Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lagerstyring i excel

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvad jeg bruger:

=HVIS(D99="Vare 1";$B$73*E99;LOPSLAG(D99;'Varelager'!A:E;5)*E99)

B73 = indkøbspris for vare 1.Tastes Vare 2 i D99 så søger den i "LOPSALAG" efter indkøbsprisen på Vare 2

D99 er der hvor jeg indtaster hvilken vare jeg har solgt.

Lopslag søger efter hvilken vare den skal tage indkøbsprisen fra.

E99 er antal solgt.

Nu skal jeg til at lave B73 og hele Lopslag variable alt efter om hvilket vareparti jeg tager vare fra. Og her vil jeg gerne gøre så lidt manuelt som overhovedet muligt så excel automatisk ordner min lagerstyring.

Så søger nogle gode ideer til at få excel til at styre mit lager.

Kan sagtens lave det med en masse hvis'er eller sum funktioner men det bliver hurtigt uoverskueligt.

Så reelt vil jeg gerne lave en matrice hvor jeg skriver de  vare jeg køber ind og så laver den selv alt det regnskabsmæssige.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 18:11

Det er nok bedre at sende dit ark til mig for jeg er helt væk når du skriver det på dansk.

Tror ikke på at du kan gøre det fleksibelt med HVIS kommandoer for når du kommer lidt længere ud så mister du overblikket.

SUMIF kan nemt bruges til at summere baseret på dit varenummer og så kan du tælle hvor mange med COUNTIF og så har du dermed gennemsnitsprisen.

Tror dog allerede nu at du er bedst tjent med et regnskabs system som kan alt det der.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:14

Det kan sagtens laves. Det er bare måden du gemmer data på i dit system der skal justeres.

Tilmeldt 2. Jun 11
Skrevet kl. 18:19

Lige præcis, jeg kan bare ikke lige se en nem logisk måde at gøre det på :/

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 18:21

Nemlg, næsten alt kan laves i excel......... men det er ikke alt der er nemmest at lave i excel.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 2. Jun 11
Skrevet kl. 18:27

Jeg gør brug af Sum.if dog i en anden celle, mit problem opstår ved at den selv skal finde ud af skifte indkøbspris når jeg tager gang i vareparti 2. Lige nu skifter den for hele arket når jeg tager gang i parti 2 og det er jo slet ikke korrekt :(

Men skulle meget gerne opereres ind i den formel jeg gør brug af i cellen, så jeg skal have udbygget formel så den både tager højde for hvilken vare der bliver solgt, hvor mange antal samt hvilken indkøbspris den skal tage højde for.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 18:33

Du har et andet problem i din tankegang. Hvad nu hvis du har 5 tilbage af #1 og 5 af #2, så bliver prisen jo blandet for de 10 stk.

Det er derfor du må bygge dit ark op på en anden måde. Lidt svært at vise her når der ikke er nogen billerder eller filer vedhæftet.

Tilmeldt 2. Jun 11
Skrevet kl. 18:54

Sagen er jeg gør brug af First in - first out, derfor tager jeg aldrig hul på parti 2 før jeg har solgt parti 1 ud.

Men må nok sande at det vil være klogt at investere i et regnskabsprogram, så lad mig endelig høre om der er nogle gode at anbefale?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 19:02

Så du siger at hvis du har 5 stk tilbage fra parti 1 så vil du ikke sælge 10 stk til en køber?

Tilmeldt 2. Jun 11
Skrevet kl. 19:09

Egenlig ja. Men efter FIFO princippet, så altså jeg sælger de første 5 vare fra parti1 og de næste 5 fra parti2

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)