Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseblog: Fratrække rejseomkostninger i skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Digitalmarketing.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg overvejer at starte en lille niche rejseblog med anmeldelser samt praktiske rejseinformationer. Som udgangspunkt vil jeg selvfølgelig gerne tjene penge på den, men det er ikke pengene der driver værket i projektet. Indtægterne skal primært være igennem reklamer på hjemmesiden. Vil jeg have mulighed for at fratrække fly og hotel omkostninger i forbindelse med turene i årsregnskabet?

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke se nogen problemer i, men du skulle kunne dokumentere at det har været i firma regi eller noget. Måske du skal på noget messe osv. holde møder med andre rejsesider :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bummanden:
. Som udgangspunkt vil jeg selvfølgelig gerne tjene penge på den, men det er ikke pengene der driver værket i projektet.
som princip kan du trække nødvendige omkostninger ved at drive din virksomhed fra. Rejser generelt jo uden moms, og hotel osv med specielle fradragsregler som du kan surfe dig til (ex hotelmoms)

MEN - når du så skriver, at som udgangspunkt vil du tjene penge men det er ikke pengene der driver værket, så skal du lige ha i baghovedet, at staten kan "dømme" hobbyvirksomhed (google det). Det vil betyde, at hvis skat ikke bedømmer, at den drives som egentligt erhverv med indtjening for øje, så kan du miste retten til at fradrage underskud i anden personlig indkomst

Det er nok heller ikke nødvendigt at nævne (og så gør jeg det alligevel), at hvis du ex har din kone med, eller turene giver indtryk at, en verdensomrejse eller række rejser, som beskrives i blogform for egen interesse med lidt reklamer her og der, så vil du helt kunne nægtes fradrag - MEN - er det med seriøs indtjening for øje hvor reklamerne jo så gerne skal komme til at overstige udgifterne, og alt dokumenteres med sammenhæg osv - så kan de nødvendige driftsudgifter trækkes fra

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Digitalmarketing.dk Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et rigtigt godt svar John!Geeked Det giver lidt at kigge på.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)