Hej Amino, Ville det ikke være belejligt at have viden om efterspørgslen efter ens produkter næste år idag ? Ligesom de økonomiske vismænd laver forudsigelser om væksten i Danmarks bruttonationale produkt og udvikling i renteniveauet, kan lignende metoder anvendes til at forudsige efterspørgslen efter en virksomheds vare i fremtiden. For at modeller til forudsigelser kan komme med et bud på fremtiden skal den have informationer om virksomhedens produkter, salg og marketing over en længere periode, minimum fire år. Produktinformation handler om egenskaber og udvikling overtid. Salgsinformation handler om antal salg pr. dag, pr. måned, pr, kvartal, pr. år, pr.produktenhed og pr.produktsortiment. Antal handler kræver en vis størrelse før forudsigelsesmodeller kan anvendes, da de bygger på asymptotic theory. Marketinginformation er viden om tidspunktet for kampagnen og dens indhold. Prisreduktion og slagord om varens egenskaber. Hvorfor er denne tjeneste gratis ? Tjenesten er et afsluttende bachelor.projekt, hvor vejlederens bud på et datamateriale er mangelfuld i den forstand, at datamaterialet udelukker brugen af mere avanceret forudsigelses-metoder. I denne kontekst er avanceret lig forudsigelses-metoder, som tager højde for flere forhold i relation til efterspørgsel. Så jeg er på udkig efter en virksomhed med information om salg, produkter og markedsføring for en 5 årig periode, gerne mere. Jeg ville foretrække en virksomhed, som sælger vare online, da variationen i informationstyper er større end i en fysisk butik. Vi skal i fællesskab finde en løsning på den juridiske del. Her tænker jeg især på informationernes følsomhed, tavshedspligt og hvilke aktører informationerne eksponeres overfor. Med aktører menes de personer, som får kendskab til projektet. Dvs. Virksomhed, vejlederen, sensor også opgaveskriveren(undertegnede). Hvis I har spørgsmål eller er interesseret i at være del af mit bachelor.projekt er spørgsmål pr. mail(Nikolaj.H.Nielsen@Gmail.Com), og telefon(31 31 60 19) velkommen.
|
Det lyder som er produkt der har en stor fremtid.
Hvad findes der af liggende i dag.
Held og lykke med din bachelor