Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobil abonnement til firma, privat/erhverv?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg skal bruge en mobil/nummer til et firma jeg er ved at starte op, men når man kigger på erhvervs abonnementer hos de forskellige mobilselskaber, er de typisk dyrere end privat abonnementer for samme taletid, data, osv.

Er der nogle problemer i at vælge et privat abonnement fremfor erhverv? Der kan vel stadig trækkes moms fra osv.?

Er der overhovedet nogen forskel, bortset fra de synes det skal være dyrere fordi det hedder "erhverv"?

Sidst men ikke mindst: Hvilken udbyder vil I anbefale - ud fra service, signal, osv.

På forhånd tak :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:20

hos oister kan du godt skrive det som firma nummer det virker fint.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

Du skal som minimum sørge for, at dit firmanavn eller CVR fremgår af regningen - Den må ikke bare udstedes til dig privat - men de fleste steder kan man sagtens bede om at der står Peter Olsen CVR xxxxxxxxx som navn i øverste linje - eller hvis du bruger et firmanavn - også på et privat abonnement

Udbyder vil jeg mene afhænger af behov. Skal man rejse i norden, kan 3 være smart da de har samme pris i norden (i alle fald DK og S) andre tilbyder abonnement med billige opkald til andre lande - og atter andre kan man tage efter prisen alene. I mit sommerhus i Tisvilde er jeg "sur" over 3 som jeg ellers bruger - der er meget sparsom dækning desværre - den går ikke på TDC master som ellers har fin dækning her

Husk du får skat af fri telefon som udgangspunkt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 10
Skrevet kl. 19:25

Du skal som minimum sørge for, at dit firmanavn eller CVR fremgår af regningen - Den må ikke bare udstedes til dig privat - men de fleste steder kan man sagtens bede om at der står Peter Olsen CVR xxxxxxxxx som navn i øverste linje - eller hvis du bruger et firmanavn - også på et privat abonnement

Udbyder vil jeg mene afhænger af behov. Skal man rejse i norden, kan 3 være smart da de har samme pris i norden (i alle fald DK og S) andre tilbyder abonnement med billige opkald til andre lande - og atter andre kan man tage efter prisen alene. I mit sommerhus i Tisvilde er jeg "sur" over 3 som jeg ellers bruger - der er meget sparsom dækning desværre - den går ikke på TDC master som ellers har fin dækning her

Ok, mange tak for info :)

Har også hørt at 3 ikke har den bedste dækning alle steder, men befinder mig i storkøbenhavn så det burde ikke blive et problem. 3 er i hvert fald en af de billigste.

Cookie:
Husk du får skat af fri telefon som udgangspunkt

Hvad mener du helt præcist? Kan du uddybe? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

Du skal tillægge din indtægt 2500 kr til skat for fri telefon. Du kan forskudsregistrere det det er bare at google løs så finder du alt om fri telefon  - du skal også dele momsen i forhold til hvor meget du bruger den privat og hvor meget i selskabet _ bruger du under 2500 kr om året betaler det sig ikke at rode med det, så er det nemmere at holde den privat faktisk

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872145 

også her - midt i og helt nede: http://www.pwc.dk/da/personalegoder/fri-telefon.jhtml   

vh

Tilmeldt 27. Oct 10
Skrevet kl. 12:31

Cookie:

Du skal tillægge din indtægt 2500 kr til skat for fri telefon. Du kan forskudsregistrere det det er bare at google løs så finder du alt om fri telefon  - du skal også dele momsen i forhold til hvor meget du bruger den privat og hvor meget i selskabet _ bruger du under 2500 kr om året betaler det sig ikke at rode med det, så er det nemmere at holde den privat faktisk

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872145 

også her - midt i og helt nede: http://www.pwc.dk/da/personalegoder/fri-telefon.jhtml   

Nu har jeg læst lidt på dine links, og jeg tror du har misforstået mit spørgsmål, eller også har jeg ikke udtrykt mig klart nok :)

Jeg skal bruge et nummer og en telefon til det firma jeg er ved at starte. Det skal kun bruges i forbindelse med firmaet (kundeservice, osv.) og ikke privat overhovedet. Jeg beholder det privat nummer jeg har nu for at holde det adskildt.

Mit spørgsmål går så på om der er nogen grund til at vælge et erhvervsabonnement da det ser ud til bare at være dyrere i forhold til et privatabonnement.

Jeg skal altså ikke bruge samme nummer til både privat og erhverv :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39

colorrush:
Jeg skal bruge et nummer og en telefon til det firma jeg er ved at starte. Det skal kun bruges i forbindelse med firmaet (kundeservice, osv.) og ikke privat overhovedet. Jeg beholder det privat nummer jeg har nu for at holde det adskildt.

Det med erhverv contra privat pris er på plads med pris. Når du starter personlig virksomhed, og det går jeg ud fra her er tilfældet, så vil du skulle betale multimedieskat/telefonskat af den telefon du anskaffer til selskabet, og det at du har en anden vil næppe kunne medføre skattefrihed.

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt du bruger den, men at du har muligheden. I et ApS eller hvis du har eksterne ansatte, kan der udfyldes tro og love erklæring om ikke at bruge en firmatelefon og arbejdsgiveren har så tilsynspligt - men mig bekendt foreligger den mulighed ikke for et personligt selskab desværre - du kan jo skrive skat.dk direkte under kommunikation når du er logget ind og høre, om du kan afgive tro og love erklæring og slippe for skat af fri telefon i et personligt selskab, ved at ha en anden telefon liggende.

Andre kan jo også kommentere hvis de mener andet

vh

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:42

Telenor har et abonnement til 400,- hvor du kan tale alt det du vil samt fri dataforbrug.

Jeg ville bare tage sådan et og trække det fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45

Remydk:
Jeg ville bare tage sådan et og trække det fra
Men du ville trække det fra og ikke betale fri telefon i et personligt selskab. 

Ville du gøre det ud fra, at du mener det er efter loven, bare man har en anden telefon liggende - eller fordi du ville chance på der ikke skete noget

Det sidste skulle jeg ikke ville blande mig i, men bare interessant, om du mener man KAN ha fri telefon i et personligt selskab uden skat, bare ved at have en anden ved siden af - efter loven?

vh

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:50

Fordi man selvfølelig kun bruger den til virksomheden. Big Smile

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)