Ja, der er flere og efter min mening langt bedre kandidater end Obama og Romney, selvom de udelukkes fra de større debatter. Men hvem ville du stemme på, hvis du kunne?
[Vælg venligst det originale indlæg for at få adgang til afstemningen]
Det er en no brainer, ikke blot for mit eget vedkommende, men også for Amino's målgruppe.
OBAMA !!
Jeg er helt uenig. Der er forskel på retorikken på Obama og Romney, men i bund og grund er det begge status quo kandidater. Det er småting der skiller dem, hvis de gås efter i sømmene, så jeg ville sætte min stemme på Gary Johnson, som under sin 8 årige Guvernør periode i New Mexico, skabte en jobvækst på 11.3% samtidig med der blev fyret 1200 statsansatte, ved at rydde en masse hække for erhvervslivet og brug af sund fornuft. Han blev genvalgt som republikaner i en stat, hvor 75% normalt stemmer på demokraterne, fordi hans holdninger samler folk fra alle fløje.
Han vil stoppe de krige USA selv har startet, og fokusere mere på det nationale forsvar istedet for krige og forsvar af grænsen mellem Afghanistan og Pakistan. Obama har brugt flere ressourcer på millitær end Bush, så kan det godt være hans retorik er anderledes, men det ændrer ikke ved fakta. Det er en nødvendighed at få stoppet det. Der er over 900 baser i 130 lande, det er uholdbart, for at få budgettet til at hænge sammen, uanset hvad Romney og Obama siger, og det skader i den grad den nationale sikkerhed.
Obama har iværksat NDAA og stemte for Patriot act og lagt en plan for 20000 droner der skal svæve over og overvåge amerikanske statsborgere i 2020. NDAA og Patriot act giver mulighed for at fængsle amerikanere på ubestemt tid og uden advokat bistand. Det er alvorlige angreb på den personlige frihed, derfor kan jeg ikke støtte nogle af de 2. Jeg er 100% overbevist om, jo mere vi blander os millitært i interne affærer i andre lande, jo flere problemer får vi med ekstremisme og terrorisme. Derimod vil GJ ophæve handelsblokaderne og sanktioner, der reelt er en krigserklæring. Prøv at tænke på vores reaktion, hvis andre lande stoppede for import til Danmark af mad, medicin, benzin osv. Handel, rejser og kommunikation tror jeg mere på end at tvinge andre lande til demokrati med bomber.
Ingen af de 2 front runnere vil reelt skære i budgettet, selvom de får det til at lyde sådan. De skærer af de fremtidige planlagte budget stigninger, og det batter ikke til noget. GJ vil afskaffe IRS og indføre the fair tax, samt over en periode, udfase centralbanken, som skaber inflation og kraftige op og nedture via print af penge der ikke er bakket op af værdier. Det er rigtige forandringer, ikke de småting der diskuteres mellem Romney og Obama. GJ vil legalisere Marijuana, som alene vil stoppe en stor del af den totalt forfejlede narkopolitik. 70% af narkokrigen ved den amerikansk/mexikanske grænse handler om Marijuana, det vil klart lægge en dæmper på det. Det vil ingen af de 2 front kandidater. Hvem af de 2 der vinder i nat er mere eller mindre ligegyldigt for mig. Havde jeg en pistol for tindingen ville jeg nok sætte kryds ved Obama, men jeg tvivler på det ændrer ret meget for USA, uanset hvem det bliver. Bliver det Obama, får vi bare 4 år mere med demokrater der forsøger at få ting igennem, og stoppes af republikanerne, hvis de får flertallet i senatet.
|