Hej Jimmy
Modsat alle de andre her i tråden, så er jeg egentligt ikke så begejstret for ideen, om at sammenligne med en bil. Jeg tror de fleste der vil se video godt ved hvad de forskellige selling points betyder i forhold til et CMS.
Men det værste ved bil analogien er at du misser den store mulighed video-mediet har for Show-don't-tell. F.eks. skriver "easy to install" samtidigt med at du viser en bil, det viser mig ikke andet end at du mener det er let at installerer, hvis du istedet skriver "easy to install" just 3 clicks, og tager en camtasia video hvor du installerer det, klipper den ned til 3-5 sekunder, se så har du vist mig hvor let det er at installere.
Jeg har selv gjort mig en del tanker om hvordan, man markedsfører CMS/Website buildere via video. Specielt fordi vi håber at launche CloudSprout d. 3 december og her skal vi havde en video klar.
Som jeg ser det er der generelt to slags videoer derude. Den mest udbredte er forretningsmodel video, her vises ofte i tegneserie form hvordan forretningsmodellen virker og hvad de forskellige parter for ud af det. Dette er godt til virksomheder, hvor konceptet er unikt og det bærende element.
Den anden slags er produkt video, søges det at få brugeren til at prøve produktet, ved at overbevise om kvaliteten af selve produktet. Brugeren kender i forvejen forretningsmodel, så det vigtige er at fremhæve hvorfor man netop skal vælge det produkt, fremfor de andre på markedet.
Der er vist ikke nogen tvivl om at både SiteMagic og CloudSprout skal bruge produkt videoer. Der hvor jeg er ligenu er i storyboard fasen, hvor jeg har prøvet at finde de sellingpoints som var vigtigst og kunne illustreres. Her er så langt jeg er kommet indtil videre:
- Intro: CloudSprout is the world most powerfull online website builder, use it to easily create stunning professional websites without having to worry about coding and technical stuff.
- Get started quickly using one of our beautiful templates (Templates)
Vis SproutExchange karosel
- and customize to your needs .. exactly to your needs - no limits
- Create a Responsive Design look great on phones, tablets, desktops etc. (Responsive Design)
Vis mouse der kører over devices i designeren med en Responsive Design Template
- Choose from a wide range of fonts (Fonts)
Vis pil op skift af font
- Use history, undo and redo to get your design just right (History)
Vis hvordan man kan springe frem og tilbage med history
- Build templates not pages, so you only have to layout ...
Vis skift imellem sider i designer og hvordan ændring i et layout påvirker andre sider
- Copy Paste elements - with the usual shortcuts
Vis copy-paste
- Reuse layout parts across templates... changes made are automatically updated...
Hiv elememt fra library ind i layout ... lås op og ændre, hvis ændringen af det oprindelige
- Leverage CSS3 effects ...
Vis Textshadow og border-radius
- Provide your clients with an easy-to-use content management system to so content can be updated quickly
Vis opdatering via blyanter evt. on-site login
- Build webshops ... and start receiving orders
Vis der bliver lagt en ordre i indkøbskurven, og den kommer ind i systemet.
- CloudSprout is free ... for small to medium sites and support plans are avalible for larger sites
Vis panorama over priser fra website
- Signup now, it only takes 3 seconds
Vis signup, mail og login
En ting jeg lod mærke til i din video, er at du kun viser statiske screenshots af systemet, jeg tror du vil opnå at det opleves meget mere dynamisk, hvis du viser klik og interaktioner. Rent teknisk, så har vi tænkt os at løse det ved Camtasia film som vi klipper og zoomer i, så hver punkt kommer til at tage få sekunder. Måske kunne du bruge samme teknik.
Et af de råd vi har fået fra en erfarn filmmand er at hyre en professionel speaker, han mener at det kommer til at bidrage markant til følelsen af professionalisme som videoen gerne skulle give.