Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værs'go - nyt Sitemagic CMS til download - til web designere og udviklere

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

Hej Michael.

Tak for tippet, det kunne bestemt være aktuelt at få udbredt Sitemagic CMS til diverse hosting udbydere. Det er faktisk allerede muligt at finde Sitemagic CMS som one-click-install hos webhosting.dk - de tilbyder dog ikke den nyeste version endnu.

Har du relation til firmaet? Fang mig evt. i en PM hvis det er tilfældet :)

Jimmy

Jeg ser lige om jeg kan få lavet en pakke i aften, så det er i vores one-click installer også! :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:09

Jimmy Thomsen:
Har du relation til firmaet?

Nej jeg har bare en masse webhoteller hos dem. Men de har i forvejen en masse One click installationer. Så dit system vil sikkert passe fint ind. Og jeg kunne da godt tænke mig at prøve det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:11

Hej Lundsby.

Godt at høre fra dig igen Smile

Tak for rosen, det varmer.
Ja, det er lidt frækt at man med et enkelt klik kan ændre udseendet - "Skins" om man vil. 

Faktisk måtte jeg tænke noget over, hvordan CSS Designeren både kunne være anvendelig for dem der ikke kender til CSS, og for de virkelig hardcore CSS-nørder der vil kunne styre det meste. CSS Designeren arbejder oven på rå CSS (index.css), så løsningen blev så simpel, som at flytte det mest komplicerede CSS til en "intern" CSS-fil, som import'es i den alm. CSS fil. På den måde eksponeres komplekse egenskaber som floating og positionering ikke, mens mere "spiselige" egenskaber som background-color, font, background-image osv., som almindelige mennesker kan forholde sig til, let kan ændres.

Fedt forslag med Font-pickeren. Jeg har faktisk haft tænkt over det, da en sådan funktion bliver nævnt i en "This week in Web Design" video - netop også med Google Web Fonts - så det skal absolut implementeres i næste version. Tak for tippet.

Som du måske har opdaget, er Sitemagic CMS fuldstændig gratis nu - der findes ikke længere en "Enterprise" version. Jeg fik solgt nogle få licenser, men hvis jeg skulle gøre mine timeløn op, ville du falde sammen af grin. Der er primært penge at hente i opsætning og design til Sitemagic CMS - dvs. kundespecifikke løsninger.

I de næste uger skal jeg have lagt en bedre plan for fremtiden - men mine umiddelbare tanker for fremtiden er:

- Markedsføring - Sitemagic CMS skal "pushes ud" - folk skal gøres opmærksom på at det eksisterer.

- Udvikling af ny/bedre funktionalitet (der er lidt forskellige ønsker som skal prioriteres)

- "Smart/Less code" (i mangel af bedre navn). Jeg vil kunne lave 50% af funktionaliteten til nye udvidelser alene ved at definere det i XML. Det skal sikre ensartethed, større fleksibilitet og meget mindre kode.

Markedsføring får den næste måneds tid højest prioritet. Derefter vil der blive behov for at fylde nogle huller ift. funktionalitet (primært til samarbejdspartnere), men herefter vil jeg gerne tage hul på "Smart/Less code". Når først dét spiller, vil jeg kunne udvikle nye udvidelser væsentligt hurtigere end jeg kan nu - og det er på trods af, at Frameworket allerede reducerer mængden af kode drastisk.

Så alt i alt handler det fortsat om at gøre det hele "smartere", så man kan lave mere med mindre. Det er jeg nødt til for at kunne konkurrere med de etablerede systemer. Det var også derfor jeg lavede CSS Designeren - jeg kan ikke hamle op med de tusindvis af templates der findes til Joomla/Wordpress, så det skal være nemt for folk at lave dem selv.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:12

Hej Lucas.

Det ville altså være super frækt. Hvis I har et demo-hotel, så vil jeg da meget gerne prøve det :-)

Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:14

Michael: Okay, super. Så kontakter jeg dem lige og fortæller, at de har en kunde som meget gerne vil prøve "det hersens nye Sitemagic CMS". Så kan vi krydse fingre for at de tilføjer det. Tak for ideen :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:16

Jimmy Thomsen:

Hej Lucas.

Det ville altså være super frækt. Hvis I har et demo-hotel, så vil jeg da meget gerne prøve det :-)

Jimmy

Lige så snart jeg har fået bygget pakken, så kan jeg sætte et lille demo hotel op :) Skal lige finde ud af helt hvordan installationen foregår :p, skal bygge nogle scripts

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 17:17
Hej Jimmy,

Det her ser seriøst godt ud....! :)

- Skal klart prøves af i aften...

Takker! :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:26

Lucas > Sweet, det glæder jeg mig til at prøve :)

Mehmet > Fedt, det glæder mig at høre. Tak for rosen :-)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 17:58

Hej jimmy. 

Så fik jeg testet det af på IIS - og det virker som det skal :)

Lækkert med design/templatevalg - nu tror jeg søreme, at jeg har en 3-4 kunder der skal have en ny simpel webside :)

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:07

Hej Kim.

Det lyder simpelthen bare fedt. Det er jo lige præcis den slags jeg vil høre :-)
Du må endelig poste links enten her på Amino eller på Facebook siden, så vi kan se hvad du finder på :) 

Tak i øvrigt for testen på IIS - det er rart at vide, at det virker som det skal på Windows Yes

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)