Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værs'go - nyt Sitemagic CMS til download - til web designere og udviklere

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Aminoer.

I dag har jeg fornøjelsen af endelig at kunne frigive den nye version af Sitemagic CMS efter 10 måneders udvikling - ganske gratis. 

Sitemagic CMS er et "letvægts" Content Management System - et fremragende alternativ til de tungere og mere komplekse produkter.
Det er særdeles velegnet til mindre virkesomheder - den lokale tømrer, frisøren, den lille café, VVS manden, mekanikeren osv.

ContentPages.png (600×403)

Sitemagic CMS er unikt i dets fokus på web designere.

Det er super nemt at tilpasse de eksisterende design-skabeloner med den indbyggede CSS Designer.
De 9 designs der er inkluderet i Sitemagic CMS er alle lavet i den indbyggede CSS Designer.

Jeg vil vove at påstå at alle kan finde ud af at ændre farver, fonte, størrelser og billeder i CSS designeren, mens de
hardcore CSS nørder kan lave hvad som helst. 

CSSDesigner.png (600×384)

Til dem der vil have fingrene helt ned i mulden, er Sitemagic CMS et af de mest velstrukturerede systemer ift. udvikling af design-skabeloner. Design-skabelonerne til Sitemagic CMS består i ren HTML/CSS - der er fuld separation mellem layout og logik, så slut med PHP-rod i dine skabeloner.

Code.png (600×396)

Tjek online-demoen for Sitemagic CMS. Prøv at skifte design i menuen "Change design". Det er de samme "sølle" 38 linjer HTML-kode der ligger bag alle designs med en top-menu. Det vidner om en rimelig fleksibilitet i design arkitekturen. Men dækker det ikke, kan man naturligvis lave sin egen HTML skabelon fra bunden.

Til udviklerne er der også godt nyt. Dokumentationen til frameworket er blevet opdateret (http://sitemagic.org/developers/api/), og der arbejdes i øjeblikket på bedre tutorials der viser hvordan udvidelser og design-skabeloner laves (indtil da er den gamle dokumentation tilgængelig fra sitemagic.org)

Bliver Sitemagic CMS rent faktisk brugt af andre? Jep, se bare her (Focus2Web har designet de 4 første):

2.png (450×300)

10.png (450×300)

4.png (450×300)

1.png (450×300)

... og jeg kunne blive ved. Der er efterhånden en god del websider derude, med Sitemagic CMS under kølerhjelmen.
Så selv om Joomla/Wordpress stadig fører (og nok altid vil gøre det), så står Sitemagic CMS ikke tilbage ift. at drive nogle af de flotteste websider på nettet.

Til almindelige brugere er Sitemagic CMS fyldt med det meste af den standard-funktionalitet man forventer af et simpelt CMS.
I Indstillinger for Sitemagic CMS kan man med et enkelt klik slå de funktioner til som man ønsker - det giver et fantastisk overblik.

- Modul til grund-indstillinger (login, sprog, udseende, udvidelser)
 - Indholdsstyring med WYSIWYG editor (TinyMCE)
 - Fleksibel menu styring
 - Filhåndtering
 - CSS Designer - tilpasning af design
 - Eksterne moduler (fx YouTube, Maps, Flickr, Facebook mm.)
 - Kontaktformular
 - Download manager
 - Galleri
 - Kommentar-modul
 - Vurderings-modul (stjerner)
 - Google Analytics

Sitemagic CMS implementerer naturligvis SEO mekanismer som SEO-venlige URL'er, title, keywords, meta description, og man kan styre hvilke sider der må indekseres, eller sågar lukke individuelle sider med en adgangskode, hvis man har sektioner til fx kunder eller intranet.

Endnu en fed feature er, at Sitemagic CMS ikke kræver opsætning af en database - som udgangspunkt gemmes data i XML-filer på serveren. Overfør filerne til serveren og giv skriveadgang til nogle mapper og filer, så er Sitemagic CMS installeret og du er kørende. Men MySQL support kan naturligvis aktiveres, hvis man foretrækker dét.

Hvis der er nogen der har spørgsmål eller kommentarer, så hører jeg gerne fra Jer. Jeg kan fanges privat på jimmy(snabel-a)powerzone.dk, via en PM her på Amino eller i kommentarerne nedenfor. I er også meget velkommen på Facebook siden, hvor et Like vil blive særdeles værdsat, så jeg kan få udbredt Sitemagic CMS til endnu flere :-)

Tak fordi du tog dig tid til at læse lidt om Sitemagic CMS - jeg håber du har fået lyst til at prøve det.
Skriv endelig på Facebook siden hvis du har behov for support - så kan andre også få gavn af de råd der bliver givet.

Venligst
Jimmy 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 20:37

Tillykke med udgivelsen,

Da jeg læste XML tænkte jeg fedt! Det skal klart prøves.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:53

Hej Lucas.

Det glæder mig rigtig meget at høre, at du også kan lide denne feature.
Der er mange der vælger Sitemagic CMS alene pga. dét.

Når du nu får testet det, kan jeg mon så få dig til at skrive et par ord om hvad du synes?
Det kan bare være i en PM eller en mail; jimmy(snabel-a)powerzone.dk
Både hvad du synes er godt og hvad du synes er skidt.

- Tak på forhånd :-)

Jimmy 

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 09:19

Det vil jeg da helt sikkert prøve af ....

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 09:32

Det lyder rigtigt fedt! Jeg vil kigge på det lige så snart jeg har tiden igen!

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 10:02

Tillykke med udgivelsen,

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:33

Tak for de positive tilkendegivelser, alle sammen. Det varmer rigtig meget Smile

Efter flere års udvikling, vil jeg naturligvis rigtig gerne se det i brug flere steder, så giv lyd hvis jeg kan bistå med gode råd og vejledning.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:49

Jimmy Thomsen:
Efter flere års udvikling, vil jeg naturligvis rigtig gerne se det i brug flere steder

Hej.

Så vil jeg da anbefale dig at gribe fat i dem her = http://mlhosting.nu/ Og høre om de ikke vil sætte dem ind i deres webhoteller.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:53

Hej Jimmy

Det ser super godt ud. Jeg kan lide skift design funktionen, det er super cool at man så hurtigt kan ændre hele layoutet.

Selve "Edit Appearence" er også super fed, jeg kan godt lide ideen om at du så råt eksponerer css'et overfor brugere, der ikke aner hvad css er, men alligevel kan redigerer i det.
En ting jeg ikke kunne se er en font-vælger, her har jeg fornyligt nuppet lidt fra denne: http://www.visualmedia.nl/html5/fontpicker/ og zimzalabim så kunne vi understøtte Google Fonts.

Jeg kunne godt tænke mig at hører lidt mere om fremtidsplanerne for SiteMagic, hvad er ambitionen og forretningsmodellen?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:48

Hej Michael.

Tak for tippet, det kunne bestemt være aktuelt at få udbredt Sitemagic CMS til diverse hosting udbydere. Det er faktisk allerede muligt at finde Sitemagic CMS som one-click-install hos webhosting.dk - de tilbyder dog ikke den nyeste version endnu.

Har du relation til firmaet? Fang mig evt. i en PM hvis det er tilfældet :)

Jimmy

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)