Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil dropshipping være en god måde at komme i gang på for mig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Jeg er en ung pige der igennem længere tid har designet og lavet smykker.

Nu vil jeg gerne have at det skal blive til noget større og skal derfor starte på guldsmedeuddannelsen inden længe.

MEN... Jeg vil vil som sagt gerne have at mine smykker skal blive til noget mere og ikke længere "bare" være en hobby!

Hvordan jeg kan skubbe det hele i gang? Er der nogle der kan dele ud af erfaringer?

Jeg har selv tænkt meget på om dropshipping kunne være en mulighed for mig. Evt. gå rundt i København og snakke med forskellige tøj- og smykkebutikker og høre om de vil forsøge at sælge mine smykker med en kommission på X% i en periode?

Håber der er nogle der vil dele ud af deres erfaringer!

Mange venlige hilsner

Alberte Campbell

http://www.facebook.com/pages/Campbells-smykker/273252079452904

http://albertecampbell.blogspot.dk 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 08:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alberte

Nu er jeg dog ikke på smukkemarkedet, men har lidt erfaring med dropshipping.

D. 1. december starter jeg selv en webshop, hvortil jeg har tilknyttet nogle leverandører som tilbyder dropshipping.

Meningen er, at i startperioden skal alle produkter kører via dropshipping, men som tiden skrider frem, har jeg tænkt mig at købe større partier hjem, af de produkter som sælger godt.

Ulempen ved dropshipping er som oftest den pris du skal betale for produktet. Den er noget dyrere. Ud over produktets pris, tager mange leverandører et håndteringsgebyr for at sende direkte til privatkunden. Derved bliver din indtjening på produktet ikke lige så stor, som hvis du fx køber en større levering hjem, hvor man ofte kan få noget rabat.

Jeg gør det som sagt selv til en start. Også for at se, om det er et koncept som holder i længden.
Går det fx skidt med salget, er det jo godt at man ikke har købt 100 stk. hjem af et produkt, hvis det bare kommer til at ligge på lager, og ikke kan sælges.

Men din idé med at gå rundt og spørge butikkerne, om de vil sælge dine produkter, er absolut et plus. Ved dog ikke, hvordan de har det med, at det kun er en periode de skal sælge det, men der er absolut ikke noget i vejen for at spørge ad.

Håber du finder ud af, hvordan du får det til at køre - for det skal det nok! 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:13

Hej Anders!

Tusind tak for svaret!

Det lyder super spændende med din webshop, håber det kommer til at gå godt!

Ang. perioden var det egentlig mest for butikkens egen skyld, så de ikke hæfter sig til noget, men selv kan fastlægge den periode de har lyst til at forsøge at sælge mine smykker. En periode, som selvfølgelig altid kan forlænges hvis begge parter er tilfredse med salget. 

Jeg tænker bare at det vil være attraktivt for butikken at de har så få forpligtelser som muligt. 

Jeg talte med en guldsmed, der har et galleri. Hun ville gerne have mine smykker liggende i butikken i en periode, og sælge med en kommission på 20-40%. Det kunne jo være en start, og efter en periode kunne man så mødes og evaluere om salget skal fortsættes. 

Hvordan lyder det? 

Venligst

Alberte Campbell

http://www.facebook.com/pages/Campbells-smykker/273252079452904

http://albertecampbell.blogspot.dk

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 13:53

Hej igen :)

Hvis butikkerne er med på det, så klø endelig bare på... Det kan jo være, at dine smykker bliver eftertragtet, og at butikkerne selv kommer og forespørger om flere produkter fra dig. :)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)