Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget mister din virksomhed på udeblivelser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

For noget tid siden kom en bekendt som ejer en frisørsalon til mig og spurgte efter råd omkring de udeblivelser som han oplevede! Taget i betragtning at jeg ikke selv støder på denne udfordring i min dagligdag valgte jeg at svare lidt ukonkret, og henviste til fx. tandlæger som giver "dumme bøder" i tilfælde af ulovlig udeblivelse.

Det skal siges at han dagligt oplever 1-2 udeblivelser og han estimerer tabet til ca. 10000 kroner pr. måned (salon med 3 ansatte + ham selv).

Efterfølgende har jeg tænkt over hvad man gør ved situationen og hvor mange der egentligt oplever dette som et problem?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Han kunne vel lave en reminder sms som bliver sendt nogle timer før end at kunden skal komme. 
Deri skal så ligge et link til hurtigt at afmelde hvis man er forhindret samt salonens telefon nr. så man kan ringe hvis man ikke kan komme på nettet.

På den måde tror jeg at udeblivelserne bliver mindre. 

Næste udfordring er at kunne besætte den tid. Det kan man gøre ved at have et kundekartotek over kunder som kan komme på "alle" tidspunkter f.eks. og så sende en sms at hvis de kan komme om f.eks. en time så får de 25 % rabat eller lign.

Jeg tror at det ville kunne reducere tabet en hel del :D 

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 117
Fra  Time Book ApS Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Agora Live.

Det er godt nok mange udeblivelser for en frisørsalon.

Time-Book.dk hjælper frisørsaloner med af få kunder, men vi hjælper også med at få kunderne til at komme til deres booking.

Vi sender kunderne en SMS hilsen, nogle timer inden deres booking tid.

Det hjælper rigtig meget på problemet.

Med et bookingsystem, får man også Navn, Tlf osv fra kunderne og denne del hjælper også på problemet.

Vi vil meget gerne hjælpe jer.

Venlig hilsen

Team Time Book

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agora_Live,

Som de andre skriver, så vil sms påmindelser kunne afhjælpe problemet. Det er en win-win for begge parter, da kunden jo ikke glemmer aftalen med vilje, derfor vil kunden også opleve dette som en rigtig god service.


Med venlig hilsen
Søren

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:
og henviste til fx. tandlæger som giver "dumme bøder" i tilfælde af ulovlig udeblivelse.

Jeg forstår problemet og frustrationen til fulde. Men jeg skulle kun have en "dummebøde" fra min frisør én gang. Så ville hun aldrig se mig mere. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)