Hej Aminoer. I dag har jeg fornøjelsen af endelig at kunne frigive den nye version af Sitemagic CMS efter 10 måneders udvikling - ganske gratis. Sitemagic CMS er et "letvægts" Content Management System - et fremragende alternativ til de tungere og mere komplekse produkter. Sitemagic CMS er unikt i dets fokus på web designere. Det er super nemt at tilpasse de eksisterende design-skabeloner med den indbyggede CSS Designer. Jeg vil vove at påstå at alle kan finde ud af at ændre farver, fonte, størrelser og billeder i CSS designeren, mens de Til dem der vil have fingrene helt ned i mulden, er Sitemagic CMS et af de mest velstrukturerede systemer ift. udvikling af design-skabeloner. Design-skabelonerne til Sitemagic CMS består i ren HTML/CSS - der er fuld separation mellem layout og logik, så slut med PHP-rod i dine skabeloner. Tjek online-demoen for Sitemagic CMS. Prøv at skifte design i menuen "Change design". Det er de samme "sølle" 38 linjer HTML-kode der ligger bag alle designs med en top-menu. Det vidner om en rimelig fleksibilitet i design arkitekturen. Men dækker det ikke, kan man naturligvis lave sin egen HTML skabelon fra bunden. Til udviklerne er der også godt nyt. Dokumentationen til frameworket er blevet opdateret (http://sitemagic.org/developers/api/), og der arbejdes i øjeblikket på bedre tutorials der viser hvordan udvidelser og design-skabeloner laves (indtil da er den gamle dokumentation tilgængelig fra sitemagic.org) Bliver Sitemagic CMS rent faktisk brugt af andre? Jep, se bare her (Focus2Web har designet de 4 første): ... og jeg kunne blive ved. Der er efterhånden en god del websider derude, med Sitemagic CMS under kølerhjelmen. Til almindelige brugere er Sitemagic CMS fyldt med det meste af den standard-funktionalitet man forventer af et simpelt CMS. - Modul til grund-indstillinger (login, sprog, udseende, udvidelser) Sitemagic CMS implementerer naturligvis SEO mekanismer som SEO-venlige URL'er, title, keywords, meta description, og man kan styre hvilke sider der må indekseres, eller sågar lukke individuelle sider med en adgangskode, hvis man har sektioner til fx kunder eller intranet. Endnu en fed feature er, at Sitemagic CMS ikke kræver opsætning af en database - som udgangspunkt gemmes data i XML-filer på serveren. Overfør filerne til serveren og giv skriveadgang til nogle mapper og filer, så er Sitemagic CMS installeret og du er kørende. Men MySQL support kan naturligvis aktiveres, hvis man foretrækker dét. Hvis der er nogen der har spørgsmål eller kommentarer, så hører jeg gerne fra Jer. Jeg kan fanges privat på jimmy(snabel-a)powerzone.dk, via en PM her på Amino eller i kommentarerne nedenfor. I er også meget velkommen på Facebook siden, hvor et Like vil blive særdeles værdsat, så jeg kan få udbredt Sitemagic CMS til endnu flere :-) Tak fordi du tog dig tid til at læse lidt om Sitemagic CMS - jeg håber du har fået lyst til at prøve det. Venligst |
Tillykke med udgivelsen,
Da jeg læste XML tænkte jeg fedt! Det skal klart prøves.