Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig for mig at betale den nye medieskat?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har for nyligt startet egen enkeltmandsvirksomhed og det er begyndt at gå rigtig godt og opgaverne er ruller ind.

Jeg er i den forbindelse blevet lidt nysgerrig at trække mit telefon abonement fra og indkøb af ny telefon og internet.

Det er alle sammen ting som jeg bruger privat, da jeg som freelance programmør laver det hele fra privaten.

Jeg har forsøgt at lave nogle kalkulationer på om det kan betale sig for mig at trække det forskellige fra og så samtidigt betale de 2500,- i skat om året.

Er du en haj til matematik eller regnskab og har tid/lyst til lige at kigge på flg. spreadsheet og se om mine kalkulationer er helt hen i vejret?

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtsyYDt8-ufQdDVYVDhhckdmdHRWOEgxY2lYdG85eVE

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Internet kan du trække fra uden at skulle betale skat af 2500 kr. (det er ikke 2500 kr. du skal betale, men din skatteprocent x 2500 kr.).

Så ja, det kan godt betale sig for dig, at lade firmaet betale din telefon.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg kunne læse mig frem til kan man kun trække sit internet fra hvis man har adgang til virksomhedens netværk. Jeg ved ikke om det er lidt krøllet når privaten jo at netværket eller om min virksomheds Dropbox med alle dokument er ok? Det er derfor jeg har regnet internettet med.

Så jeg har dels mine 2 telefon abonnementer og en internet forbindelse og vil herudover gerne investerer i en ny telefon til mig selv, f.eks. en iPhone 5, da jeg jo er udvikler..

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs hvad Martin E. Jensen skriver i denne trådhttp://www.amino.dk/forums/t/171378.aspx

Du skal ikke indregne dit internet, da det ikke er skattepligtigt, selv om du bruger det privat.

Det er kun din fri telefon du bliver beskattet af. Hvis du har udgifter for mere end 40% X 2500kr., er det en fordel at dit firma betaler dine telefoner og telefonregninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk iøvrigt at momsen skal deles i privat/erhverv.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har udgifter for mere end 40% X 2500kr.,

Nu blev jeg da vidst mere forvirret?

Det kan da ikke passe at det er 40% ad mine indtægter (SKAT) GANGE 2500 ??? mon ikke det er PLUS? :S

http://cl.ly/KPsO

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor blander du dine indtægter ind i det.

40% x 2500 kr = 1000 kr.

Hvis dine telefonudgifter er mere end 1000 kr. ekskl. moms om året, kan det betale sig at firmaet betaler.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Don't know? Jeg er forvirret tror jeg :)

Jeg siger mange tak for svaret, jeg vil researche videre :)

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen > Jeg forstår ikke helt din beregning. I følge min optik skal omkostninger til telefon herunder abonnement, ny telefon mv. overstige 2.500 kr. før det vil være fordelagtigt at blive beskattet af fri telefon.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver beskattet af 2500 kr.

Hvis du betaler 40% i skat, bliver det du skal betale (2500 * 40%) = 1.000 kr.

Det svarer til din indkomst bliver hævet med 2.500 kr.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1647970

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)