Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Førtidspension og privat virksomhed

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal jeg passe en lille smule på hvad jeg kaster mig ud i, for jeg er ikke ekspert i førtidspension.. Smile

Men sådan som jeg forstår det så er der en begrænsning i hvad man må tjene ud over pensionen, derudover skal ens arbejdsevne selvfølgelig være reduceret i et sådant omfang at man er berettiget til førtidspension.

 https://www.borger.dk/Sider/Foertidspension-nye-regler.aspx?NavigationTaxonomyId=9eacb402-a5a8-402d-855b-badeb4eff79c linket indeholder oplysninger om beløbsgrænser, betingelser og muligheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg heller ikke DavidSmile Dit link svarer godt til det jeg havde læst - og jeg tror IKKE en tanke om, at drive noget i selskabsform og kun hæve det man kan uden at det berører førtidspensionen, og lade resten akkumulere i selskabet - er mulig.

Man vil skulle fortælle man har CVR og driver ApS eller hvad det er (VSO) - og får næppe mulighed for at putte pengene til side i selskabsform, og forsætte på førtidspension (og det var vel heller ikke rimeligt over tid i alle fald)¨

Dit link indeholder jo fint det om at arbejde under den nye ordning - og kan være super for trådstarter at læse inden kontakten til sagsbehandleren - her citeret bare den del:

Du må gerne arbejde i et vist omfang, når du får førtidspension efter de nye regler. Men din pensionsudbetaling kan stoppe i de perioder, hvor du arbejder. Det kaldes, at pensionen gøres ’hvilende’.

Kommunen kan gøre din pension hvilende, hvis kommunen har en formodning om, at du kan arbejde og forsørge dig selv. Du kan også selv bede kommunen om at få din pension gjort hvilende. At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din hvilende førtidspension, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.

Du kan miste din førtidspension helt, hvis kommunen vurderer, at din arbejdsevne er væsentligt forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker også uddybende svar på ovenstående tråd, hvis nogle skulle ligge inde med viden på feltet. 👍

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  KD Regnskabs Service Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på førtidspension og har en virksomhed med nogle få webshops.

Jeg er på regler for 2003, og der må jeg for 2018, tjene Ca. 90.000 Kr, før skat uden at de rører min pension.

Det er underordnet om jeg modtager en lønseddel eller det er overskud i min virksomhed.

Hvis jeg Tjener mere end de 90.000 Kr. er reglerne lempelige, da for hver 3 Kr. Modregner de kun 1 Kr. Begge dele er Før skat.

De må ved 2003 Reglerne højst modregne 50 % af pensionen.

Jeg har ikke helt styr på de nyeste regler.

Bemærk, dog at de modregner allerede ved aller første Kr. hvis du også modtager boligstøtte, da den måles på hustandens totale indkomst.

Kristian

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)