Godaften alle aminoer. Vi er to gutter som påtænker at starte en aktivitetspark med diverse aktiviteter på Sydsjælland. I den forbindelse har vi udset os en ejendom (ejet af kommunen), som vi er meget interesseret i. Men her er tale om en 4-længet gård af ældre herkomst, som skal sættes i stand for en større sum penge. I den forbindelse skal vi naturligvis i banken og høre om muligheden for at låne en masse penge. Men hvordan gør vi det smartest? Vi har jo planlagt at der skal oprettes et ApS til vores virksomhed, og det kunne jo være rigtig smart hvis det var virksomheden der stod som ejer af gården, da vi på den måde kunne trække alle udgifter til renovering mv. fra. Men er det overhovedet muligt for et nystartet ApS at låne 2-3 mio. - evt. ved at man som privat person stiller noget garanti? Eller skal vi købe gården som privatpersoner, og sælge 90% af den til vores firma? Og må man overhovedet det? Det skal lige siges at det er planen at min makker skal bo i hovedhuset på gården. Men er der nogle af jer der ved hvordan man normalt gør den slags? Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak. MVH. Daniel |
I kan sagtens lade et ApS eje den ejendom i driver selskabet i
Jeg tror ikke i kan låne penge til det uden sikkerhed, personligt eller via ejendommen, mon ikke den kreditforeningbelånes
Makkeren får skat at betale for at bebo hovedhuset, kan være dyrt, men I skal knytte en rådgiver på, gerne en med skatteviden og revisionsviden,inden i går i banken