Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lagerstyring i excel

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har et mindreproblem md at få opsat mit regnskab i excel. Sagen er den, at når jeg laver et salg noteres der hvad salget har været, hvor mange styks og tager automatisk indkøbsprisen således at den regner profit ud.

Sagen er så, at nu har jeg fået endnu et parti hjem, og min indkøbspris er lidt mindre. Hvordan gør, at den laver et FIFO system (First in first out), altså at den tager og beregner ud fra den indkøbspris jeg har på mit første pati indtil hele lageret er solgt ud, og derefter automatisk går over til det nye parti som har en lidt mindre indkøbspris.

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:25

Det bliver et stort mundfuld at arbejde med excel.. Du skal snarere kigge efter et regnskabsprogram.

Tilmeldt 1. Jun 11
Skrevet kl. 16:18

Et regnskabsprogram kunne bestemt også overvejes. Men min omsætning er pt. alt for lille til at det kan svare sig - Med de enkelte salg jeg har i ny og næ lige for tiden, der fungerer excel ganske fint for mig.

Når økonomien så er til det, kan et program tages i brug :)

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:42

Det er lidt svært at hjælpe dig af flere grunde.

1. Du kan ikke nemt lave lagerstyring og regnskab i excel. Du kommer til at lave fejl og/eller det bliver for besværligt meget hurtigt.

2. Du siger ikke hvordan dit excel ark er bygget op. Er det dig selv der har bygget det?

Foreslår du får dig et regnskabs system, det koster måske lidt nu, men bliver hurtigt sparet hjem i din og vores tid.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 10. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:20
Som de andre skriver, så kan det hurtig blive tidkrævende for dig at vedligeholde - men selvfølgelig muligt. du kunne overveje hvilken betydning det har, at dine kostpriser ikke er helt præcise i hverdagen, og så regulere periodisk. Alternativ vægte kostprisen nu, og regulere næste gang du køber et parti.

Mvh Anders
Tilmeldt 1. Jun 11
Skrevet kl. 17:34

Tror også det bliver løsningen, så i takt med at jeg bliver større må et regnskabsprogram tages i brug :)

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 17:35

Du kan klare det med en pivot tabel men du skriver ikke så meget om dine excel kundskaber.............så............

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 1. Jun 11
Skrevet kl. 17:41

Det er et ark jeg selv har opbygget ja.

Det er lavet på den simple måde at der er sat en formel op at jeg indtaster hvor mange penge der er gået ind på konto, hvor mange styks kunden har købt og derfra beregner excel så automatisk ved at trække indkøbsprisen fra på de givende produkter og derved beregner min profit.

Ville så forsøge at prøve at lave, så den selv beregner den nye indkøbspris når mt første lager er solgt ud, da indkøbsprisen er lidt anderledens end det første lager. Men tror løsningen blot bliver at jeg laver et "lager1" og et "lager2" med de forskellige indkøbspriser - Ville dog bare gerne ha haft at den automatisk gik over og benyttede lager2 når lager1 var solgt ud.

Mine kendskaber til excel er ganske fine (over gennemsnittet vil jeg sige), har brugt det  mange år efterhånden. Tror dog dette bliver lidt for besværligt.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 17:45

Som du beskriver det ovenfor så lyder det somom du kan klare det med en SUMIF kommando. Ikke helt sikker på hvad den hedder på dansk hvis du bruger den version.

Tilmeldt 10. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:55
Sum.hvis
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)