Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe ejendom igennem et nystartet ApS?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgivende ingeniør:
Helt enig Cookie. Kan desværre ikke give stjerner endnu :-
der er en eller anden grænse - men jeg ku gi dig - for jeg er da enig i det med at man kan dele risikoen op så ejendommen ikke ligger i samme ApS som den øvrige drift - hvis den skal i ApS'et

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:13

Tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Hej Daniel

Skattemæssigt er det fornuftigt at lade selskab 1 eje gården, selskab 2 sætte den i stand

og selskab 3 kunne været et holding - hvis alt går vel og jeg formoder der ingen restriktioner

er på hvilken type ejer ( selskab eller person) kommunen kan eller vil forlange.

Hvis I ikke har nogle millioner liggende løst i baglommen, er det lodret umuligt at få noget

vesteuropæisk pengeinstitut til at putte så meget som een krone i projektet - med mindre

kommunen kautionerer for en stor del af lånebeløbet.

Kan I overbevise lokalpolitikerne om at projektet trækker skattekroner med sig, har I både en

sælger af ejendommen og en indirekte økonomisk garant.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:04

Enhver forretningsdrivende ved jo at successen er lodret proportionel med antallet af selskaber, herunder navnlig med antallet af holdingselskaber. Som nystartet iværksætter kommer alle mand sandsynligvis til at krydshæfte personligt. Så hvorfor så mange selskaber, der er allerede påført den stakkels iværksætter udgifter for omkring 50K for det første indkomstår (stiftelse og revision mv.) ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24

Ret enig med Banditten - og en gang mere - når den ene ejer vil bo personligt med familien i det som beskrives som hovedhuset, så vil han skulle betale leje af dette til selskabet der ejer den (og dermed delvist til den anden medejer) eller en høj skat af fri bolig OG - hvis boligen en dag skal sælges (lad os sige projektet lagdes ned) er der skat af fortjenesten i selskabet.

Hvis den ejer der skal bebo hovedhuset selv køber det, kan det stige i værdi skattefrit i hans ejertid - så tænk meget over, om selskabet (eller et af flere) skal eje det hus.

Hvis den der skal bo i hovedhuset, alligevel har råd til at købe bolig, så vil det også gøre resten af projektet langt mindre omkostningstungt og måske gøre det muligt - men må man bo privat - må man lave aktivitetspark - skal man drive noget andet efter servitutter -

Helt enig med Jacob Berner Rue - finansiering kræver enten egen kapital, eller kommunal positiv indgangsvinkel. Få fat I en direkte rådgiver i så stort et projekt.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)