Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstremt forvirret omkring skatter af enkeltmandsvirksomhed som årligt tjener under 50.000 kr

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg håber I kan hjælpe mig, på dette område, for jeg bliver efterhånden mere og mere forvirret.

Jeg har startet min egen enkeltmandsvirksomhed, og her har jeg regnet med at jeg ingen skat skulle betale, kun moms

fordi jeg tjener under 50.000 kr om året. Skal ALLE enkeltmandsvirksomheder betale skat, uanset indkomst i virksomheden,

eller hvordan er det? Er der nogle som kan skære det ud i pap for mig, det håber jeg I kan!

På forhånd tusind tak!

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 00:17

jeg mener det er omvendt, du skal ikke betale moms hvis du tjener under 50K om året.. Uden at være 100% sikker..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

der er ingen som helst sammenhæng med reglen om ikke at skulle momsregistreres ved omsætning (og ikke tjener men omsætning = salg) på under 50.000 kr og så skat. Kommer du over 50.000 kr på 12 lbd måneder, skal du betale moms af det hele, ikke kun det der overstiger de 50.000 kr

Hvordan du kan skrive du troede du ikke skulle betale skat-  kun moms - virker mystisk. Om noget er det jo ved under 50.000 kr i omsætning lige præcis modsat - skat men ikke moms, som du jo så heller ikke må tillægge dine fakturaer.

Først og fremmest, hvis du sælger for mere end 50.000 kr per år skulle du under alle omstændigheder momsregistreres fra starten - det er ikke en momsfri bundgrænse

Så til skatten - du skal opgive din fortjeneste - og dermed indtægter minus udgifter ved at få de indtægter - til skat i selvangivelsens og dermed forskudsskemaets punkt 20. Det er lige fra kr 1 du tjener og hele vejen frem, men har du fradrag du ikke udnytte i personlig indkomst, så vil de være med

Du betaler dermed skat af alt du tjener           vh

Tilmeldt 3. Apr 12
Skrevet kl. 00:27

Så er jeg muligvis ude i noget lort.. Jeg har forstået det omvendt, af som jeg forstår dit svar. Jeg troede man skulle betale moms uanset hvad.

Jeg har momsregistreret min virksomhed, men jeg får ikke indtægter som overstiger 50.000 kr. Hvis jeg så ikke skal betale moms, hvorfor

får jeg så af vide, at jeg skal indberette moms, og har gjort det indtil videre? Hvorfor får jeg ikke af vide at jeg skal betale skat, som jeg får

af vide at jeg skal betale moms, og hvordan betaler jeg så skat, for det må jeg virkelig mangle :-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen du kan da sagtens momsregistrere dig selv om du ikke tjener 50.000 kr - du skrev bare som om det havde du ikke. Du er helt OK med at ha momsregistret dig - det kan man gøre til en hver tid og man skal så lægge moms på sine regninger - skrive den tydeligt og ha sit CVR nummer på og man kan trække moms på de indkøb der er del af selskabet. Du har gjort helt ret ved at indberette moms - og vel nok så også gjort det korrekt.

Så til skat - Ja du skal betale skat af dit overskud fra kr 1 og dér skal du så bare forskudsregistrere dit OVERSKUD og du skal for at kunne det - føre regnskab iflg. årsregnskabsloven og du skal bruge den udvidede selvangivelse som du helt automatisk får som CVR og dit overskud hører til i rubrik 111/112 - lige som der KAN være andre rubrikker du skal ifylde - men lige umidelbart lyder det bare som 111/112 - det kræver dog man ser regnskabet for at være sikker

Du kan også benytte VSO - virksomhedsordningen, men du oplyser ikke noget der gør at det skulle være aktuelt - den ville betyde, at du hvis du har ført regnskabet så den kan bruges og ikke hæver penge selv - kan nøjes med 25% skat af overskuddet og ikke få påvirkning af f.eks. SU

Der er masser af tråde om det herinde du kan søge dig frem til - men ellers - helt normal skat af dit overskud, sikkert svarende til 43-44% ud over det du evt har tilbage i fradrag i forhold til anden indtægt.

vh

Tilmeldt 3. Apr 12
Skrevet kl. 00:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er virkelig glad for, at du bruger tid på at forklare mig det her, det skal du have stor tak for!

Så nu skal jeg ændre min forskudsopgørelse, til hvad jeg mener, jeg vil have tjent i slutningen af dette regnskabsår, eller er det forkert forstået?

Hvad mener du med, at jeg skal bruge den udvidede selvangivelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50

Jep du skal ændre din forskudsopgørelse til det du mener at ha tjent for hele året i år - og jep - det vil være den udvidede (som har rubrikker til selvstændige med personlige selskaber) man får når man har CVR så i forskudsskema skal du trykke på - VIS ALLE FELTER - og finde frem til 111/112.

Se om ikke du i forskud kan folde ud - ved at trykke VIS ALLE RUBRIKKER eller noget i den stil og finde 111/112 og så der indsætte dit årsoverskud

OG tjent = dit overskud og moms skal ikke regnes med der overhovedet - det ligger alene i din omsindberetning

vh

Tilmeldt 3. Apr 12
Skrevet kl. 12:24

Jeg kan slet ikke finde rubrik 111/112, under 'Ændre forskudsopgørelse'. Jeg har heller ikke noget som hedder "forskudsskema", så derfor regnede jeg med, at du mente ændre forskudsopgørelse.

Jeg har dog en rubrik 221, som hedder: "overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle før AM bidrag, renter og rentekorrektion.
Er det den rubrik du mener? Når jeg trykker vis alle rubrikker, kommer 111/112 heller ikke frem nemlig.

Tilmeldt 3. Apr 12
Skrevet kl. 13:38

Det skal lige siges, at jeg har frikort. Ændre det noget på situationen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58

Nej - dit frikort er jo et resultat af at du har de helt almindelige fradrag og dem har du ikke indtægt der overstiger. Hvis det du nu skriver ind du venter at tjene stadigt ikke overstiger frikortet, så har du stadigt det - ellers udnytter systemet dine fradrag først og så får du skat på resten, så det ændrer intet

vh

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)