Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?

Side 6 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brita Starcke:

Jeg har to dagsordner, som jeg blander sammen. (Men jeg synes da ikke, de konflikter med hinanden..)

Tror du, det er derfor, folk bliver ophidsede?

Ja når du blander dem sammen uden at skrive det fra start er det da overordentligt irriterende.

Først tror jeg du vil vide hvordan du kvalificerer dig til at komme i en bestyrelse. Du nævner det med at du er kvinde, men skriver senere det bare var for at få opmærksom og at det virkede. Senere skriver du så endelig at du har to dagsordener og igen sidder jeg og er skide irriteret over jeg har taget dine tidligere skriverer seriøst, og tænke at det var meget lettere hvis du bare havde skrevet det fra start.

Du skulle fra start havde skrevet at du havde et spørgsmål omkring hvordan du kan kvalificere dig til bestyrelser og samtidig skrive du godt kunne tænke dig en debat om kvinder i bestyrelser generelt. Det er jo ikke en artikel du skriver, som skal have mest muligt opmærksomhed. Nej du beder professionelle mennesker som har en virksomhed at drive, om råd og tid til at hjælpe dig, og det lader til du glemmer det, med dine skide irriterende vinkler og to dagsordener som ikke er åbenlyse fra start.

I øvrigt behøver du ikke en virksomhed med flere hundrede ansatte som du skriver til sidst. Det er nok at du kan fremvise resultater, selvom det ikke er flere hundrede ansatte.

Igen vil jeg nævne Helle fra House of Kids, som jeg ser meget op til. Hun agerer i en branche med meget stor konkurrence. Der er SÅ mange kvinder der prøver at sælge børnetøj, og hun er en af dem som det virkelig kører for. Hun behøver ikke flere hundrede ansatte for at komme i betragtning til nogle spændende bestyrelsesposter hvis det er det hun vil. Hun er en af de bedste i en branche hvor flere hundrede kvinder har prøvet at få succes, langt de fleste uden held.

Så du skal ikke gå så meget op i antallet af ansatte, eller en eksakt omsætning, men du skal bevise du er over alle de andre kvinder og mænd som har resultater og gerne vil lave bestyrelsesarbejde.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brita Starcke:

Lundsby:
Se der blev jeg forvirret, for jeg troede du skrev indlægget for at finde ud af hvad du skulle gøre for at komme ind i en bestyrelse! Og ikke en ansporing til en politisk debat! Flere steder tidligere i tråden, er det da også det du skriver.
Her ville jeg tro at den dygtige kommunikator ville adskille de to ting, fordi de åbenlyst konflikter med hinanden, hvilket tråden jo også viser.

Det er en god pointe. Og du har fuldstændig ret. Jeg har to dagsordner, som jeg blander sammen. (Men jeg synes da ikke, de konflikter med hinanden..)

Tror du, det er derfor, folk bliver ophidsede?

Ja, helt klart det er lidt ligesom hvis du spurgte efter kostråd til en Pitbull Terrier, samtidigt med at du luftede en række fremmedfjendske observationer.
Det er ikke fordi man ikke vil hjælpe med hunden, men man vil samtidigt ønske at den slags personer ikke havde pitbulls.

På samme måde, når nævner børnepasning som kompetence og at det er et problem, at der ikke er flere kvinder i bestyrelser. Så kommer du desværre til at repræsenterer den ukvalificerede kvinde vi alle sammen er bange, for at blive tvunget til at sætte i vores bestyrelser via en kvoteordning.

Heldigvis kommer det næppe til at ske, og hvis det gør jeg så er det godt at en tante bestyrelse ligeså godt kan havde kvinder med :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej nu må du satme holde.. Størstedelen af det du skriver er at du har brugt så og så meget tid på at passe dit barn. Hvis det er det du kan sælge dig selv på, så kan du godt få lov at have noget at gøre med bestyrelsesmøderne i min virksomhed: Du kan få lov at sidde og passe bestyrelsesmedlemmernes børn.

Ja den var måske lidt grov, og nu får jeg nok 1-stjerne, som jeg kunne se du havde givet Camilla for at fremhæve noget vigtigt. Men når det er det eneste du åbenbart kan sælge dig selv på, så er det også det eneste jeg kan tilbyde dig.

Hvis du ønsker at tage imod posten, så skriv en privat besked til mig. Posten er i øvrigt ulønnet - men hey, den kan da give dig lidt erfaring du kan bruge i din søgen efter bestyrelsesposter ( Ironi kan være anvendt i sidste del ) .

Derudover: Det med at det er svært som kvinde at få en bestyrelsespost er nonsens, efter min erfaring ihvertfald! Et eksempel på én som jeg kender rigtig godt, er en kvinde der har flere bestyrelsesposter, og bliver tilbudt dem på stribevis uden hun selv søger dem - hvorfor? Fordi hun kan klare at have flere bolde i luften samtidigt, og stadig klare alle sammen til UG! : enlig mor, arbejder både i kommunen og for integrationsministeriet, har 10-15 bestyrelsesposter, sidder i byrådet, egen virksomhed, fast plads i tv-panel, foredragsholder, har netop afsluttet sin master, og er ved at opbygge til phd.... Hvis man vil, så kan man - længere er den sådan set ikke.

Aim for the stars, then maybe you will hit the sky.

Side 6 ud af 6 (53 indlæg)