Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er email adresser værd ?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
Og netop derfor har de bl.a. ikke sagt ja til at modtage nyhedsbreve fra "random firma, du sælger adresserne til"... Uanset om de så omhandler samme emne. Man giver ikke et samtykke inden for et emne, man giver et samtykke til en juridisk enhed. Ligesom du laver en kontrakt med en virksomhed, ikke en kontrakt med alle virksomheder der laver det samme.

Hej Oscar.
Jeg tror min tråd er misforstået lidt.
Det jeg siger er at jeg har i dag ret til at sende alle de mails jeg vil. Listerne er mine og jeg er i samme branche som de oprindelig blev indsamlet i.
Det jeg ville vide var hvis en anden i samme branche købte dem hvad det så skulle koste. Jeg havde ikke tænkt over at der var en "kontrakt" mellem mig og de indsamlede data.

Det gør jeg nu og dermed ved jeg at jeg ikke kan sælge dem til andre uden først at skille dem ud i et selvstændigt selskab og det er der jo ingen mening i :-)

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når spam blev hovedemne, skyldes det vel at trådstarter havde købt flere tusinde adresser og ville vide hvad det koster at sende til dem. Det kan ikke besvares - uden at tage prisen for spam ind, og den er 100 gange højere, og næppe nogen her kan medvirke til at hjælpe med at spamme

@Cookie.

Nej det er ikke korrekt. Adresserne var og er mine. Jeg har på helt lovlig vis købt en anden virksomhed og i denne medfølger disse lister.
Der udsendes i dag kun mails til disse, fra de domains der har indsamlet dem. Så det jeg gør er 100% lovligt.

Mit spørgsmål er ikke hvad det koster at sende til dem. Det ved jeg godt. Har jo gjort det masser af gange.
Det jeg skriver er hvad man kan forvente at kunne sælge en liste som disse for.

Det som jeg ikke havde haft med i mine overvejelser var at det slet ikke er lovligt at sælge en sådan liste, da modtageren jo ikke har givet accept til det.

Det der derimod kan gøres er at jeg kan sende ud til alle i mine lister at Virksomhed A gerne vil købe mig/listerne og hvis du fortsat har interesse skal du melde dig aktivt til den nye lister som du finder på linket x her.

Men det vil koste mange tabte modtagere for det gider folk ikke.

Konklusionen er at jeg beholder listerne og ser om ikke jeg kan skabe noget forretning senere i disse områder :-)
Tak for den juridiske opsang :-)

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart.

Hvad med at "leje" dem ud?

Du kunne jo evt. tage en fast pris for at sende en mail ud til hele listen.

Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!

Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Jensen:
Hvad med at "leje" dem ud?

Du kunne jo evt. tage en fast pris for at sende en mail ud til hele listen.

Nej desværre ikke. Det ville jo være at sende spam ud.

Eneste måde er at være i samme branche som os og købe sig til reklameplads. Det ville være en mulighed :-)

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror altså du har misforstået lovgivningen på dette punkt.

Du må faktisk godt bringe en nyhed om et andet firma i dit nyhedsbrev, men du må altså ikke sælge dem til andre (i hvert fald ikke i Sverige, jeg ved ikke med de andre lande). Så er det i øvrigt fuldstændigt ligegyldigt om det er samme branche eller ej.

Så hvis du mener at leje dem ud er spam, men at sælge dem ikke er.. Så har jeg lidt svært ved at se hvor skellet ligger?

Jeg ville passe på med at lave den slags numre i Skandinavien, da vores forbrugerombudsmænd snakker sammen om meget af lovgivningen (og håndhævningen af den), så Norge kan også sagtens have samme lovgivning som herhjemme.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
De skrappe regler gælder alle EU lande ikke kun Skandinavien. Om det håndhævers lige så nidkært ved jeg ikke.
Tilmeldt 11. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

er de stadig til salg i Sverige

Tilmeldt 24. Dec 22
Indlæg ialt: 32
Fra  Kapture.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk det vigtigt at tjekke hvad du har tilladelse i fra brugeren

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)