Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger affiliate sider, hvor prissammenligning er del op på produktes farve

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften lyder måske lidt kryptisk, men det jeg mener er:

Hvis du fx. har samme produkt (fx. en bold) i 4 forskellige farver, rød, gul, grøn og blå - men prisen på bolden er forskellig alt efter, hvilken farve man vælge - så hvordan ville du lave prissammenligningen og har du eksempler på, hvordan det er gjort?

Jeg kunne bare oprette 4 produkter

Rød bold
Gul bold 
Grøn bold 
Blå bold 

og så have en prissammenligning under hver, men så vil jeg ende op med nogle virkelig tynde siden uden ret meget indholdt, da det er begrænset, hvor meget forskellig tekst, der kan skrives om samme blod.

En anden mulighed kunne være, at oprette bolden en gang og så på produktsiden gøre det muligt, at ændre farve - det gør Lars fx. med hans ssddiske her, men ved, at gøre det sådan, får jeg ikke specifikke produktsider til hver farve og der er mange, som søger på produkt + farve - så jeg vil vel SEO mæssigt stå dårligere på den måde.

Så lad mig endelig se eksempler på, hvordan det kan gøres eller gode ideer til, hvordan jeg bør løse det.

Pft

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:24

Jeg har løst problemet med DC via cookies på min prissammenligningstjeneste for webhoteller.

Under f.eks. professionelle webhoteller, har jeg en sorteringsfunktion, hvor rækkefølgen ændres ved skift af indstilling i en selectbox (valget gemmes i en cookie). Tilsvarende funktion benytter jeg til at skifte priserne mellem "inkl. moms" og "ekskl. moms" (se boksen under den grønne "Søg nu"-knap i toppen).

Princippet kan let overføres til en webshops produktsider i stil med det, du nævner, hvor teksten fortsat kan være den samme, men du kan have varierende indhold på produktsiden. I den forbindelse kan man lave en funktion, som man kan linke til, hvor der sættes en cookie med valget af farve. Ændringen vil ske lokalt i brugerens browser, og vil derfor ikke få negativ indflydelse ift. Google.

Tilføjelse: Jeg har lige set på Lars Rasmussens site om SD-diske. Løsningen der, giver også mulighed for at linke direkte til specifikke produktsider uden risiko for DC - hvis du ser på den sidste del af linket (f.eks. #64gb eller #512gb), så er det netop en måde at have flere URL'er til "tæt-på identisk-indhold" med kun få variationer uden risiko for indeksering af duplikeret indhold - denne løsning er faktisk ganske elegant.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:36

Ja det er ret smart den måde Lars har lavet det på med #xxx - det bruger jeg selv på en anden side og det er ret smart.

Men det løser ikke helt mit problem - sådan som jeg ser det.

For jeg vil stadig have en side om bolde, men ikke en side med røde bolde, gule bolde osv. og det er vel et problem når, der er mange som søger på bolde + farve. Produkterne er så ens og der er SÅ mange forskellige farver, at det vil være umuligt, at skrive unikke teksten til dem hver - ellers gjorde jeg bare det.

Men kan google godt finde ud af, at www.domain.dk/model/bolde#gule og www.domain.dk/model/bolde#røde skal findes på hhv. gulde bolde og røde bolde eller vil google stadig se det som 1 side?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)