Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lukke mit "hobby" webshop (personligt ejet), da jeg driver en virksomhed ved siden af, som optager al min tid og kræfter.

Dette "hobby" firma startede med at købe en webshop for 2 år siden for ca. 40.000 kr. Nu vil jeg som sagt lukke firmaet! Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med afskrivning af denne, eller andet?

Mvh Aksel 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:37

Hvorfor prøver du ikke at sælge den og få nogle af pengene hjem.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal hyre dig en dygtig revisor (og med dygtig mener jeg ikke en af dem med et stort og kendt navn ... snarere tværtimod) der kan hjælpe dig med at lukke det hele rigtigt ned og få de rigtige fradrag osv.

Tilmeldt 19. Oct 10
Skrevet kl. 23:05

Lykkebjerg:

Hvorfor prøver du ikke at sælge den og få nogle af pengene hjem.

Jeg har skam prøvet på Amino Virksomhedsbørs, dog uden held.

Tilmeldt 19. Oct 10
Skrevet kl. 23:06

Mikkel Mikjær Christensen:

Du skal hyre dig en dygtig revisor (og med dygtig mener jeg ikke en af dem med et stort og kendt navn ... snarere tværtimod) der kan hjælpe dig med at lukke det hele rigtigt ned og få de rigtige fradrag osv.

Grunden til at jeg stillede sprøgsmålet, er at det stort set ikke er andet aktivitet end den webshop, så tænker selv at det ikke er raketvidenskab. Men ellers har du selvfølgelig ret, og det bliver da også løsningen hvis den ikke kommer her i forummet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15

Er der ingen aktiver - som du skal ha vurderet og købt ud selv eller solgt - og måske genvunden moms som skal ind - og ingen kreditorer/debitorer og et 0 resultat for hele året - så er det bare at afmelde på CVR - lave regnskabet færdigt for 2012 og gemme det - rapportere 0 moms for 2012 ud og udfylde den udvidede selvangelse med de runde nuller som regnskabet jo så vil vise

Eneste bekymring ud fra hvad du skriver, er den den website du har købt for 40.000 kr og vel trukket fra i regnskabet tidligere. Stod den til 0 kr inden året - og er den så nu rent faktisk med 100% sikkerhed 0 værd - for er det ikke tilfældet - skal den vurderes og må ikke bare overgå til dig selv (men må jo sælges). Det kan ikke overskues her - ved slet ikke hvad den indeholdt

Så lige til det at du kalder det hobby virksomhed. Hvis du tidligere har modregnet underskud i anden personlig indkomst og måske også har underskud ved lukning, så kan skat jo for alvor se det som hobbyvirksomhed MÅSKE og så kan du miste underskudsfradrag i anden personlig indkomst så MMC forslaget om revisor kan være det bedste hidtilBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 23:16

Er der ikke værdi i at sælge webshoppen ellers? 

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 19. Oct 10
Skrevet kl. 19:14

Er der ingen aktiver - som du skal ha vurderet og købt ud selv eller solgt - og måske genvunden moms som skal ind - og ingen kreditorer/debitorer og et 0 resultat for hele året - så er det bare at afmelde på CVR - lave regnskabet færdigt for 2012 og gemme det - rapportere 0 moms for 2012 ud og udfylde den udvidede selvangelse med de runde nuller som regnskabet jo så vil vise

Eneste bekymring ud fra hvad du skriver, er den den website du har købt for 40.000 kr og vel trukket fra i regnskabet tidligere. Stod den til 0 kr inden året - og er den så nu rent faktisk med 100% sikkerhed 0 værd - for er det ikke tilfældet - skal den vurderes og må ikke bare overgå til dig selv (men må jo sælges). Det kan ikke overskues her - ved slet ikke hvad den indeholdt

Så lige til det at du kalder det hobby virksomhed. Hvis du tidligere har modregnet underskud i anden personlig indkomst og måske også har underskud ved lukning, så kan skat jo for alvor se det som hobbyvirksomhed MÅSKE og så kan du miste underskudsfradrag i anden personlig indkomst så MMC forslaget om revisor kan være det bedste hidtilBig Smile

vh

Hej Cookie, tak for svar, kan godt være det lyder lidt mere kompliceret end som så. Tror jeg vil følge rådet og henvende mig til revisor eller sælge siden iden jeg lukker.

Tilmeldt 19. Oct 10
Skrevet kl. 19:15

Jesper Krogfelt Hansen:
Er der ikke værdi i at sælge webshoppen ellers? 

Hej Jesper, jo det er der vel, har haft den på Amino Virksomhedsbørs, dog uden held. Sad

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)