Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogen der kan og har lyst at svare mig på, når jeg skal fakturer for honorar, er det så "bare" og skrive honorar som hvilken vare man har solgt feks. Honorar x 6 timer af 180,- plus moms ? Og skal det stå som noget specielt i regnskabet?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:50

Næ det skulle være nok.

Men hvis du er advokat eller revisor, så skal du skrive hvad du har anvendt tiden på. Også for din egen skyld hvis kunden skulle klage nu eller senere.

Så er det svært at huske, hvad du har på "Honnora 6 timer a kr 180"

Mvh kah

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

Jeg ville afgjort specificere hvad slags arbejde. F.eks. honorar - rådgivning - 6 timer a 180 kr = 1.080 + moms 25% 270 kr ialt 1.350 kr og så en reference til den aftale det var omfattet af, så det var nemt at håndtere for modtageren. Du kan også undgå ordet honorar og bare kalde det

Rådgivning - 6 timer a 180 .....

Jeg ville kontere som post i indtægter under f.eks en omsætning som kunne hedde "indtægt fra rådgivning" (eller hvad det nu er for type) og har du honorar for flere forskellige ting, så ville jeg tilmed nok ha poster som kunne være "Indtægt rådgivning" - indtægt IT hjælp" osv - for senere selv at kunne se hvor meget af din indtjening der kommer fra netop den type omsætning - men en post kan også række fint

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 20:18

Hej cookie

Tak for svaret det var lige hvad jeg kunne bruge.

Fra Albertslund
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  TidOp Skrevet kl. 13:42

Hej Louise

Der skal kun moms på, hvis du er momsregistreret.

Honorar er oftest et enkelt beløb og ikke timebaseret. Se SKAT: Indeholdelse af A-skat og AM-bidrag under afsnit B.2 Honorar.

Eksempelvis honorar for et foredrag.

Husk der er krav til oplysninger på fakturaer som kort er:

• Sælgers navn og adresse samt CVR-nr. ved momsregistreret virksomhed og CPR-nr. ellers.
  • Købers navn og adresse samt CVR-nr. ved salg til momsregistrerede virksomhed
  • Fakturanummer (skal være i en fortløbende serie inden for regnskabsåret)
  • Fakturadato
  • Betalingsbetingelser
  • Angiv der er tale om B-skat indkomst, hvis du ikke er momsregistreret (derfor skal CPR-nr. angives, da køber skal oplyse dette til SKAT)
  • Mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser 
  • Pris pr. enhed uden moms
  • Eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed
  • Totalbeløb uden moms
  • Momssats, hvis sælger er momsregistreret virksomhed (som regel 25%).
  • Momsbeløb, hvis sælger er momsregisteret virksomhed
  • Totalbeløb inklusiv moms, hvis sælger er momsregistreret virksomhed
Se hele beskrivelsen i SKAT: Momsvejledningen under punkt N.2.3 Fakturaens indhold - almindelig faktura.
Hvis fakturaen ikke skrives direkte i dit regnskabssystem og bogføres helt eller delvist automatisk, så skal den bogføres således:
  • Debitér kontoen Udestående debitorer (eller lignende) med 1.350,00 med posteringsteksten Faktura 12001 - Foredrag for AMINO, hvor det efter Faktura selvfølgelig ændres til det, som passer for din faktura.
  • Kreditér kontoen Salg af ydelser (eller lignende) med 1.080,00 med posteringsteksten Faktura 12001 - Foredrag for AMINO.
  • Kreditér kontoen Salgsmoms med 270,00 med posteringsteksten Faktura 12001 - Foredrag for AMINO.
Posteringsteksten vil gøre det lettere at finde posteringen igen ved søgning. Desuden vil nogle regnskabssystemer også kunne udligne med banken hel eller delvis automatisk ved angivelse af fakturanummeret (eventuelt i et selvstændigt felt).
I nogle regnskabssystemer angiver du blot beløbet inklusiv moms samt kontonumrene samt om det er med eller uden moms, så posteres det korrekt. 
Med venlig hilsen
Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 17:23

Øhh tak det var godt nok lige forvirrende at læse det fra skat s hjemmeside det må jeg lige tænke over hvordan ( det finder jeg nok ud af) tak for faktura beskrivelsen den gemmer jeg lige tak

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)