Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video: Hvis Sitemagic CMS var en bil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

For et par uger siden udgave jeg Sitemagic CMS 2012 Q4 (se release her på Amino). Nu er jeg klar med en produkt-video, som jeg gerne vil bede om lidt feedback på. Hvad synes I om ideen med at beskrive produktet som en bil? Hvad er Jeres generelle opfattelse af produktet, efter at have set filmen? Får I lyst til at prøve det?

Jeg modtager gerne både ris og ros. Tak på forhånd :-)

Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:50

Hvis I synes at navnet Focus2Web virker bekendt, så jo - det er Maibritt fra Focus2Web her på Amino. Hun skaber fantastiske websites i Sitemagic CMS.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:01

Ideen er rigtig god, men synes ikke den brænder helt igennem.. Pludselig er der en politibil?

Havde nok mere håbet på noget fart / optagelse fra sportsvognens førerhus. - At video'en tog udgangspunkt i en køretur, hvor de forskellige elementer så blev præsenteret.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:41

Hej Jacob.

Politibilen kommer i forlængelse af "Easy to customize" - altså at tilpasse produktet grafisk.

Der har været flere vinkler på det, men det skulle også være noget jeg selv kunne producere. Det er ikke ligefrem et projekt der er indbringende :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 08:22

Ideen er god nok, men denne video er lidt lang i spyttet.

Jeg ville klippe fra 0:40 til "What car do you drive". Det som klippes væk passer ikke med "bil"-temaet og det er kedeligt præsenteret.

Hvis du VIL have det med, så prøv med meget kortere sekvenser - 0.25 sek hele vejen til "What car do...".

Selve bil-delen er ok, men heller ikke mere. Det er lidt jævnt og kedelig. Jeg kunne godt tænke mig et eller andet overraskende eller "clever".

Det er for tidlig på dagen for  mig til at komme op med de gode ideer, men der er sikkert en anden kreativ sjæl, som kan komme på en morsom/overraskende/clever kobling mellem bil og program?

- Søren.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:31

Hej Jimmy

Modsat alle de andre her i tråden, så er jeg egentligt ikke så begejstret for ideen, om at sammenligne med en bil. Jeg tror de fleste der vil se video godt ved hvad de forskellige selling points betyder i forhold til et CMS.

Men det værste ved bil analogien er at du misser den store mulighed video-mediet har for Show-don't-tell. F.eks. skriver "easy to install" samtidigt med at du viser en bil, det viser mig ikke andet end at du mener det er let at installerer, hvis du istedet skriver "easy to install" just 3 clicks, og tager en camtasia video hvor du installerer det, klipper den ned til 3-5 sekunder, se så har du vist mig hvor let det er at installere.

Jeg har selv gjort mig en del tanker om hvordan, man markedsfører CMS/Website buildere via video. Specielt fordi vi håber at launche CloudSprout d. 3 december og her skal vi havde en video klar.

Som jeg ser det er der generelt to slags videoer derude. Den mest udbredte er forretningsmodel video, her vises ofte i tegneserie form hvordan forretningsmodellen virker og hvad de forskellige parter for ud af det. Dette er godt til virksomheder, hvor konceptet er unikt og det bærende element.

Den anden slags er produkt video, søges det at få brugeren til at prøve produktet, ved at overbevise om kvaliteten af selve produktet. Brugeren kender i forvejen forretningsmodel, så det vigtige er at fremhæve hvorfor man netop skal vælge det produkt, fremfor de andre på markedet.

Der er vist ikke nogen tvivl om at både SiteMagic og CloudSprout skal bruge produkt videoer. Der hvor jeg er ligenu er i storyboard fasen, hvor jeg har prøvet at finde de sellingpoints som var vigtigst og kunne illustreres. Her er så langt jeg er kommet indtil videre:

- Intro: CloudSprout is the world most powerfull online website builder, use it to easily create stunning professional websites without having to worry about coding and technical stuff.

- Get started quickly using one of our beautiful templates (Templates)

Vis SproutExchange karosel

- and customize to your needs .. exactly to your needs - no limits

- Create a Responsive Design look great on phones, tablets, desktops etc. (Responsive Design)

Vis mouse der kører over devices i designeren med en Responsive Design Template

- Choose from a wide range of fonts (Fonts)

Vis pil op skift af font

- Use history, undo and redo to get your design just right (History)

Vis hvordan man kan springe frem og tilbage med history

- Build templates not pages, so you only have to layout ...

Vis skift imellem sider i designer og hvordan ændring i et layout påvirker andre sider 

- Copy Paste elements - with the usual shortcuts

Vis copy-paste

- Reuse layout parts across templates... changes made are automatically updated...

Hiv elememt fra library ind i layout ... lås op og ændre, hvis ændringen af det oprindelige

- Leverage CSS3 effects ...

Vis Textshadow og border-radius 

- Provide your clients with an easy-to-use content management system to so content can be updated quickly

Vis opdatering via blyanter evt. on-site login

- Build webshops ... and start receiving orders

Vis der bliver lagt en ordre i indkøbskurven, og den kommer ind i systemet.

- CloudSprout is free  ...  for small to medium sites and support plans are avalible for larger sites

Vis panorama over priser fra website

- Signup now, it only takes 3 seconds

Vis signup, mail og login

En ting jeg lod mærke til i din video, er at du kun viser statiske screenshots af systemet, jeg tror du vil opnå at det opleves meget mere dynamisk, hvis du viser klik og interaktioner. Rent teknisk, så har vi tænkt os at løse det ved Camtasia film som vi klipper og zoomer i, så hver punkt kommer til at tage få sekunder. Måske kunne du bruge samme teknik.
Et af de råd  vi har fået fra en erfarn filmmand er at hyre en professionel speaker, han mener at det kommer til at bidrage markant til følelsen af professionalisme som videoen gerne skulle give.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:20

Hej igen.

Tak for feedback. Beklager den sene tilbagemelding. Jeg er så heldig at jeg blev far i sidste uge, så bebsen tager en god del af min tid :)

Jeg synes det var interessant at lave analogien til biler for at abstrahere lidt for al teknikken. Sitemagic CMS er spækket med smarte tekniske finesser, men de færreste af dem er noget man kan forstå på 2 minutter. Målet er derfor at fremhæve nogle af de umiddelbare kvaliteter Sitemagic CMS har.

Da jeg begyndte med et story board, var min ide til videoen en lidt anden. Men jeg måtte erkende, at hvis jeg skulle have videoen færdig inden for en overkommelig tidsramme, og inden for et rimeligt budget, måtte jeg gå på kompromis. Det betød at selve historien gik tabt, men at jeg bibeholdt analogien til biler, fordi der er gyldige elementer de to produkttyper kan sammenlignes på.

Efter Jeres feedback tror jeg, at jeg vil forsøge at få bare en smule af den oprindelige ide tilbage i videoen - blot en flig af den, da den vil understrege hvorfor jeg laver analogien til biler. Det kræver dog formentlig en del grafiske arbejde, så jeg må lige tænke lidt over hvordan det kan gøres.

Dernæst må jeg erkende, at jeg er villig til at gå på kompromis - jeg er ikke professionel filmmager, og Sitemagic CMS er 100% gratis - så jeg er ikke villig til at poste 1½ måneds arbejde i materialet. Det er formentlig en helt anden sag med CloudSprout, som du formentlig skal leve af.

Men jeg er rigtig glad for Jeres feedback, for den understreger at jeg med yderligere 20% indsats, kan forbedre videoen 40% - så det kunne sikkert være en fornuftigt "forretning" hvis jeg kan finde tiden til det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:15

Hermed den opdaterede udgave. Jeg synes det er blevet mere klart, hvorfor jeg lavede sammenligningen med køretøjer. Jeg har også som foreslået kortet videoen lidt ned og speedet den lidt op hist og her, så den ikke bliver for langsommelig og kedelig. Tak for tips :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)