Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen, bliver det ikke bare værre og værre

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, tak for rettelsen :d . Men ja enten os det eller så er bankerne virkelig dårlig til at drive forretning og så skal jo forbrugerne i sidste ende betale for deres fejl med en høj rente.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 20:56

Tror man skal være varsom med at bebrejde bankerne tingenes tilstand. Der er uhyre mange faktorer der spiller ind. Åben øjnene og ørene og lyt til skrigekoret - det er bankernes skyld at vi fik finanskrisen (de lånte for mange penge ud), det er bankernes skyld at vi ikke kommer ud af krisen (de låner ikke nok penge ud) og når så bankerne forsøger at restrukturere for igen at kunne låne ud er det også galt.

That said, så mener jeg at vi som "samfund" har spillet fallit og skal til at regroupe når der tilsyneladende er private virksomheder der er så vigtige at samfundet ikke kan tillade deres undergang. Der må ikke være nogle selskaber der er "too big to fail" og det tror jeg nu reelt set heller ikke at der er. Det må nu engang være sådan at private selskaber henter penge hos deres aktionærer og ikke det omkringliggende samfund.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mihammed:
EB.dk kører i øjeblikket en kampagne der hedder Bank Din bank, mod de griske banker.. 

Men det nu meget simpelt, lån ikke penge fra bankerne, så man ikke en del af "krisen".

Det bedre at låne fra familie/venner eller selv sparre penge op!,

Ja UHA, når EB kører kampagner så er det jo altid udtryk for dyb indsigt i det de skriver om, og ikke bare et ønske om at følge lidt folkestemning og sælger aviser. 

Jeg er enig med dem I, at man da skal se om man kan få bedre vilkår hos andre banker, men den der hængen alle bankrådgivere ud på den usmagelige måde de gør, tager jeg 100% afstand fra.

Jeg er drøn enig med dig i, at hvis man kan spare op selv så er det en supermåde at være uafhængig af banken, og I at man bestemt kan komme til at leve på bankens nåde - hvilket ikke nødvendigvis er sjovt MEN der er også masser af virksomheder, store som små, så lever fint i samarbejde med deres bank og får lån og driver sunde virksomheder

Små nystartede virksomheder er givet de som har det sværeste arbejde med at få lån, hvis der ikke kan stilles sikkerhed. Det skyldes jo, at bankerne nedskrivninger er rekordhøje i disse år - tab på kunder der ikke kan betale deres lån. Hertil kommer en god del private, som klarer sig trods fald i boligværdi osv, MEN som ved en skilsmisse (og dem er der mange af) bryder økonomisk sammen, og giver bankerne store tab - desværre

OG til selve emnet, jo jeg tror krisen varer ved i en del år desværre - vi mangler på mange områder konkurrence evne. Vor produktion kan i høj grad laves til lavere priser i andre lande, og vi vil opleve, at megen administration, økonomi og IT inkl. kan flyttes ud til Indien osv. Læg dertil, at detailhandlen beskæftigelsesmæssigt rammes af internethandel - kasse funktioner der afløses af kunder der selv scanner varerne og kører kreditkortet igennem - Det bliver ikke let at få beskæftigelsen op lige de nærmeste år desværre.

Løsningen ligger nok på sigt I en vis omfordeling - som så igen vil koste de der har mest noget, for at undgå, at samfundet skævvrides ved en alt for stor forskel mellem folk i arbejde og folk uden for - en meget vanskelig opgave for politikerne som selvfølgeligt vil ha en klar forskel mellem det at tage et job, og ikke 

Vi falder ikke i et stort sort hul, men må lægge livet lidt om, og det er der samlet set, som samfund råd til trods alt

vh

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:17

Da krisen satte ind i 2008, reagerede politikerne ikke som de skulle. De undervurderet klart krisen. Så jeg lægger bestemt ikke hele skylden på bankerne, men mener de har nogen af nøglerne til at løse krisen. De skal klart øge deres udlån, specielt til købere af fast ejendom.

Det gode ved at være iværksætter i en krise, er at overlever firmaet det, så bliver det så meget stærkere når krisen er over.

Min helt egen personlige holdning er at jeg håber krisen forsætter et par år endnu. Ved det er meget egoistisk, men jueg vil gerne købe et hus i Spanien, inden for de næste par år og dernede køre krisen på fuld udblæsning.  Huspriserne er nu på omkring 50% af prisen i 2009. Så hvis det går endnu mere galt, så kan jeg muligvis få huset til 33% af prisen i 2009. Det vil være en fantastisk pensionsopsparing, som selv ikke det bedste pensionsselskab kan give.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:20

Ja, det vil være en fantastisk pensionsopsparing med et hus i Spanien forudsat at priserne vender tilbage til 2009-niveauet. Men gør de nu det? Det kan vi selvfølgelig kun spå om. Det fede er jo at det under alle omstændigheder har en fed brugsværdi, i modsætning til så mange andre investeringer.

Jeg har det med vin på samme måde, går det helt galt må vi drikke det selv og det er jo heller ik' så ringe endda.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24

Banditten:
Der må ikke være nogle selskaber der er "too big to fail" og det tror jeg nu reelt set heller ikke at der er.
Fundamentalt principielt enig MEN - problemet var og er jo faktisk ikke de store, men en lang række mindre og hvis man havde tilladt nogle at gå regulært konkurs på stribe - så ville danske banker slet ikke kunne funde sig i udlandet, og det ville gå helt galt. Derfor lavede man pakker, som jo kostede ex Nordea - der intet behov havde - masser af penge - og reelt krævede man - at bankerne indbyrdes forsikrede hinanden mod konkurser der kunne koste indlånerne deres penge - og ud fra det tjente staten milliarder. Hvis man forestillede sig en af hovedbankerne gå konkurs, ville det rive utroligt meget med sig - og alle ville holde på pengene. Derfor er der udpeget systemiske banker som staten så kan stille superhøje krav til, hvad angår kernekapital o.l.

Dermed er konkurrence evnen sat noget ud af spil - men jeg kan ikke se alternativet - hverken i DK eller EU generelt - tyvärr

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:27

Banditten:
Ja, det vil være en fantastisk pensionsopsparing med et hus i Spanien forudsat at priserne vender tilbage til 2009-niveauet. Men gør de nu det? Det kan vi selvfølgelig kun spå om. Det fede er jo at det under alle omstændigheder har en fed brugsværdi, i modsætning til så mange andre investeringer.

Det er klart at jeg forventer at priserne en dag stiger Wink

Men hvis man har overvejet at skulle nyde sit otium i Spanien, så kan jeg klart anbefale at holde øje med priserne nu.

Her er f.eks. et hus som har kostet 1.25€ og som nu koster 595.000€ http://www.bolig-int.dk/villa-for-sale-los-arqueros.html?utm_source=kunde&utm_campaign=bf9d3db3ac-65_percent_rabat11_30_2011&utm_medium=email

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

Carl Lorberg:

Det er klart at jeg forventer at priserne en dag stiger Wink

Men hvis man har overvejet at skulle nyde sit otium i Spanien, så kan jeg klart anbefale at holde øje med priserne nu.

Ja alt andet lig, så får man givet meget bolig for pengene dernede i disse år. Takket være EU (nå noget godt skal der åbenbart være) så kan de nok ikke lige straffe udlændinge der køber hus, men de KAN vælge at lægge høj skat på huse i visse områder - og derved malke lidt

Du kan bare se lille eksempel i visse kommuner med rigtigt mange sommerhuse herhjemme - der holder man høj ejendomsskyld - så betaler sommerhusene så det batter - og bruger pengene til at holde skatten lidt i ro for de fastboendes kommuneskat

Men JEP otium i Spanien, så skal man da overveje hus på et tidspunkt

vh

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 12:31

Nu når vi snakker om finanskrisen så vil jeg anbefale folk at se følgende film

1. Too big to fail...Kåret til at være den bedste film der omhandler finanskrisen...Mange kendte skuespiller er med i filmen og meget interessant

2. Margin Call... med kevin spacey

Ellers bare google og der kommer et par andre stykker frem som er også værd at se

Men de 2 først nævnte synes jeg at de giver det bedste billede hvordan finanskrisen startede

Ha god dag

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:22

Finanskrisen bliver bare værre og værre indtil, at nogen har nosser til at løse problemerne. Det hjælper ik, at man bare sætter seddeltrykkeren på overarbejde (læs TRYKKER CASH), for at dække underskud. Og samtidig sætter renterne ned i nærmest negativ favør, for at holde inflationen fra døren. For før eller senere hen, så stiger renten, og så ser det endnu værre ud!

Så der vil være krise i mange år ud i fremtiden, hvis ik nogen har nosser til at få problemerne løst...

Og så er "forbrugssamfundet" heller ik en bæredygtig struktur på den længere bane. For vækst vækst vækst vækst vækst har altså mange konsekvenser, som først viser sig senere, heriblandt gæld!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)