Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Knæk Cancer, donation

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har tænkt mig at donere mit overskud for i år til Knæk Cancer. Hvis jeg har fx. 100 kroner stående på min firmakonto, som der er betalt moms af, men ikke skat, hvad sker der så når jeg donerer de 100 kroner?

Går mit regnskab i nul, så jeg ikke skal betale noget, eller kommer jeg til at skulle betale skat af de 100 kroner, som så senere bliver modregnet mit alm. skattetræk?

Der er tale om et alm. enkeltmandsfirma.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:36
Jeg antager at mit regnskab går i nul da jeg ikke har tjent noget - så det bliver vel nul og niks til skat.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41

Hvis det er i firmaets interesse, f.eks. ved du får markedsføring ud af donationen, kan du trække det fra.

Men hvis det er i privat interesse, bliver du personligt beskattet af donationen.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:47
Jeg ønsker ikke at bruge det ift. markedsføring. Hvordan kan jeg blive personligt beskattet? Som jeg forstår det r donationer fradragsberettigede.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:52
http://cancer.tv2.dk/content/skatte-og-fradragsregler
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

Jimmy Thomsen:
Jeg ønsker ikke at bruge det ift. markedsføring. Hvordan kan jeg blive personligt beskattet? Som jeg forstår det r donationer fradragsberettigede.

Læs hvad du linker til:
Erhvervspartnerskab, sponsorater og øvrige bidrag fra virksomheder
Når der i forbindelse med et sponsorat indgår et element af reklameydelse, har virksomheden som hovedregel fradrag for beløbet som driftsudgift.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Dit sponsorat er privat, og derfor skal du betale skat af pengene, inden du kan forære dem væk. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:00
"Når du støtter Kræftens Bekæmpelse med et bidrag til forskning finansieret af Kræftens Bekæmpelse, har du fuld fradragsret uanset beløbets størrelse. Fradragsretten er ikke begrænset af et minimums- eller et maksimumsbeløb. Jfr. ligningslovens §8H"

Jeg kan ikke vurdere om dit uddrag invaliderer det der initielt bliver angivet.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)