Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er tre piger fra Handelsgymnasiet i Viborg. Vi er igang med et projekt i innovation hvor vi står og mangler en programmør til at udvikle vores produkt. Vi skal deltage i Young Enterprise en gang i foråret 2013. Vores idé er opbygget omkring behovet for at se tøj man køber online sammen for at finde ud af om det passer sammen. Vi har selv oplevet et behov for dette i forbindelse med køb på nettet. Vi vil skabe en hjemmeside som gør dette muligt. Vi vil opbygge et samarbejde med forskellige tøjhjemmesider, for derigennem at kunne få dette til at virke.

Det vi skal bruge DIG til er opsætning af en hjemmeside + at lave selve produktet, hvilket består af at gøre det muligt for hjemmesidens kunder at kunne trække det ønskede tøj over på en model ude i siden af skærmen og derved sammensætte forskellige tøjdele og andet fra hjemmesiden. derudover vil vi også gerne have at modellen kan ændre form efter "størrelse" så køber så der ikke kun er en slank timeglad figur hvis dette er muligt.

vi er self. villige til at betale for det, men P.t har vi ingen indtjening da vi ikke er startet op endnu pga. manglede progammør. hvis projektet udvikler sig og bliver for omfattende for frivillige sådan at det bliver mere end bare fritid/sjov, så er vi selfølgelig villige til at betale dig for arbejdet.

En programmør studerende som gerne vil have lidt erfaring og måske en udfordring vil være oplagt til en opgave som denne, men folk der programmere i sin fritid er også meget velkomne.

Vi håber på at høre fra nogle interesserede snart!

Mvh Line, Julie og Camilla    

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det svarer lidt til at bede en håndværker bygge en ny terasse gratis og tilbyde betaling hvis det viser sig han er nødt til at bygge et hus også.

Opgaven er ikke lille - og jeg tvivler på at I får nogen til at gøre det gratis, da dem som sidder med evnerne til at gøre det ordentligt nok allerede er betalte - og sjældent står og mangler udfordringer.

For også at komme med noget konstruktivt, vil jeg sige idéen er interessant og at jeres bedste chance nok er at pitche den til mulige investorer, som så kan financiere en programmør til arbejdet. Hvis selve idéen skal sælge skal der også tænkes over at gøre den nem at integrere hos eksisterende webshops - dertil kunne I jo undersøge hvilke systemer markedets store spillere kører med og se om det så er noget man kan lave moduler/plugins på.

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line, Julie og Camilla,

Jeg er en systemudvikler fra Taastrup og vil gerne give jer lidt feedback på jeres opslag. 

Jeres ide virker svær at overskue, hvis jeg har forstået det korrekt drejer det sig om en slags påklædningsdukker til tøjbutikkers online butikker, som man kan bruge som et slags virtuelt omklædningsrum. Det er som sådan en udmærket ide, men jeg er bange for at I har undervurderet omfanget af den tekniske løsning. I bør nok i første omgang prøve at finde en arkitekt type som kan hjælpe jer lidt med at få styr på disse spørgsmål (ting som "skal det være 2D eller 3D", "hvor kommer grafikken fra" og "skal den kunne virke på tværs af sites").

Dernæst tror jeg I får svært ved at finde en tilstrækkelig talentfuld programmør. Problemet med programmører, er at de hellere vil arbejde på deres egne ideer end på andres. Så I bliver nok nødt til at give vedkommende et ret grundigt incitament for at kaste sig over jeres ide. 

Jeg vil også anbefale jer at få skrevet en forretningsplan ned på papir, så I kunne bruge den som udgangspunkt for dialog, både med investorer og de folk i ellers mangler for at kunne realisere jeres ide.

Mvh,
Mikkel Løkke 

Tilmeldt 1. Nov 12
Skrevet kl. 20:41

Hej Mikkel Lykke!

Tusind tak for din feedback, det er rart at der er nogen som gider at bruge tid på at svare! Vi er faktisk næsten færdig på at have udviklet en forretningsplan og som det står lige nu er vi igang med at forberede de sidste ting til at skulle snakke med en fra Nordea omkring mulighederne. Men du har forstået idéen helt rigtigt, og vi havde godt på fornemmelsen at det ville blive en opgave som var lidt for svært for os, selvom vi arbejde lidt med det, blev vi hurtigt nød til at give op, da opgaven var alt, alt for stor. Jeg vil prøve at snakke med de andre fra gruppen om dine råd omkring 'arkitekt typen' som måske kan hjælpe os lidt videre. Endnu engang mange tak fordi du svarede og får de gode råd!

Mvh,
Line Jensen, Junica

Tilmeldt 1. Nov 12
Skrevet kl. 20:45

Hej Viktor Poulsen!

Ja, vi havde godt været omkring emnet om at det var en virkelig stor opgave og at det nok krævede mere end som så. Som det står lige nu skal vi snart i Nordea i forbindelse med den konkurrence vi skal være med i, hvor vi skal se på mulighederne. Tusind tak for rådet omkring at undersøge hvilke systemer de kører på, det er helt klart noget vi vil kigge på!

Mvh.
Line Jensen, Junica 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)