Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boot til Ubuntu fra USB

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linuxnørder.

Er det muligt at boote en maskine til Ubuntu fra USB, og derved få adgang til en HD, der nægter at boote med windows?

How to?

Er der nogen i Nordvestjylland, som er friske på at give det et forsøg - mod behørig betaling naturligvis.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans,

Der er desværre ret langt til dig, men du finder en komplet guide her, hvis du kan finde en i nærheden, som har en usb + windows pc:

Ps. JA, det er en 10årig knægt, der har lavet videoen ;) 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:05
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:15

Jeg har før brugt Knoppix, det er genialt. Brænd det på en CD og boot fra den. Så får du adgang til et fungerende operativsystem hvor du eks. kan flytte filer fra HD til USB drev.

Det er længe siden jeg sidst har brugt det, så jeg ved ikke om det kan boote fra USB.

Mvh Carsten

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:23

Carsten Jacobsen:

Jeg har før brugt Knoppix, det er genialt. Brænd det på en CD og boot fra den. Så får du adgang til et fungerende operativsystem hvor du eks. kan flytte filer fra HD til USB drev.

Det er længe siden jeg sidst har brugt det, så jeg ved ikke om det kan boote fra USB.

Mvh Carsten

Boot fra CD er også ok. Hvor får jeg fat i Knoppix? Er der noget, jeg skal være opmærksom på?

Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:27

Google Knoppix, det er fra et firma der hedder Knopper, så vidt jeg husker. Det kan downloades gratis, og der skulle ikke være noget specielt at være opmærksom på. Jeg har (for en del år siden) reddet flere PC'ere med det.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:38

Carsten Jacobsen:
Google Knoppix, det er fra (...)

Sorry - jeg nåede at spørge, før jeg nåede at tænke Big Smile

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:39

Der er vel i bund og grund ikke noget forgjort i at installere Ubuntu på den disk, jeg ønsker at arbejde med.
Den ødelægger vel ikke windowsinstallationen eller mine data?

Hans 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:59

Jeg mener godt ubuntu kan resize ntfs/fat32 partitioner således at operativsystemet kan installeres side om side med det eksisterende uden de store problemer, - og uden nogle særlige foranstaltninger.

Det burde bare være at smide en skive i.

PS uanse hvilken processor du har, anbefaler jeg 32-bit versionen - da det er min erfaring at der er en del flere problemer med 64-bit versionen.

Desværre har jeg ikke nogen forventning om at du overvejer at skifte under nogen omstændigheder, men kun ønsker bruge ubuntu som et midlertidigt værktøj.

Derfor tror jeg Knoppix er bedst og hurtigst til formålet, - da det er skabt til formålet mere end ubuntu

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:10

Jørgen Olsen:
Derfor tror jeg Knoppix er bedst og hurtigst til formålet, - da det er skabt til formålet mere end ubuntu

OK - Men jeg er lidt for "dum" eller i hvert fald utålmodig til at finde ud af Konppix.
Kender du en dansk tutorial?

Hans 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)