Hej Lundsby.
Godt at høre fra dig igen 
Tak for rosen, det varmer.
Ja, det er lidt frækt at man med et enkelt klik kan ændre udseendet - "Skins" om man vil.
Faktisk måtte jeg tænke noget over, hvordan CSS Designeren både kunne være anvendelig for dem der ikke kender til CSS, og for de virkelig hardcore CSS-nørder der vil kunne styre det meste. CSS Designeren arbejder oven på rå CSS (index.css), så løsningen blev så simpel, som at flytte det mest komplicerede CSS til en "intern" CSS-fil, som import'es i den alm. CSS fil. På den måde eksponeres komplekse egenskaber som floating og positionering ikke, mens mere "spiselige" egenskaber som background-color, font, background-image osv., som almindelige mennesker kan forholde sig til, let kan ændres.
Fedt forslag med Font-pickeren. Jeg har faktisk haft tænkt over det, da en sådan funktion bliver nævnt i en "This week in Web Design" video - netop også med Google Web Fonts - så det skal absolut implementeres i næste version. Tak for tippet.
Som du måske har opdaget, er Sitemagic CMS fuldstændig gratis nu - der findes ikke længere en "Enterprise" version. Jeg fik solgt nogle få licenser, men hvis jeg skulle gøre mine timeløn op, ville du falde sammen af grin. Der er primært penge at hente i opsætning og design til Sitemagic CMS - dvs. kundespecifikke løsninger.
I de næste uger skal jeg have lagt en bedre plan for fremtiden - men mine umiddelbare tanker for fremtiden er:
- Markedsføring - Sitemagic CMS skal "pushes ud" - folk skal gøres opmærksom på at det eksisterer.
- Udvikling af ny/bedre funktionalitet (der er lidt forskellige ønsker som skal prioriteres)
- "Smart/Less code" (i mangel af bedre navn). Jeg vil kunne lave 50% af funktionaliteten til nye udvidelser alene ved at definere det i XML. Det skal sikre ensartethed, større fleksibilitet og meget mindre kode.
Markedsføring får den næste måneds tid højest prioritet. Derefter vil der blive behov for at fylde nogle huller ift. funktionalitet (primært til samarbejdspartnere), men herefter vil jeg gerne tage hul på "Smart/Less code". Når først dét spiller, vil jeg kunne udvikle nye udvidelser væsentligt hurtigere end jeg kan nu - og det er på trods af, at Frameworket allerede reducerer mængden af kode drastisk.
Så alt i alt handler det fortsat om at gøre det hele "smartere", så man kan lave mere med mindre. Det er jeg nødt til for at kunne konkurrere med de etablerede systemer. Det var også derfor jeg lavede CSS Designeren - jeg kan ikke hamle op med de tusindvis af templates der findes til Joomla/Wordpress, så det skal være nemt for folk at lave dem selv.