En lille sjov historie - kunden reklamerede over manglende pakke - og jeg kunne se den var afleveret - så han checkede lige blandt kolleger;
Idag (16/11-12), spurgte jeg på arbejdet (ret lille virksomhed – Vi er 6 mand ialt) om nogen havde modtaget en pakke, og nej – ingen pakke. Men de opfordrede mig til at gå over til naboen, eftersom det ikke er første gang en pakke er havnet forkert, da vi har samme indkørsel. Jeg var så over og spørge naboen om han havde modtaget en pakke, og ja, ganske vist havde han så. Så der stod jeg lidt negativ, da man ikke bare modtager en andens pakke. Så spurtge ham hvorfor han havde det, når det ikke var hans pakke. Han fortalte så at fragtmanden havde været der, og skulle aflevere en pakke til “Jakob”, problemet er så at nabo’en også hedder Jakob – så man kan egentlig ikke klandre ham for at have “stjålet” noget. Dertil skal det siges at fragtmanden kun snakkede gebrokken dansk, og Jakob tilhøre en gruppe af de “socialt uheldige” – og pakken nu er væk/spist . Det er selvfølgelig en uheldig situation, men hvad gør vi så nu?
Jeg ved godt at det ikke er Sliknet’s skyld, men fragtmandens? Men ja, hvor stiller det mig, som har betalt for en vare men ikke modtaget den?
Det kan vel ikke være andet end fragtfirmaet der har ansvaret i og med de har afleveret pakken til den forkerte og fået en "falsk" underskrift. Hvis sliknet har en god kundeservice sender de en ny pakke uden ekstra omkostninger for kunden (selvfølgelig afhængigt af hvor stor bestilling der er tale om).
Bagefter tager sliknet kontakt til fragtfirmaet som de bruger og beder dem få styr på sagen, dvs. få pakken tilbage eller betale en erstatning. Fragtfirmaet har jo kvitteringen på afleveringen af pakken med den falske underskrift.
Lav din egen hjemmeside med WordPress. Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
Nu fik jeg jo en pakke fra dig den anden dag, og jeg syntes lidt din fragtmand er lidt uheldig. Hende som afleverede til mig, hun snakkede overhovedet ikke dansk, og var pænt forvirret :-)
hvis ikke mange penge og fragtfirmaet ikke af kulance erstatter et eller andet, så læg den død. Fragtfirmaet har været på korrekt adresse og afleveret til Jacob som har signeret og du risikerer en sag hvor du skal stævne fragtfirma som hævder at Jacob var ansvarlig og fxxxx og hans pumpestok.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER