Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig for mig at betale den nye medieskat?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Du bliver beskattet af 2500 kr.

Hvis du betaler 40% i skat, bliver det du skal betale (2500 * 40%) = 1.000 kr.

Det svarer til din indkomst bliver hævet med 2.500 kr.

Ja den er jo korrekt - men samtidigt har spørger jo udgiften til telefonen i sit selskab og skal betale den der - nu med fradrag på 25% i firmaskatten - men lad os sige telefonen tilfældigvis kostede 2.500 kr om året med alt i selskabet = vor mands - overskud falder med 2.500 kr i selskabet FØR skat - det er jo ikke i en fremmed virksomhed han er ansat.

Han har stadigt "personligt" omkostningen til telefon, nu bare i selskabet, hvor han sparer firma skat og kan trække moms, men det er ikke kun de 1.000 kr han direkte skal af med i skat af fri telefon det koster. Det med 1.000 kr valget, duer jo kun hvis det er en ekstern arbejdsgiver der vil betale telefonen, og ikke helt til beregning hvis det er en selv i et personligt selskab - eller?

Væver jeg for meget rundt her, eller er der ikke noget i det?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Cookie:

Jeg prøvede at holde det simpelt med en ca. beregning.

Hvis du begynder på det komplette regnestykke, skal du huske at han har betalt personlig skat af de penge han bruger privat. Så hvis han skulle betale en telefon regning på 2500 kr. privat, skal han have ca. 4200 kr. mere i løn/udbytte. Så den vej rundt bliver omkostningen det større for virksomheden.

Hvis alle faktorer skal regnes med bliver det rimelig komplekst. Jeg tror de fleste er stået af allerede nu.

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:09

Jeg er fuldstændig på linje med Cookie her.

Jeg mener ikke du kan bruge din beregning til noget. Lad os antage at han har et personligt firma - omkostningerne til telefon giver fradrag og derved bliver overskuddet mindre. Overskuddet skal beskattes som personlig indkomst og derved giver fradraget vel i realiteten også kun et skattefradrag på 40%? Så jeg ser det altså som man skal have omkostninger på minimum 2.500 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36

Karsten Sønderup Hansen:
Hvis alle faktorer skal regnes med bliver det rimelig komplekst. Jeg tror de fleste er stået af allerede nu
- Enig i det er lidt komplekst, og dermed ikke bare lige skatten på multimedie omk som påvirker, når det også er en selv der er firmaet desværre Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44

Selv om jeg ikke er meget for det, bliver jeg nok nød til at indrømme at jeg har taget fejl.

Telefonregningen skal være over 2500 kr. ekskl. moms pr. år, før det kan betale sig at firmaet betaler.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)