Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på billeder - Google billedsøgning

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Jeg uploader ikke via cms - jeg uploader via ftp og skriver selv img-tag præcis hvor jeg vil have det. Men med denne plugin skal jeg skrive ovenstående kode i STEDET for det normale img-tag - og så er der pludselig ingen alt.

Men du har nok ret i, at jeg skal holde mig fra det. Jeg går på jagt efter en anden måde at lave en pæn lightbox.

Tak for hjælpen!     Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 21:56

Ralf:

Tak for den. Jeg har allerede gennemtrawlet alle regler på maaange sider, og har endda også været forbi den side, du nævner.

Jeg tænkte bare, at når andre gladeligt bruger det plugin, kunne det være, at det var ok SEO-mæssigt, selvom der ikke stod alt-tag. Men det er nok en dum satsning...    Wink

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 22:03

Hey Mehmet

Jeg har skam været herinde længe - er bare ikke særlig aktiv.     Wink

Og ja - følte mig også helt VIP-agtig, da Rosenstand svarede. Har jo brugt timevis på at læse hans kloge ord overalt på nettet.     Wink

Jeg har egentlig tænkt mig at gennemgå alle billederne på sitet efter jeg så, hvor stor forskel det kunne gøre for størrelserne, og så jeg kan få thumbnails med lightbox - og hvis de alligevel skal ændres alle sammen, kan jeg lige så godt snuppe alt-tags og titler samtidig. (Jeg har immervæk ca. 1.600 billeder, så hvis jeg kan undgå at skulle igennem dem flere gange, foretrækker jeg det.    Wink    )

Så jeg vil gå på jagt efter en lækker lightbox, hvor jeg kan skrive img som normalt, så jeg er sikker på, at Google får det hele med...

Det du sagde på et tidspunkt med ens anchor-tekster - gælder det også for billeder? Når jeg laver instruktioner og har 20 trin-for-trin billeder, så kan det være svært at finde på 20 forskellige beskrivelser...

Er det så mest ok at de har ens tekster eller er det bedre at nøjes med at lave forskellige tekster på et par af dem og så lade være med at lave tekster på resten?

Smile     Rie

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:17

Mehmet Aslan:
fjerner no-follow så bliver dine billeder indekseret af Google.

Hvad er det for noget nofollow, Rie skal fjerne?

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:19

Rie Wiberg:
Og ja - følte mig også helt VIP-agtig, da Rosenstand svarede. Har jo brugt timevis på at læse hans kloge ord overalt på nettet. 

Tak skal du have, Rie! Jeg sidder her på en Starbucks og hygger mig lige nu i varmen - og får røde kinder. Jeg er altså bare en jysk bondetamp, der har arbejdet fuldtids med det her i 13 år nu. Det giver lidt erfaring i at finde fejlene hurtigt :-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michal Johansen:

Hej Thomas,
Nu har jeg lyttet til nogle af dine videoer, og jeg syntes det er suverænt du gider svare på indlæg her :)
Kunne jeg lokke dig til at kigge på iphonebasen.dk et par minutter, og fortælle om du umiddelbart støder på nogle problemer rent seo mæssigt.

Tak skal du have. Jeg vil tillade mig at "nøjes" med at svare på konkrete ting her på Amino. Analyser er det, vi bl.a. lever af i Concept Interest, og det vil jeg også gerne lave for dig. Men så bliver det ikke et "hurtigt kig"- men en reel analyse, som du kan bruge til noget i modsætning til det, et par minutters kig kan give dig. SEO er en 360 graders disciplin, der handler om hundreder af parametre. Jeg håber, det er OK.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:52

Rie Wiberg:
og så er der pludselig ingen alt.

Hej Rie

Du kan da bare selv tilføje alt -tagget på hvert billede, nu du selv koder.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 23:08

Thomas Rosenstand:

Mehmet Aslan:
fjerner no-follow så bliver dine billeder indekseret af Google.

Hvad er det for noget nofollow, Rie skal fjerne?

Jeg tror at han mener robots.txt, der fortæller, at Google ikke skal kigge på billederne.    Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 23:14

Thomas Rosenstand:
Jeg sidder her på en Starbucks og hygger mig lige nu i varmen - og får røde kinder. Jeg er altså bare en jysk bondetamp, der har arbejdet fuldtids med det her i 13 år nu.

Haha! Jo jo, et eller andet sted er vi jo alle sammen bare mennesker, der har samlet erfaring om en masse ting gennem årene. Men derfor er det nu alligevel ekstra rart at få tips fra nogen, man har fulgt på nettet - og som man ved, kan komme med kloge ord.     Wink

Havde faktisk håbet på at få kloge ord fra netop dig, da jeg skrev indlægget.     Wink
(Haha! Det lyder som falsk smiger... Men jeg har jo hentet gratis pdf og læst mange af dine andre tekster gennem tiden, og ved, at du ville kunne svare på mit spørgsmål, så mine tanker strejfede dig faktisk, mens jeg skrev.     Wink   )

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 23:36

Jonas Jørgensen:
Du kan da bare selv tilføje alt -tagget på hvert billede, nu du selv koder.

Hej Jonas

Det kunne være en god ide!    Smile

Jeg har en anelse om, at det kunne fucke up i RokBox-koden, hvis jeg begynder at tilføje ekstra parametre...? (Mest fordi der er | rundt om hver parameter i stedet for " som normalt - så jeg tror måske, at de skal have oprettet mulighederne i deres kode, for at det virker...?

Men du har ret - det er et forsøg værd...!    Smile

Hmmm... Jeg prøvede lige at rette et enkelt og køre siden igennem http://www.seoconsult.com/seo-tools/what-google-sees.html. Den oversætter (i modsætning til andre af den slags tools) min tidligere kode til et helt almindeligt billede med et helt almindeligt link, der indeholder
rel="rokbox[500 333]"

Det kunne tyde på, at jeg simpelthen kan lave den almindelige kode og så smide rel="rokbox[500 333]" ind i den for at få pæn popup.
Clean and simple - og så har jeg fuld kontrol over title og alt. Weee!     Smile

Tak fordi du lige fik mig ned ad den vej.     Smile

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)