget?    Wink

Jeg er selvfølgelig i gang med at dræbe legepladserne (og lave 301 redirect på dem), og derefter skal alle billeder optimeres både mht. størrelse og alt- / title-tekster. Men er det nok? Eller kan I komme på en anden grund til at Google ikke vil vise mine billeder?

Og et tillægsspørgsmål: Når nu jeg alligevel gennemgår billederne, vil jeg lave thumbnails, der linker til en pop-up af det store billede i en lightbox.
Jeg har fundet RokBox, som virker fint - men det betyder at jeg skal indsætte denne kode:

{rokbox title=|Flettede stjerner :: Flettede stjerner i forskellige størrelser| thumb=|images/Jul/Flettede-stjerner/flettede-stjerner-i-forskellige-stoerrelser-mindre.jpg| thumbsize=|200 134|}images/Jul/Flettede-stjerner/flettede-stjerner-i-forskellige-stoerrelser.jpg{/rokbox}

Vil Google genkende det som billeder, og title som en alt-tekst? (Jeg gætter på nej.)

Er der en bedre måde at lave thumbnails med lightbox-popup, så der stadig er alt-tekster?

Jeg håber, at nogen kan sige noget klogt...     Smile

Smile     Rie

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Rie

Der er nu ikke noget at undre sig over - og Google hader skam ikke dine billeder. Men du (eller din webleverandør) har valgt at bede Google om IKKE at indeksere dine billeder via din robots.txt fil. Så Google gør blot, hvad de er blevet bedt om: Holder snuden fra dine billeder.

Hvis du fjerner den blokering i robots.txt, skal du bare se Wink

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:14

Jeg har lavet en Google søgning ved at skrive:
site:altomhobby.dk
Og klikket på billedsektionen. Der kommer der rigtigtnok kun 6 ligegyldige billeder såsom "Læg i kurv" med.

Prøv at få ryddet lidt i fil, der hedder robots.txt
Få som minimum dem her slettet:

Disallow: /images/ Disallow: /images/BB-massage-tilbud.gif Disallow: /images/BB-massage-tilbud_lille.gif

EDIT: Kan se hjælpen allerede er nået frem :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 20:15

HAHAHAHAHA!!!!

Det var dog det mest fjollede...!     Skype-BigSmile
Jeg har brugt TIMER på at søge på Google efter kloge ord om, hvorfor Google mon ignorerer mine billeder - og så er det fordi min fil selv beder dem om det...     Skype-Giggle

Tusind tak!!      Big Smile

Ved du også, om det med RokBox vil fungere, eller om jeg helst skal holde mig fra den type billed-kode?

Smile      Rie

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:18

Hvad baserer du dit gæt på? Der er - så vidt jeg kan se - en sti til billedet, og så finder googlebot det også (hvis du altså fjerner det indkørsel forbudt skilt, du har sat op).

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 20:30

Hej igen

Det er fordi jeg har lært, at det er vigtigt både at have alt-tag og title-tag på alle billeder. Og der er intet alt-tag i:

{rokbox title=|Flettede stjerner :: Flettede stjerner i forskellige størrelser| thumb=|images/Jul/Flettede-stjerner/flettede-stjerner-i-forskellige-stoerrelser-mindre.jpg| thumbsize=|200 134|}images/Jul/Flettede-stjerner/flettede-stjerner-i-forskellige-stoerrelser.jpg{/rokbox}

Så jeg tænkte, at det måske fik billedet til at stå svagere i Googles øjne, end hvis der var et alt-tag...?

Men det gør måske ikke noget?

Smile     Rie

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:01

Kan du ikke tilføje alt tag, når du uploader billedet, så din thumbnail har det i det mindste? Og hvis det plugin (kender det ikke) totalt stripper alt attribut fra billederne, skal du nok ikke bruge det.

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:03

Når du har fået rettet din robots.txt fil, så kan du læse mere om billed tags her.

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 21:29
Hej Rie,

Fedt at se dig herinde...!!! :D

Jeg bemærkede godt din robots text, men har ikke haft overskud til at skrive tilbage til dig... Sorry :) anyway så har du svaret fra hr. Rosenstand - Han er en af drengene...! :)))) hvis du lytter til ham, og fjerner no-follow så bliver dine billeder indekseret af Google... Det er dog ikke nødvendigvis ensbetydende med at du kommer frem på side 1... :)

Det kan vi lige se på, når google-robotten har været inde forbi din hjemmeside? :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 21:50

Hej Thomas,
Nu har jeg lyttet til nogle af dine videoer, og jeg syntes det er suverænt du gider svare på indlæg her :)
Kunne jeg lokke dig til at kigge på iphonebasen.dk et par minutter, og fortælle om du umiddelbart støder på nogle problemer rent seo mæssigt.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)