Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykkerskrivelse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder desværre med en dårlig betaler. Han siger han vil betale, men der sker ingenting.

Skal min rykkerskrivelse sendes med anbefalet post eller bare pr. e-mail.

Hvis det ikke er med anbefalet post kan han vel bare sige, at han ikke har modtaget rykkeren.

VH.

Anders

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:

Hej,

Sidder desværre med en dårlig betaler. Han siger han vil betale, men der sker ingenting.

Skal min rykkerskrivelse sendes med anbefalet post eller bare pr. e-mail.

Hvis det ikke er med anbefalet post kan han vel bare sige, at han ikke har modtaget rykkeren.

VH.

Anders

Hej :-)

Der er ingen krav om, at en rykker skal sendes som et fysisk brev, og e-mail anerkendes i meget vidt omfang af retterne på lige fod med almindelige breve.... Se mere her :D http://www.advokatinkasso.dk/Default.aspx?ID=15&M=News&PID=44&NewsID=191

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig at lave en rykker med varsel om inkasso, hvis der ikke er betalt inden 10 dage.

Brug en skabelon (kan findes over alt på nettet), og smid så din kunde til inkasso hurtigst muligt hvis du ikke modtager din betaling.

Det kan ikke betale sig at vente, eller lytte til dårlige undskyldninger...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er en god praksis at sende dit påkrav i 2 eksemplarer: som almindeligt brev

og som anbefalet brev.

Det er rigtig nok at mange domstole anerkender mails, men som regel når debitor

anerkender han har fået en mail, fordi han er et ordenligt menneske.

De der ikke er sådan, har det med stålsat blot at hævde at den mail har de ikke fået.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Prøv at se på http://neminkasso.dk/ hvor du også kan downloade gratis rykkerskrivelse.

Advokat Jacob Tøjner (som også er ekspert blogger her på Amino) står bag siden, og kan sikkert hjælpe yderligere.

Held og lykke.

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Nielsen:

Skal min rykkerskrivelse sendes med anbefalet post eller bare pr. e-mail.

Forsendelsesrisikoen er hos modtageren.

Det er ikke et krav i forhold til hverken Renteloven eller Inkassoloven, at din rykker rent faktisk kommer frem til adressaten.

Man plejer at henvise til princippet i Aftalelovens § 40:

"Når nogen, som efter denne lov skal »give meddelelse« har indleveret meddelelsen til befordring med telegraf eller post eller, hvor andet forsvarligt befordringsmiddel benyttes, har afgivet den til befordring dermed, går det ikke ud over ham, at meddelelsen forsinkes eller ikke kommer frem."

Du skal blot kunne bevise, at du har afsendt rykkeren.Det kan du gøre på mange måder. Afsendelse som almindeligt brev med indleveringsattest er een mulighed, som er noget billigere end at sende et anbefalet brev.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for det præcise svar, Ulrik.

Så må min sendte e-mail være god nok - loven følger sikkert med teknologien også, skulle det komme til prøve.

VH.

Anders

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:
Hvis det ikke er med anbefalet post kan han vel bare sige, at han ikke har modtaget rykkeren

 tjaaa og vis du sender det anbefalet lader han vel bare være med at hente det på posthuset..  (og det er efterhånden rasende dyrt at sende et anbefalet brev) ...

Der er ikke noget krav om at du skal sende rykkere med anbefalet post (så det er spild af penge) Hvis du vil gøre det grundigt så send det både på mail og alm. brev (og skriv på rykkeren "Nærværende skrivelse er fremsendt både pr. e-mail og som alm. post")

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden valgte at betale efter at have fået en rykker.

Så det havde den ønskede effekt, selvom kunden ikke betalte rykkergebyret.

Det er nu lige meget for mig nu da jeg har fået de penge han skyldte.

Desværre var der visse træk ved kunden, som for mig at se fik vedkommende til at være i en "risikogruppe" ift. betaling af faktura.

Gad vide om jeg fremtiden bare skal sige til den slags kunder, at jeg desværre ikke kan udføre arbejde for dem, selvom det er diskriminerende?

/anders

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:

Kunden valgte at betale efter at have fået en rykker.

Så det havde den ønskede effekt, selvom kunden ikke betalte rykkergebyret.

Det er nu lige meget for mig nu da jeg har fået de penge han skyldte.

Desværre var der visse træk ved kunden, som for mig at se fik vedkommende til at være i en "risikogruppe" ift. betaling af faktura.

Gad vide om jeg fremtiden bare skal sige til den slags kunder, at jeg desværre ikke kan udføre arbejde for dem, selvom det er diskriminerende?

/anders

Diskrimination er som udgangspunkt lovligt, så længe der ikke er tale om diskrimination på grund af en af de forbudte grunde i Ligestillingsloven og Forskelsbehandlingsloven, fx kundens køn, etniske oprindelse eller politiske anskuelse.

Forudbetaling er en bedre løsning end at sige nej til kunder.


Side 1 ud af 2 (12 indlæg)