Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny host - 15k brugere

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et større community med over 15 aktive tusinde brugere, jeg søger lige en ny løsning da jeg har fået en del problemer med min nuværende udbyder. Jeg sidder og overvejer om det er det værd at anskaffe mig en VPS? (En med kvalitet) samt om i kender nogle veletablerede forhandlere der er værd at tage et kig på. Hjemmesiden køres med CDN.

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 00:08

Labera_Lege:

Jeg har et større community med over 15 aktive tusinde brugere, jeg søger lige en ny løsning da jeg har fået en del problemer med min nuværende udbyder. Jeg sidder og overvejer om det er det værd at anskaffe mig en VPS? (En med kvalitet) samt om i kender nogle veletablerede forhandlere der er værd at tage et kig på. Hjemmesiden køres med CDN.

Spænende udfordring. Og flot at du har opnået så mange!

En skalerbar virtuel server kunne godt være at foretrække. Jeg vil dog også anbefale dig, at få sat serveren op med noget cache og en hurtig webserver. Det kunne være nginx i sammenarbejde med varnish. Eller hvis du er afhængig af Apaches funktioner, kan du nøjes med Apache og Varnish, som også spiller meget godt. At bevare CDN er nok også en god idé.

Hvilket software kører du?

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 01:08

Hej Patrick. Puha ikke nævn cache har haft alt for meget mareridt om det. Det er en meget stor buddypress installation som vi har været i dybden med. Vi regner dog stærkt med først at skifte når den nye update kommer. 

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:40

Labera_Lege:

Puha ikke nævn cache har haft alt for meget mareridt om det.

Ja nu kan cache jo være mange ting, mén hvis ikke cachen virker er det jo logisk at den er sat forkert op :-)

Jeg har haft et halvt blogindlæg liggende nogen tid, som jeg har nu har taget mig sammen til at skrive færdig til ære for dig. Det handler om skallering af store hostingløsninger.

http://www.specialhosting.dk/hjaelp-jeg-er-blevet-populaer/

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 07:43

Labera_Lege:
anskaffe mig en VPS? (En med kvalitet)

har vi faktisk leget lidt med og fandt ud af at det slet ikke er hurtigere end en god webhotel udbyder med ordentlige servere. Du skal kigge på primært 2 ting, mysql performance og om webserveren har mulighed for at slå f.eks HostNameLookups fra. Har du HostNameLookUps On skal serveren lave et hostname check for hvert besøg, noget der kan sløve den lidt ned. Hvad hedder dit site? skal med glæde lige have et kig på det.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis man bruger nginx, så er der ingen grund til at give det overhead som varnish har - man kan jo bare sætte nginx rigtigt op, til også at cache siderne, helt ligesom varnish gør :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 11:09

Labera_Lege:

Hej Patrick. Puha ikke nævn cache har haft alt for meget mareridt om det. Det er en meget stor buddypress installation som vi har været i dybden med. Vi regner dog stærkt med først at skifte når den nye update kommer. 

Som Mikkel rigtigt nok nævner, så må det mest logiske være, at de cache du har haft fat i, ikke har været rigtigt sat op. Vi har ret gode erfaringer med at sætte både Varnish Cache og Litespeed Cache op - både på WordPress-sider, større shops og fora. Og det giver altså en mærkbar forbedring, hver gang!

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 11:22

Lucas - Hosting4Real:

Hvis man bruger nginx, så er der ingen grund til at give det overhead som varnish har - man kan jo bare sætte nginx rigtigt op, til også at cache siderne, helt ligesom varnish gør :)

Test efter test har bare vist at nginx's cache ikke kan følge med en Apache + Varnish, Litespeed Cache eller for den sags skyld nginx + Varnish :-)

Søren.Pedersen:

Labera_Lege:
anskaffe mig en VPS? (En med kvalitet)

har vi faktisk leget lidt med og fandt ud af at det slet ikke er hurtigere end en god webhotel udbyder med ordentlige servere. Du skal kigge på primært 2 ting, mysql performance og om webserveren har mulighed for at slå f.eks HostNameLookups fra. Har du HostNameLookUps On skal serveren lave et hostname check for hvert besøg, noget der kan sløve den lidt ned. Hvad hedder dit site? skal med glæde lige have et kig på det.

Jeg vil nu ikke mene, at det er særlig klogt at han skifter til og fortsætte på et webhotel. Når han allerede har 15.000 aktive brugere, og han formentlig får mange flere, så skal han have en skalerbar løsning, og det er et webhotel ikke.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:31

Patrick - Meebox:

Lucas - Hosting4Real:

Test efter test har bare vist at nginx's cache ikke kan følge med en Apache + Varnish, Litespeed Cache eller for den sags skyld nginx + Varnish :-)

Kommer an på hvor über man er til at konfigurere :) på et high scale level, med et par 100 millioner besøgende, er nginx stadig det samme som varnish :) Det gælder jo bare om at sætte ting rigtigt op

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:

Patrick - Meebox:

Lucas - Hosting4Real:

Kommer an på hvor über man er til at konfigurere :) på et high scale level, med et par 100 millioner besøgende, er nginx stadig det samme som varnish :) Det gælder jo bare om at sætte ting rigtigt op

Jeg har set en del ret vilde tests, opsat af nogle folk der uden tvivl ved hvad de laver, og jeg har aldrig set et tilfælde hvor at nginx's cache vinder over varnish cache. Men hvis du har nogle tests der viser anderledes, så vil jeg meget gerne se dem. Du kan smide dem på chatten, hvis det er - vi skal ikke ødelægge tråden mere end højst nødvendigt. :-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)