Jeg har et større community med over 15 aktive tusinde brugere, jeg søger lige en ny løsning da jeg har fået en del problemer med min nuværende udbyder. Jeg sidder og overvejer om det er det værd at anskaffe mig en VPS? (En med kvalitet) samt om i kender nogle veletablerede forhandlere der er værd at tage et kig på. Hjemmesiden køres med CDN. |
Labera_Lege:Jeg har et større community med over 15 aktive tusinde brugere, jeg søger lige en ny løsning da jeg har fået en del problemer med min nuværende udbyder. Jeg sidder og overvejer om det er det værd at anskaffe mig en VPS? (En med kvalitet) samt om i kender nogle veletablerede forhandlere der er værd at tage et kig på. Hjemmesiden køres med CDN.
Spænende udfordring. Og flot at du har opnået så mange!
En skalerbar virtuel server kunne godt være at foretrække. Jeg vil dog også anbefale dig, at få sat serveren op med noget cache og en hurtig webserver. Det kunne være nginx i sammenarbejde med varnish. Eller hvis du er afhængig af Apaches funktioner, kan du nøjes med Apache og Varnish, som også spiller meget godt. At bevare CDN er nok også en god idé.
Hvilket software kører du?