Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at offentliggøre optaget telefonsamtale?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Philippe:

Jeg kommer i tanke om programmet "kontant", hvor journalisten optager samtaler med de forskellige "banditter". De har næppe givet journalisten lov til at offentliggøre de samtaler, man hører i programmerne.

Derfor var mit umiddelbare udgangspunkt, at man godt kunne optage og offentliggøre telefonsamtaler.

Som sagt flere gange. Det kan du også godt. - Men sæt nu rigeligt af til advokatregninger. - Før eller siden vi du få brug for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40

jeg tror kontant har en god retshjælpsforsikring - men uanset lovlighed og risiko - så skal det at hænge folk ud tjene et højere formål ikke? Hvis du har været gennem deres system, og er nået frem til, at deres jurist medgav, at det ikke gav mening at skrive som de skrev, så kan man vel formode de ændrer det, eller du kan få dem til det.

De har næppe, uden jeg kender baggrunden, gjort det for at svindle en masse? Er det en tosset fejl du vil hænge folk ud for i offentligheden? Er fejlen korigeret? Tjener det et formål?- og hvor vil du gøre det? Kan du sælge det til TV/radio eller er det på din egen hjemmeside - jeg savner et dybere formål ved at ville hænge nogen ud og nok også lidt - hvem seerne/lytterne der gad hænge med ville være

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 22:41

DR Kontant offentliggører tit telefonsamtaler eller skjult kamera. :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bulldesign.dk:

DR Kontant offentliggører tit telefonsamtaler eller skjult kamera. :)

De får også af og til nogle heftige bøder. - Men det tager man jo nok med, når man befinder sig på kanten af loven. - Og så har de nok maskineriet til at gå i retten og forsvare deres synspunkter.

Hvis OP er frisk på det, så er det da bare ud over stepperne...

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 22:46

Efter at have læst paragraff 263 i straffeloven må jeg give Karsten ret, jeg har åbenbart misforstået denne !

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 70
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 22:57

Hej Cookie,

Indtil videre har mine artikler på budgethuset.dk ikke været "meget" grove. Jeg har sat fokus på at hjælpe mennesker i gæld, frem for at kritisere kreditorerne.

Det synes jeg er god stil, men af og til oplever jeg virksomheder, der bruger grove metoder. Dette vil jeg gerne sætte fokus på og derfor vil jeg gerne dokumentere rigtigheden i mine påstande. Blandt andet ved at afspille telefonsamtaler.

For at gøre det simpelt, kunne et eksempel være, at DSB sælger dyrere billetter. Hvis jeg ringer til dem og bestiller en billet til Slagelse bliver det f.eks. kr. 100,-

Hvis jeg derimod bestilte en billet til Korsør ville prisen kun være kr. 90,-.

Det ville altså være billigere for mig at bestille en billet til Korsør og stå af i Slagelse.

Nu er dette bare et eksempel, men ville det ikke være OK at optage en telefonsamtale med DSB, hvor de oplyser priserne for at dokumentere min påstand?

Jeg ville altså godt kunne sove om natten, hvis jeg gjorde det:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Philippe:

For at gøre det simpelt, kunne et eksempel være, at DSB sælger dyrere billetter. Hvis jeg ringer til dem og bestiller en billet til Slagelse bliver det f.eks. kr. 100,-

Hvis jeg derimod bestilte en billet til Korsør ville prisen kun være kr. 90,-.

Det ville altså være billigere for mig at bestille en billet til Korsør og stå af i Slagelse.

Nu er dette bare et eksempel, men ville det ikke være OK at optage en telefonsamtale med DSB, hvor de oplyser priserne for at dokumentere min påstand?

Jeg ville altså godt kunne sove om natten, hvis jeg gjorde det:)

Det kunne jeg vel også - omend jeg måske ikke ville tro så vældig mange hang med og så udsendelsen/lyttede til optagelsen. Du vil risikere, at nogen hævder at noget ikke var lovligt - og meget af den slags kan ende i retten - gjorde du noget der skadede deres virksomhed, gav dem tab - og som ikke var dækkende for sandheden osv - men hvis du mener det tjener et højere formål at offentliggøre (og husker der sidder levende mennesker i den anden ende og svarer for andre højere oppe, så godt de nu kan) og sover godt stadigt - måske tilmed bedre Smile - så er det den erhvervsrisiko du må løbe.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 23:23

Hej John,

Jeg er meget empatisk, men nogle gange flyder bægeret over. Jeg føler nogle gange, at det er min "pligt" at oplyse, når noget ikke er retfærdigt.

Når man er dykket ned i et fagområde/ branche er man jo mere inde i tingene og spotter nogle gange uretfærdige ting, som andre ikke ser.

For første gang har jeg netop begivet mig ud på det "kritiske" hav og skrevet en meget kritisk artikel, som jeg har fået meget negativ og positiv respons på.

Du kan læse min nyeste artikel "Sandheden om de grådige bankers grove forretningsmetoder".

Uha... Det er heftige reaktioner, jeg har fået pr. email.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Philippe:

Men nu kan det jo også diskuteres om bankerne er grådige. - De er butikker der skal tjene penge. Endda underlagt ekstra mange regler om hvor mange penge de skal have liggende, hvad de skal oplyse til hvem.

Hvornår er man grådig? - Det kan du jo klart definere hvis du kan påstå, at du har sandheden om grådige banker.

Det er ting som dem du kan rode dig ud i. - Og hvis ikke du kan bevise at en bank er grådig, så tror jeg du risikerer en injuriesag hvis du påstår det. Sååå... hvornår er man grådig? (Ikke din personlige holdning, en klar definition) 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 23:51

"Grådig" kan ikke defineres klart og præcist, som jeg ser det. Det er et spørgsmål om en individuel vurdering. Og som du nok kan fornemme, mener jeg, at bankernes forretningsmetoder er grove og de opfører sig grådigt.

Da ordet "grådig" ikke kan måles, mener jeg godt at jeg kan skrive, som jeg gør, uden at komme i i klemme. Men det må tiden vise:)

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)