Tror at loven er lavet så man ikke kan overføre sine private udgifter til virksomhede. Men i dette tilfælde er der jo ikke tale om at det koster virksomheden ekstra hvis jeg benytter telefonen. Derfor er det ikke noget skat kan gøre noget ved. |
Remydk:Men i dette tilfælde er der jo ikke tale om at det koster virksomheden ekstra hvis jeg benytter telefonen. Derfor er det ikke noget skat kan gøre noget ved.
Nix - den er skat helt klar med - det står klart at uanset privat (afgørelsen går på ansatte i ApS - men behandler netop dette med at der jo er betalt for et fast antal timer http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2067918&vId=0 = at det er rådigheden der beskattes - OG at der er fri tale i ex 6 timer - og at det private aldrig vil øge omkostningen for firmaet IKKE fritager for skat i sig selv - så det må du ikke bruge som årsag.
Det er IKKE brugen der udløser skat - det er MULIGHEDEN - helt som en bil på hvide plader man lover ikke at bruge - udløser skat bare på rådigheden
I et PERSONLIGT SELSKAB tror jeg ikke på at man lovligt kan ha telefon uden at betale skat af fri telefon - uanset krumspring desværre. I ApS går det over for ansatte der selv har telefon mod tro og love og arbejdsgiver pligt til at kontrollere-
Om det er urimeligt med forskellige regler, måske, men det er måske fordi man ikke kan forventes at kontrollere sig selv, og der er andre områder, som behandles forskelligt fra ApS og lignende, imod et rent personligt selskab
Mere for at vi ikke får beskrevet noget som lovligt uden det er det, og en masse måske falder I problemer med skat (om man bliver opdaget ved jeg ikke, men det er nok en af de ting de let falder over ved en skatte eller moms gennemgang vil jeg tro)
vh