Jeg benytter også Meebox og oplever utrolig dårlig performance fra min MySQL hos dem - det fandt jeg ud af efter at have kørt den test I bad Nielsen køre :-)
Jeg kontaktede Meebox på chatten, og de bad mig smide en supportticket afsted til dem. Så det har jeg hermed gjort.
Jeg skal nok give lyd, i forhold til hvad de siger.
Nå, de er sgu hurtige på aftrækkeren derinde ved Meebox. Det er jo godt nok.
Jeg fik en snak med en af deres folk, og han spurgte ind til om jeg i min wp-config.php havde angivet localhost som database. Jeg kiggede, og det havde jeg. Det rettede jeg til den database jeg kunne se i phpMyAdmin (i mit tilfælde dbp7.meebox.net), og straks fløj min side afsted!
I hvert fald en kæmpe forbedring for vores brugere. Hvordan fanden det virkede med localhost overhovedet fatter jeg ikke, men så teknisk er jeg heller ikke.
Jeg smider dog stadig en ticket til dem for at høre ad om den performance jeg måler direkte på MySQL ikke bør forbedres.
Nå, de er sgu hurtige på aftrækkeren derinde ved Meebox. Det er jo godt nok.
Jeg fik en snak med en af deres folk, og han spurgte ind til om jeg i min wp-config.php havde angivet localhost som database. Jeg kiggede, og det havde jeg. Det rettede jeg til den database jeg kunne se i phpMyAdmin (i mit tilfælde dbp7.meebox.net), og straks fløj min side afsted!
I hvert fald en kæmpe forbedring for vores brugere. Hvordan fanden det virkede med localhost overhovedet fatter jeg ikke, men så teknisk er jeg heller ikke.
Jeg smider dog stadig en ticket til dem for at høre ad om den performance jeg måler direkte på MySQL ikke bør forbedres.
Vi er ved at kigge på om MySQL performer som den skal, og om vi kan få mere ud af den. Men årsagen til at man får langsommere performance igennem localhost er, at vi kører en MySQL-proxy på localhost. Alle MySQL-serverne kører eksternt, og ikke på samme server som selve webserveren.
T-Nielsen: En god kombination kan sagtens være en MySQL på en Cloud Server, med et professionelt webhotel, hvis du har behov for høj MySQL-performance. Det har vi flere kunder der gør med god succes. Ulempen ved alle shared hosting-udbydere er jo naturligvis at du deler MySQL og alle andre services med andre brugere.
Vi benytter dog en teknologi der isolere hvert webhotels ressourcer. Men det virker ikke i dag på MySQL - det kommer dog før eller siden! :-)
du deler MySQL og alle andre services med andre brugere
SELECT BENCHMARK(1000000000, EXTRACT(YEAR FROM NOW()));
Nu ved jeg godt du ikke gider svare, men hvordan kan jeg så køre ovennævnte test hos min udbyder på 7-9 sekunder (shared mysql server) og den tager 26 sekunder på jeres "PRO" hotel? Jeres servere er tilsyneladende ikke hurtige nok, PRO eller ej?
Det ved jeg ikke, Søren. Det kan være fordi at den kører igennem MySQL-proxy. Jeg kender dog ikke noget til forudsætningerne eller opsætningen af din test, så jeg kan ikke kommentere på om det er godt eller skidt.
Vi forholder os til de produkter vi leverer, og der er umiddelbart plads til forbedring på MySQL-performance. :-)