Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boot til Ubuntu fra USB

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ) Følg denne guide: http://www.ubuntu.com/download/help/create-a-usb-stick-on-windows 

2 ) Installer det _ikke_ på din disk hvis du ikke har helt styr på hvad du laver, du risikerer at overskrive dit andet operativsystem.  Der findes et tool til at shrink'e NTFS partitioner, men det er noget rod at gå i krig med - specielt hvis man ikke er helt klar i spyttet om hvad man laver. 

Hvis du kommer så langt, så skulle du være langt nok til at du kan starte en Team Viewer session op - hvis du kan det, så skal jeg gerne forsøge at hjælpe dig via Team Viewer og evt. telefon/skype ved siden.

Ved du om filsystemet er korrupt, eller er det blot Windows installationen der er "død"? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 18:33

Glem alt om ubuntu brug Hirens boot cd http://www.hiren.info/pages/bootcd og kør xp mini som kører i hukommelsen. her kan du super nemt flytte filer fra hd og til anden medie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33

Uden nogen form for research: Burde man reelt set ikke kunne bruge Windows Image Writer? Jeg bruge i hvert fald det samme princip da jeg skulle lave min windows til en chromium :-)

Mvh. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:34

Hans Stokholm Kjer:

Jørgen Olsen:
Derfor tror jeg Knoppix er bedst og hurtigst til formålet, - da det er skabt til formålet mere end ubuntu

OK - Men jeg er lidt for "dum" eller i hvert fald utålmodig til at finde ud af Konppix.
Kender du en dansk tutorial?

Hans 

I første omgang skal jeg høre om du er for dum, eller om du blot "tror du er for dum" ? (ja eller utålmodig).

Knoppix er jo ikke lavet for at teste folks tålmodighed, ej heller for at fremme mavesår, - men for at løse et problem på en enkel måde, for ganske almindelige mennesker :-)

Mange tror jo automatisk at de er for dumme til linux, - men jeg tror jeg taler på vegne af andre end mig selv når jeg siger at linux er et af de letteste operativsystemer der findes, - og at jeg ikke har været nødt til at læse noget for at kunne betjene systemet indenfor de normale lag, - herunder at håndtere filer, internet, office m.v.

Knoppix er jo ikke en dist forbeholdt de avancerede brugere, og jeg tror da ikke der er noget til hinder for at du bare smider den ind i din computer og starter op fra den. Når den så er startet op burde X starte med et bruger-interface der minder om noget fra Mac og Windows, - og du burde kunne finde disken med dine data frem, - samt en USB nøgle eller anden ekstern hdd som du vil flytte dataerne over på - og så er det ellers bare træk/slip eller copy-paste.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:44

Frands:
Ved du om filsystemet er korrupt, eller er det blot Windows installationen der er "død"? 

Hej Frands

For mig ser det ud til at det er Windowsinstallationen, men jeg er ikke sikker.
Følgende er fakta:

Windows i repairmode virker ikke.
Windows i fejlsikret tilstand virker ikke - standser ved den samme driver hver gang.
Windows kan ikke startes i fejlsikret tilstand via rescuedisk.
Hdd er synlig med navn og type i BIOS-opsætningen.
Hdd lyder normal.
Ubuntu booter fint fra USB.
Fra Ubuntu er hdd synlig, men kan ikke mounte.
På et tidspunkt lykkedes det at få startet en komandopromt.
Det lykkedes også at køre chkdsk, som viste en sand perlerække af fejl.

Venlig hilsen
Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:46

Jørgen Olsen:
I første omgang skal jeg høre om du er for dum, eller om du blot "tror du er for dum" ? (ja eller utålmodig).

Jeg er nok ét af de klogeste mennesker, du har mødt :-)

Hvad angår Knoppix, så har jeg downloaded en .iso fil, som jeg ikke rigtig ved, hvordan jeg skal få til at blive til et bootmedie - den ligger på min HD lige nu.

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:55

Hey Flemming

Flemming Møller:

Glem alt om ubuntu brug Hirens boot cd http://www.hiren.info/pages/bootcd og kør xp mini som kører i hukommelsen. her kan du super nemt flytte filer fra hd og til anden medie

Det ser hammerfornuftigt ud, men hvor henter jeg den?

Hans

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:01

Hvis du bruger windows 7, - så kan du brænde ISO filen direkte - højeklik på filen og se om der ikke er en mulighed.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:08

Hans Stokholm Kjer:

Hey Flemming

Flemming Møller:

Det ser hammerfornuftigt ud, men hvor henter jeg den?

Hans

jaja - Google er min ven. Found it.

Hans

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)