Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Madkammer.dk kød online - hvad synes i?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Ravn

Hvis du mener om jeg er uddannet slagter, så nej, men jeg står jo ikke alene omkring det hele. Jeg har et tæt samarbejde med mine leverandører, hvor jeg kan få alt den rådgivning omkring kød jeg har lyst til. Desuden er jeg ikke selv helt uerfaren med et stykke kød :)

Med hensyn til modning, hængning og forarbejdning af kødet, så er jeg udemærket klar over principperne bag. Men jeg modner nu ikke kødet selv, det gør min leverandører.

med venlig hilsen

Simon

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:43

Hej Daniel

Hvis Fakta har så billigt noget kød, så ville jeg gå langt uden om det, hehe.

Nej forskellen ligger også i den friskheden på kødet, og så det faktum at Fakta som en stor kæde, opererer med noget de kalder trafikskabere, det vil sige varer som de faktisk ikke tjener penge, men udelukkende har til hensigt at lokke forbrugere ind i butikken. Til de priser kan jeg med hånden på hjerter afsløre at Fakta ikke har en rød kljene ud af at sælge det kød. Desuden er alt kød i Fakta gaspakket i beskyttende atmosfære, det vil sige tømmer pakkerne for ilt og istedet fylder de nogle gasser i pakkerne som gør at bakterier ikke kan formere sig. De samme gasser er også med til at ændre kødets struktur til at blive mere sejt og gummiagtigt. Personligt vil jeg ikke røre fars der er gaspakket, det er ikke friskt, og konsistensen er dårlig, men det kan laves billigere fordi de laver det fra et centralt slagteri. Det fars jeg sælger er hakket samme morgen, som du får det leveret, det er vakuumpakket så det er nemt at smide i fryseren eller køleskabet, og så er der altså mere smag i et stykke kød som er friskt, fremfor op til 5 dage gammelt.