Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende seo til webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er så småt ved at være "køreklar" med min webshop www.mobil4u.dk , og er nu gået igang med lidt grundlæggende seo. Da det er min første shop er min viden på dette felt dog ikke så stor.

Derfor ville jeg blive meget glad hvis i har nogle gode råd til Sidetitel samt Meta-beskrivelse som det hedder i Prestashop.

Min nuværende Sidetitel: "Mobil tilbehør - Kvalitetstilbehør til iPhone, HTC, Samsung samt andre mærker."

Min nuværende Meta-beskrivelse: "Mobil4u.dk tilbyder dig mobiltilbehør til din iPhone, Samsung, HTC, Nokia og andre mærker. Covers, batterier, ladere, tasker, etuier, kabler og meget mere. Hurtig levering og gratis fragt ved køb over 200 kr."

Er disse i orden eller er der noget der med fordel kan optimeres?

Er der andre helt basale ting som i kan se er galt med siden og med fordel kan ændres?

På forhånd tak for eventuelle input!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:10

Hey Kenneth!

Meta-titel og beskrivelse ser umiddelbart fint ud. Du skal dog først kravle op i resultaterne før de for alvor betyder noget, men fint at have styr på dem fra start.

Jeg vil anbefale dig at læse disse guides, jeg bruger selv Prestashop, så her kan du helt sikkert finde nogle gode ting:

Simpel webshop SEO

Udnyt dine SEO-muligheder

Og så slutteligt finde mere info på Prestatips i deres kategori med Prestashop og SEO :-)

Har du andre spørgsmål så skriv endelig - så hjælper jeg gerne!

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 22:37

Mange tak for dit indspark, som er særdeles brugbart. Jeg har med stor fornøjelse været inde på din side, som i den grad kan bruges til inspiration for mange "webshop-ejere".

Det jeg gerne vil er at sikre mig fundamentet mht. seo er på plads. Jeg troede egentlig det var Titel og Beskrivelse der var vigtigt i starten, men ud fra hvad du skriver er det først senere de kommer i spil.

Hvis man snakker om at have det grundlæggende på plads i startfasen på en webshop, hvad skal jeg så fokusere på. For mig er vigtigt og have basen på plads og så stille og roligt arbejde sig op derfra. Så er meget interesseret i hvordan man sikrer sig et godt fondament vedr. seo. 

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 08:51

Kenneth Davidsen:

Mange tak for dit indspark, som er særdeles brugbart. Jeg har med stor fornøjelse været inde på din side, som i den grad kan bruges til inspiration for mange "webshop-ejere".

Det jeg gerne vil er at sikre mig fundamentet mht. seo er på plads. Jeg troede egentlig det var Titel og Beskrivelse der var vigtigt i starten, men ud fra hvad du skriver er det først senere de kommer i spil.

Hvis man snakker om at have det grundlæggende på plads i startfasen på en webshop, hvad skal jeg så fokusere på. For mig er vigtigt og have basen på plads og så stille og roligt arbejde sig op derfra. Så er meget interesseret i hvordan man sikrer sig et godt fondament vedr. seo. 

Jeg kan virkelig godt anbefale SEO-lex bogen, da den indeholder rigtig mange guldkorn om hvordan SEO hænger sammen. Men noget jeg tror er virkelig vigtigt fra starten af er at have en rigtig god og grundig intern link struktur så når google og co. kigger din shop igennem, så kan de indexere det hele. 

Dernæst så er det nok også godt at have styr på dine Meta titel, og beskrivelse. Husk meta titel må maks være på 70 tegn, og du kan lige så godt udnytte dem alle nu når du er igang, din meta beskrivelse skal være på 140 tegn, så vidt jeg kan huske. På den måde vælger google ikke at skære tilfædligt i dine beskrivelser og titler.

hmm, tror vist det er en meget god start, men kan klart anbefale SEO-lex bogen, den har jeg selv lige læst igennem et par gange og har givet mig et meget godt fundament til at starte SEO arbejdet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:53

lav en god overskrift inden for de 70 tegn er meget vigtigt

social medier på siden kan betyde en del i den social status for siden så få facebook er vigtigt google plus eget social netværk betyder en del da det er googles eget

længere produkt beskrivelser eller en blogs på siden det er yderst begrænset med tekst på siden, det betyder en del i seo at der er tekst på .

Gode seo er lavet af disse 2 her herre  denne her af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk  og denne her af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:13
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 17:47
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:52

Casper Blom:

Husk at læse indlægget, Rasmus Stick out tongue

Ahh sorry, Prestashop havde gemt sig derinde et sted... Bare ignore undertegnede Big Smile
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)