Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af debitorindbetaling via NETS, hvad gør jeg med gebyret ????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skødstrup
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 40
Fra  MiMa-Connection Aps Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står med lidt af et problem i vores bogføring.
Vi har netop fået vores webshop op at køre og er begyndt at fo nogle indbetalinger men webshoppen (RedShop) er endnu ikke odenslig integreret med vores regnskabsprogram (E-Conomic) så vi skal indtaste alle ordre manuelt.

Problemet ligger i at hvis vi fx sælger for 250kr, så debiterer jeg kunden for 250kr så han skylder os dette.
Når kunden så betaler de 250kr han skulder gennem vores webshop så modtager jeg naturligvis betalingen fra NETS eller Euroline som gateway'en hedder, MEN der er her problemet er! Vi betaler et %-vis gebyr på alle transaktioner så det beløb jeg modtager fra Euroline hedder fx 244kr istedetfor 250kr altså en difference på 6kr.

Hvis jeg derefter krediterer kunden (laver en debitorindbetaling) for 244kr så mener E-conomic jo at han skylder 6 kr, men hvis jeg krediterer ham for 250kr så passer regnskabet jo ikke med banken... Hvad gør man lige her ??

Jeg håber nogle kan hjælpe mig her!

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 13:45

Du kreditere debitorer 244 kr, kreditere igen debitorer 6 kr og debitere gebyrer som jo kan fratrækkes i regnskabet

KAH

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:00

Du krediterer debitoren 250 kr, debiterer banken eller hvor nu pengene går ind. De 6 kr skal så på en omkostningskonto hvor du holder styr på dine NETS gebyrer. De kan jo være store nok så jeg ville foreslå en separat konto for dette. Alternativt kan du lægge det sammen med bank onk.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:04

K kunde 250

D Bank 244

D gebyr 6

Jeg tror du kommer til at bruge meget tid på dit bogholderi når du bruger e-conomic debitormodul til kortbetalinger i webshop.

Jeg kan anbefale at postere kontant på en likvid mellemregningskonto, - og hvis du kan gøre det har jeg lavet et smart program til afstemning af euroline-kontoen i e-conomic du måske kan have glæde af. Det virker godt nok kun til afstemning i DKK indtil videre, - men kan nemt udvides til at omfatte andre valutaer.

Link

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:16

Claus Møller:

De 6 kr skal så på en omkostningskonto hvor du holder styr på dine NETS gebyrer. De kan jo være store nok så jeg ville foreslå en separat konto for dette.

Enig!

Der bør oprettes en særskilt konto under variable omkostninger (kaldet "direkte omkostninger" i e-conomic), hvor du samler alle disse gebyrer.

Fordelen ved at have dem samlet på en konto er, at du i regnskabet nemt kan se, hvor meget du har betalt i disse gebyrer.

De bør ligge under variable omkostninger, da der er tale om gebyrer som varierer i forbindelse med din omsætning. Når du så skal lægge budget for næste år, så kan du nemt se, hvor store omkostninger procentmæssigt du har til disse gebyrer, og dermed nemt budgettere ud fra det.

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:04

Kan man kun bruge dit lille smarte program, hvis man har et linux-styresystem eller hvad?

Mvh Peter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:26

Hvis du tænker på mit program kan det nemt komme til at køre på et alm. webhotel, - og jeg tror ikke det er de store problemer hvis det kører windows som jo også kan afvikle php.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)