Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnere og ide'magere søges til Veteranjob.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haderup
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Cottonquality.dk Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amnioer,

Jeg har gået med en ide' længe om at starte en job portal op. Jobportaler er der jo intet nyt i, men den her skal henvende og hjælpe tidligere udsendte soldater o.a. som har gjort udenlandstjeneste, altså veteraner, som har gjort et godt stykke arbejde for Danmark. Virksomheder skal igennem portalen, kunne finde egnede medarbejdere der har en god solid erfaring og baggrund og har givet noget af dem selv igennem tiderne. Mange tidligere og nuværende udsendte har en civil baggrund i alverdens civile fag og håndværkerområder og har efter en udsendelse en masse erfaring med som kan bruges i det civile.

Med en portal som denne, kan veteraner oploade deres CV og få kontakt til virksomheder. Virksomheder kan få kontakt til veteraner og derigennem hjælpe dem med at få et arbejde. En del veteraner står uden job efter endt mission og nogle gange kan det være svært for dem at få job. 

Virksomheder, skal kunne have muligheden for at reklamerer på sitet, således vi kan få en indtjening til i første omgang at kunne vedligeholde siden.

Jeg mangler i første omgang amioner som har flair for at lave sådanne websider hvor der kan oploades CV og stillinger kan slås op. Du/I skal være med på, at det er frivilligt og ulønnet arbejde, i hvertilfælde her i starten, og du/I vil være partnere når det kommer til at kører på skinner.

Hvad kan jeg så tilbyde, ja...jeg har selv brugt 14 år af mit liv i udlandet på missioner og har et kæmpe netværk i både det militære, humanitære og politimæssige område.

Er jeg helt galt på den, med den her ide'?

Veteranjob.dk

  • Ja (33,3%)
  • Nej (66,7%)
  • Totalt antal stemmer: 9

www.cottonquality.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif
Fin idé men mener den allerede er realiseret.
Synes jeg har hørt om det i en TV udsendelse (mener det var en lokal tv udsendelse). Men det var måske dig?

Anyway er jeg i tvivl på hvor vidt sådan en site vil få succes. Men succes kan jo måles på mange måder.
Som forretning synes jeg ikke om idéen, men som hjælp til veteranerne og til at finde job synes jeg tiltaget lyder fint.
Håber du kan bruge mit indspark ;-)

Du kan forresten finde nyttig informationer omkring selvstændig virksomhed i iværksættermagasinet Start Op.
Hvis du starter en portal op er det godt at lære af andres udfordringer og være klædt på ;-)
Du finder magasinet her:
www.startopmagasinet.dk

Fra Haderup
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Cottonquality.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie,

Tak for tilbagemelding og tak for linket. Nej det er ikke det her projekt du har hørt om i TV. Det har nok været det som kaldes Crossover for Veteraner. 

Sitet jeg vil lave, er mest som en hjælp til Veteraner og skal ikke på nogen måde være en succes som eksempelvis Jobindex og i den duer.

Takker :)

Leif

www.cottonquality.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif

Du er da velkommen til at kontakte mig omkring noget samarbejde, måske min online forretning kan bruges til noget i den forbindelse hvis du får startet det op.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif

Du kan prøve at tage et kik på InterForce jobbank. Det lyder som et lidt lignende koncept. InterForce er et allerede etableret samarbejde mellem civile firmaer og Forsvaret. Deres "jobbank" kører via LinkedIn.

Hvis det er noget du skal have succes med, så tror jeg at du har behov for at sætte nogle ord på hvad man kan som veteran. I min optik får man ikke automatisk særlige kompetencer ved at have været udsendt. Den enkelte får udviklet sine egne kompetencer i forhold til den stilling og mission vedkommende har været i; det er stor forskel på at være geværskytte i Afghanistan og soldat i et terminalkommando i Dubai.

I søgen efter samarbejdspartnere kunne du evt. taget et kik på portalerne krigeren.dk og/eller soldaternyt.dk. Om ikke andet så har de nogle af de veteraner du vil lave job-portalen for som læsere. 

God vind med projektet.

Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)