Tak for svarerne. Specielt den med dansk retspraksis - det er noget man kan bruge til noget. Sagen er den jeg har modtaget en efterfølgende opkrævning på noget selvrisiko fra mit forsikringsselskab... Den er dog kommet i form af en rykker nr 2. Jeg har hverken modtaget den pågældende regning (som de påstår at have sendt fra 1-2 måneder siden, vedr en skade der skete i oktober 2011, da de først er blevet opmærksom på det nu), eller betalingspåmindelsen eller 1. rykker.. Det lyder selvfølgelig underligt at jeg ikke modtaget 3 breve. Omvendt kan man sige at der sker for det første menneskelige fejl i et så stort forsikringsfirma, så det kan sgu også være den slet ikke er sendt, derudover er min erfaring desværre med post danmark at de smider meget væk på trods af de selv oplyser en forholdsvis lille andel af breve der bliver væk.. Som jeg også sagde til forsikringsselskabet : hele skaden er blevet behandlet pr. mail, jeg modtager fakturaer på mail, og jeg oprettede mig i sin tid hos dem på mail - hvorfor så ikke lige sende en venlig reminder på mail, når nu fejlen trodsalt er deres at de først opkræver mig for selvrisikoen næsten 1 år efter skaden er sket og pengene er udbetalt. Derudover er selvrisiko beløbet så lavt (1600 så vidt jeg husker), at jeg naturligvis bare ville have betalt hvis jeg havde modtaget opkrævningen. Som jeg også nævnte for dem talte jeg med dem fra 2 måneder siden vedr en ny bilforsikring, hvor de også kunne have nævnt de har en ubetalt faktura i deres system... Derfor nægter jeg simpelthen af princip at betale rykkergebyret, fordi jeg selv i min virksomhed er begyndt at sende med tracking nummer, for at være sikker på pakkerne når frem. Det andet er simpelthen for sløvt med det post væsen vi har. |
Michael Moore:
Nu skal forsikringsselskabet ikke dokumentere at brevet er nået frem, men kun at det er afsendt og ikke returneret, så du får kun flere udgifter ud af at nægte at betale rykkergebyret. Forsikringsselskabet har loven på deres side, hvad enten du synes om det eller ej.