<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Bestyrelse &amp; Advisoryboard - Her får du hjælp</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/25.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>Hvordan finder jeg et medlem til min bestyrelse?&lt;br&gt;
Hvordan bliver jeg medlem af et advisoryboard?&lt;br&gt;
Hvordan fungerer en bestyrelse?</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1197375.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 27 Oct 2012 00:17:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1197375</guid><dc:creator>Anonymous</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1197375.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1197375&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Ej nu m&amp;aring; du satme holde.. St&amp;oslash;rstedelen af det du skriver er at du har brugt s&amp;aring; og s&amp;aring; meget tid p&amp;aring; at passe dit barn. Hvis det er det du kan s&amp;aelig;lge dig selv p&amp;aring;, s&amp;aring; kan du godt f&amp;aring; lov at have noget at g&amp;oslash;re med bestyrelsesm&amp;oslash;derne i min virksomhed: Du kan f&amp;aring; lov at sidde og passe bestyrelsesmedlemmernes b&amp;oslash;rn.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja den var m&amp;aring;ske lidt grov, og nu f&amp;aring;r jeg nok 1-stjerne, som jeg kunne se du havde givet Camilla for at fremh&amp;aelig;ve noget vigtigt. Men n&amp;aring;r det er det eneste du &amp;aring;benbart kan s&amp;aelig;lge dig selv p&amp;aring;, s&amp;aring; er det ogs&amp;aring; det eneste jeg kan tilbyde dig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du &amp;oslash;nsker at tage imod posten, s&amp;aring; skriv en privat besked til mig. Posten er i &amp;oslash;vrigt ul&amp;oslash;nnet - men hey, den kan da give dig lidt erfaring du kan bruge i din s&amp;oslash;gen efter bestyrelsesposter ( Ironi kan v&amp;aelig;re anvendt i sidste del ) .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derudover: Det med at det er sv&amp;aelig;rt som kvinde at f&amp;aring; en bestyrelsespost er nonsens, efter min erfaring ihvertfald! Et eksempel p&amp;aring; &amp;eacute;n som jeg kender rigtig godt, er en kvinde der har flere bestyrelsesposter, og bliver tilbudt dem p&amp;aring; stribevis uden hun selv s&amp;oslash;ger dem - hvorfor? Fordi hun kan klare at have flere bolde i luften samtidigt, og stadig klare alle sammen til UG! : enlig mor, arbejder b&amp;aring;de i kommunen og for integrationsministeriet, har 10-15 bestyrelsesposter, sidder i byr&amp;aring;det, egen virksomhed, fast plads i tv-panel, foredragsholder, har netop afsluttet sin master, og er ved at opbygge til phd.... Hvis man vil, s&amp;aring; kan man - l&amp;aelig;ngere er den s&amp;aring;dan set ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Aim for the stars, then maybe you will hit the sky.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1196121.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 25 Oct 2012 10:05:03 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1196121</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1196121.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1196121&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Se der blev jeg forvirret, for jeg troede du skrev indl&amp;aelig;gget for at finde ud af hvad du skulle g&amp;oslash;re for at komme ind i en bestyrelse! Og ikke en ansporing til en politisk debat! Flere steder tidligere i tr&amp;aring;den, er det da ogs&amp;aring; det du skriver.&lt;br /&gt;Her ville jeg tro at den dygtige kommunikator ville adskille de to ting, fordi de &amp;aring;benlyst konflikter med hinanden, hvilket tr&amp;aring;den jo ogs&amp;aring; viser.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er en god pointe. Og du har fuldst&amp;aelig;ndig ret. Jeg har to dagsordner, som jeg blander sammen. (Men jeg synes da ikke, de konflikter med hinanden..)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tror du, det er derfor, folk bliver ophidsede?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, helt klart det er lidt ligesom hvis du spurgte efter kostr&amp;aring;d til en Pitbull Terrier, samtidigt med at du luftede en r&amp;aelig;kke fremmedfjendske observationer.&lt;br /&gt;Det er ikke fordi man ikke vil hj&amp;aelig;lpe med hunden, men man vil samtidigt &amp;oslash;nske at den slags personer ikke havde pitbulls.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P&amp;aring; samme m&amp;aring;de, n&amp;aring;r n&amp;aelig;vner b&amp;oslash;rnepasning som kompetence og at det er et problem, at der ikke er flere kvinder i bestyrelser. S&amp;aring; kommer du desv&amp;aelig;rre til at repr&amp;aelig;senterer den&amp;nbsp;ukvalificerede kvinde vi alle sammen er bange, for at blive tvunget til at s&amp;aelig;tte i vores bestyrelser via en kvoteordning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Heldigvis kommer det n&amp;aelig;ppe til at ske, og hvis det g&amp;oslash;r jeg s&amp;aring; er det godt at en tante bestyrelse liges&amp;aring; godt kan havde kvinder med :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195930.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 25 Oct 2012 04:42:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195930</guid><dc:creator>Thomas Frost</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195930.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195930&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har to dagsordner, som jeg blander sammen. (Men jeg synes da ikke, de konflikter med hinanden..)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja n&amp;aring;r du blander dem sammen uden at skrive det fra start er det da overordentligt irriterende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;F&amp;oslash;rst tror jeg du vil vide hvordan du kvalificerer dig til at komme i en bestyrelse. Du n&amp;aelig;vner det med at du er kvinde, men skriver senere det bare var for at f&amp;aring; opm&amp;aelig;rksom og at det virkede. Senere skriver du s&amp;aring; endelig at du har to dagsordener og igen sidder jeg og er skide irriteret over jeg har taget dine tidligere skriverer seri&amp;oslash;st, og t&amp;aelig;nke at det var meget lettere hvis du bare havde skrevet det fra start.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du skulle fra start havde skrevet at du havde et sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l omkring hvordan du kan kvalificere dig til bestyrelser og samtidig skrive du godt kunne t&amp;aelig;nke dig en debat om kvinder i bestyrelser generelt. Det er jo ikke en artikel du skriver, som skal have mest muligt opm&amp;aelig;rksomhed. Nej du beder professionelle mennesker som har en virksomhed at drive, om r&amp;aring;d og tid til at hj&amp;aelig;lpe dig, og det lader til du glemmer det, med dine skide irriterende vinkler og to dagsordener som ikke er &amp;aring;benlyse fra start.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I &amp;oslash;vrigt beh&amp;oslash;ver du ikke en virksomhed med flere hundrede ansatte som du skriver til sidst. Det er nok at du kan fremvise resultater, selvom det ikke er flere hundrede ansatte.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igen vil jeg n&amp;aelig;vne Helle fra House of Kids, som jeg ser meget op til. Hun agerer i en branche med meget stor konkurrence. Der er S&amp;Aring; mange kvinder der pr&amp;oslash;ver at s&amp;aelig;lge b&amp;oslash;rnet&amp;oslash;j, og hun er en af dem som det virkelig k&amp;oslash;rer for. Hun beh&amp;oslash;ver ikke flere hundrede ansatte for at komme i betragtning til nogle sp&amp;aelig;ndende bestyrelsesposter hvis det er det hun vil. Hun er en af de bedste i en branche hvor flere hundrede kvinder har pr&amp;oslash;vet at f&amp;aring; succes, langt de fleste uden held.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; du skal ikke g&amp;aring; s&amp;aring; meget op i antallet af ansatte, eller en eksakt oms&amp;aelig;tning, men du skal bevise du er over alle de andre kvinder og m&amp;aelig;nd som har resultater og gerne vil lave bestyrelsesarbejde. &lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195877.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 22:18:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195877</guid><dc:creator>Asger Jon Frounberg</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195877.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195877&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Efter at have kv&amp;aelig;rnet mig gennem hele denne lange tr&amp;aring;d vil jeg ogs&amp;aring; lige give mit bud med. Jeg har selv arbejdet med advisory boards (hvilket er en slags bestyrelse bare uden ansvar, l&amp;oslash;n og magt). Hvad skal du g&amp;oslash;re for at f&amp;aring; mig til at tage dig i betragtning for at du skal komme i betragtning til at komme p&amp;aring; mit n&amp;aelig;ste advisory board. Du skal forklare mig hvad du skaber af v&amp;aelig;rdi for min virksomhed. Lad nu v&amp;aelig;re med at sige noget med bl&amp;oslash;de v&amp;aelig;rdiger og familie. Du skal komme med konkrete resultater. Hvad har du lavet og hvilket resultater har du skabt? Du er journalist! Kan du hj&amp;aelig;lpe mig med kommunikation til kunder, partnere og medier? Har du hjulpet en virksomhed med at h&amp;aring;ndtere nogle sv&amp;aelig;re sager? Ved du meget om en branche?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at v&amp;aelig;re &amp;aelig;rlig s&amp;aring; vil din uddannelsesprofil bekymre mig lidt. Jeg syndes det stikker lidt i &amp;oslash;st og vest. Journalist og programm&amp;oslash;r? Jeg kender ikke mange program&amp;oslash;rer der kan finde ud af programmere s&amp;aring;dan for alvor der er super til kommunikation og i &amp;oslash;vrigt ved noget om design. Faktisk plejer evnen til at programmere som oftest desv&amp;aelig;rre at det medf&amp;oslash;re at man n&amp;aelig;sten per definition skal v&amp;aelig;re m&amp;oslash;g d&amp;aring;rlig til kommunikation. Det kan dog v&amp;aelig;re en styrke der kan give dig en indgang til et job hvor du kan skabe resultater. Hvis du ved meget om IT og er god til at kommunikere og kan bruge det til at skabe gode resultater med IT projekter s&amp;aring; er det noget mange virksomheder har brug for! Min erfaring er at 90% af alle problemer med IT ville v&amp;aelig;re 90% lettere at l&amp;oslash;se hvis folk i IT branchen faktisk gad kommunikere med hindanden og deres kunder bare lidt mere. Det kunne v&amp;aelig;re en mulighed for dig? Kom ud og lav resultater og det skal g&amp;aring; st&amp;aelig;rkt. Du er h&amp;oslash;jst sandsynligt 10 - 20 &amp;aring;r bagud fra dine mandlige konkurrenter der har v&amp;aelig;ret i fuld gang siden de var i 20&amp;#39;erne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Omkring din motivation s&amp;aring; tror jeg at jeg ved advare dig. Hvis det kun er for prestigen eller l&amp;oslash;nnen s&amp;aring; tror jeg ikke du skal regne med at ende i bestyrelsen. Hvis du vil ende i en bestyrelse s&amp;aring; er der kun en vej og det er flid og h&amp;aring;rdt arbejde (uden det skaber du ikke de resultater der skal til). Du l&amp;oslash;ber sur i hvis ikke arbejdet er motivation i sig selv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Held og lykke her fra&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195876.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 22:18:12 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195876</guid><dc:creator>Jakob Bank</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195876.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195876&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Men med det sagt er det selvf&amp;oslash;lgelig et demokratisk problem, hvis kun det ene k&amp;oslash;n sidder p&amp;aring; de magtfulde poster.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, det h&amp;aelig;vder du jo. Men hvis kun repr&amp;aelig;sentanterne for det ene k&amp;oslash;n har potentialet, er det vel dem, der skal sidde der?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Og ja, det er et problem, hvis kompetente kvinder ikke har adgang til bestyreseslokalerne&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er jo heller intet, der tyder p&amp;aring;, at de ikke har. H&amp;aelig;vder du virkelig, at virksomhedsejere generelt er nogle forstokkede mandschauvinister, der v&amp;aelig;lger en inkompetent mand over en kompetent kvinde? Husk p&amp;aring;, vi taler om succesfulde mennesker, og en rigtig stor del af det at blive succesfuld er at tr&amp;aelig;ffe de objektivt rigtige beslutninger i komplekse problemstillinger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Desuden er lige min livssituation som enlig mor uden en eneste friaften til bestyrelsesarbejde eller netv&amp;aelig;rksm&amp;oslash;der meget, meget sj&amp;aelig;lden aktuel for m&amp;aelig;nd.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hold fast i den tanke. Det er nemlig lige pr&amp;aelig;cis grunden til, at kvinder er s&amp;aring; sj&amp;aelig;ldne i bestyrelser. Der skal nogle helt s&amp;aelig;rlige omst&amp;aelig;ndigheder til for at blive bestyrelsespotentiale, og kvinder tr&amp;aelig;ffer LANGT oftere end m&amp;aelig;nd beslutninger i livet, der afsk&amp;aelig;rer dem fra at ende i d&amp;eacute;n gruppe.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;det er et problem, at der ingen kvindelige rollemodeller er i toppen af dansk erhvervsliv.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvorfor i alverden er det dog det? Det ville derimod v&amp;aelig;re et monumentalt problem, hvis 40 % af toppen af dansk erhvervsliv bestod af inkompetente kvinder. Dels ville det g&amp;aring; ud over &amp;oslash;konomien, dels ville kvindernes inkompetence komme tydeligt til udtryk - til skade for kvinderne selv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Hvorfor er det lige I tror, jeg er fortaler for k&amp;oslash;nskvoter? Hvor ser I det?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skriver flere gange i denne tr&amp;aring;d, at jeg ikke bryder mig om k&amp;oslash;nskvoter, men at jeg ikke kender andre redskaber, der har vist sig effektive. Har I gode id&amp;eacute;er til hvordan man udligner forskellen, kunne det v&amp;aelig;re interessant at h&amp;oslash;re dem.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er d&amp;eacute;t, du har misforst&amp;aring;et. Der er ikke noget problem, der skal l&amp;oslash;ses. Hvis der var et problem, havde du givet f&amp;aring;et masser af konstruktive forslag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Men jeg tror bare, der findes mange kompetente kvinder. Kvinderne er jo efterh&amp;aring;nden p&amp;aring; linie med m&amp;aelig;ndene i den vestlige politiske verden, s&amp;aring; mon ikke ogs&amp;aring; de snart kommer det i erhvervslivet.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det tror jeg ikke, der g&amp;oslash;r. Hvad bygger du egentlig den tro p&amp;aring;? Er du i stand til at vurdere, om kvinder, du m&amp;oslash;der, har bestyrelsespotentiale?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det er meget nemmere at tilpasse en politisk end en hardcore erhvervsm&amp;aelig;ssig karriere til den livsstil, mange kvinder v&amp;aelig;lger. Desuden anser jeg det som v&amp;aelig;rende meget sandsynligt, at kvinder generelt foretr&amp;aelig;kker det f&amp;oslash;rste frem for det sidste.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;---&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tillader mig at runde af med en lille historie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;100 r&amp;oslash;dh&amp;aring;rede b&amp;oslash;rn tr&amp;aelig;ner to timer hver dag i at l&amp;oslash;be 100-meterl&amp;oslash;b. 100 sorth&amp;aring;rede b&amp;oslash;rn tr&amp;aelig;ner i stedet kunstsk&amp;oslash;jtel&amp;oslash;b. N&amp;aring;r der skal udtages hold til 100-meteren, vil der selvf&amp;oslash;lgelig v&amp;aelig;re en stor overrepr&amp;aelig;sentation af r&amp;oslash;dh&amp;aring;rede - men med p&amp;aring; holdet er m&amp;aring;ske alligevel en sorth&amp;aring;ret eller to, der enten har tr&amp;aelig;net med de r&amp;oslash;dh&amp;aring;rede eller bare har exceptionelt gode gener.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu kunne man - hvis man p&amp;aring; forh&amp;aring;nd havde f&amp;aring;et den tanke, at sorth&amp;aring;rede nok blev diskrimineret af tr&amp;aelig;neren - forfalde til at tro, at udtagelsen af holdet byggede p&amp;aring; h&amp;aring;rfarve, hvor den i virkeligheden bygger p&amp;aring; evner.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bliver nogen &amp;quot;holdt ude&amp;quot;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er det et problem, at der ikke er flere sorth&amp;aring;rede p&amp;aring; holdet?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ville det gavne nogen, hvis et vist antal pladser p&amp;aring; holdet pined&amp;oslash;d skulle udfyldes af sorth&amp;aring;rede?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195867.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 22:01:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195867</guid><dc:creator>Brita Starcke</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195867.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195867&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Espresso:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Du har f&amp;aring;et mange saglige indl&amp;aelig;g.&amp;nbsp;Hold fokus p&amp;aring; det, og de m&amp;aring;l, som gerne vil opn&amp;aring;.&amp;nbsp;Hvis du vil sidde i en bestyrelse, nytter det ikke noget,&amp;nbsp;at du bliver n&amp;aelig;rtagende, n&amp;aring;r du m&amp;oslash;der modstand p&amp;aring; dine argumenter.&amp;nbsp;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for det gode r&amp;aring;d, Espresso&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og tak til alle andre, der har deltaget i tr&amp;aring;den.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg g&amp;aring;r til ro nu, og har nok ikke mere tid til at svare p&amp;aring; kommentarer. Jeg har jo en virksomhed jeg skal have opbygget til at have mange hundrede ansatte! :)&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195864.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:48:30 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195864</guid><dc:creator>Espresso</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195864.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195864&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Det er en god pointe. Og du har fuldst&amp;aelig;ndig ret. Jeg har to dagsordner, som jeg blander sammen. (Men jeg synes da ikke, de konflikter med hinanden..)&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har vist ikke bare blandet dine dagsordner sammen&amp;nbsp;i forholdet 1:1.&amp;nbsp;Som l&amp;aelig;ser oplever jeg ogs&amp;aring;, at dit politiske budskab fylder meget.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er ikke enig med dig i, at folk er blevet ophidsede. Du har f&amp;aring;et mange saglige indl&amp;aelig;g.&amp;nbsp;Hold fokus p&amp;aring; det, og de m&amp;aring;l, som gerne vil opn&amp;aring;.&amp;nbsp;Hvis du vil sidde i en bestyrelse, nytter det ikke noget,&amp;nbsp;at du bliver n&amp;aelig;rtagende, n&amp;aring;r du m&amp;oslash;der modstand p&amp;aring; dine argumenter.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195860.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:41:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195860</guid><dc:creator>Brita Starcke</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195860.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195860&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;BPJ:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kvinder generelt skal stoppe med at se dem selv som &amp;quot;kvinde&amp;quot; og tage det p&amp;aring; sig, at de skulle v&amp;aelig;re mindre v&amp;aelig;rd end m&amp;aelig;nd, det er noget oldnordisk bavl og en for&amp;aelig;ldet tankegang der desv&amp;aelig;rre stadigv&amp;aelig;k florer i mange virksomheder. Skulle jeg v&amp;aelig;lge en person til en bestyrelse blev der udelukkende set p&amp;aring; dine kompetencer, din kunnen, dine allerede opn&amp;aring;ede resultater og dit engagement. Det lyder lidt som d&amp;aring;rligt selvv&amp;aelig;rd hvergang jeg h&amp;oslash;re eller l&amp;aelig;ser om kvinder der er tr&amp;aelig;tte af at de ikke kan komme ind i en bestyrelse og s&amp;aring; er der det ene ramaskrig efter det andet i medier m.m.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er efter min overbevisning en meget forkert m&amp;aring;de at gribe tingene an p&amp;aring;. Istedet for at stille sig op og sige, at fordi at jeg er kvinde, s&amp;aring; kan jeg ikke komme i en bestyrelse, s&amp;aring; burde man nok starte med at k&amp;aelig;mpe for det og vise sit v&amp;aelig;rd. Kvindekampen d&amp;oslash;de for mig i 70&amp;#39;erne. I dagens Danmark skal vi alle, mand eller kvinde, vise os dygtigere end hinanden og vores kollegaer, vi lever i et konkurrencesamfund hvor vi m&amp;aring; indse, at nogen har hvad der skal til og andre har bare ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis man IKKE har, s&amp;aring; har man noget at k&amp;aelig;mpe for og s&amp;aring; er det s&amp;aring;dan set bare at komme igang, istedet for at sidde sig tilbage og sige, jamen fordi at jeg er kvinde, s&amp;aring; kan jeg ikke det en mand kan, for det er, i min verden, mangel p&amp;aring; selvv&amp;aelig;rd og mangel p&amp;aring; respekt overfor alle dem der allerede sidder p&amp;aring; topposter og i diverse bestyrelser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fordi at nogle koncerner, tag LEGO, har en oldtids forestilling om kvinder i bestyrelser, s&amp;aring; skal man passe p&amp;aring; med at sk&amp;aelig;re alle over en kam. K&amp;oslash;nskvoter og norske modeller burde efter min mening stoppe med at eksistere lige med det samme. Vil man noget i livet, s&amp;aring; m&amp;aring; man ogs&amp;aring; k&amp;aelig;mpe en brag kamp for at n&amp;aring; sit m&amp;aring;l. N&amp;aring;r man derimod ikke sit m&amp;aring;l, burde man nok kigge indad istedet for at kaste med det efterh&amp;aring;nden alt for slidte: &amp;quot;Jeg er kvinde&amp;quot; kort.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Om du er kvinde eller mand burde ikke betyde noget i dagens Danmark, s&amp;aring; l&amp;aelig;nge du har hvad der skal til for at bestride den post du s&amp;oslash;ger og det m&amp;aring;l du &amp;oslash;nsker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber ikke at jeg tr&amp;aelig;der alt for mange over deres finpudsede gloier ved at skrive dette, for det ikke min hensigt.&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;oslash;rt. Jeg er 100 procent enig.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195856.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:35:24 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195856</guid><dc:creator>Brita Starcke</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195856.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195856&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Se der blev jeg forvirret, for jeg troede du skrev indl&amp;aelig;gget for at finde ud af hvad du skulle g&amp;oslash;re for at komme ind i en bestyrelse! Og ikke en ansporing til en politisk debat! Flere steder tidligere i tr&amp;aring;den, er det da ogs&amp;aring; det du skriver.&lt;br /&gt;Her ville jeg tro at den dygtige kommunikator ville adskille de to ting, fordi de &amp;aring;benlyst konflikter med hinanden, hvilket tr&amp;aring;den jo ogs&amp;aring; viser.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er en god pointe. Og du har fuldst&amp;aelig;ndig ret. Jeg har to dagsordner, som jeg blander sammen. (Men jeg synes da ikke, de konflikter med hinanden..)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195852.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:33:44 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195852</guid><dc:creator>BPJ</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195852.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195852&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Kvinder generelt skal stoppe med at se dem selv som &amp;quot;kvinde&amp;quot; og tage det p&amp;aring; sig, at de skulle v&amp;aelig;re mindre v&amp;aelig;rd end m&amp;aelig;nd, det er noget oldnordisk bavl og en for&amp;aelig;ldet tankegang der desv&amp;aelig;rre stadigv&amp;aelig;k florer i mange virksomheder. Skulle jeg v&amp;aelig;lge en person til en bestyrelse blev der udelukkende set p&amp;aring; dine kompetencer, din kunnen, dine allerede opn&amp;aring;ede resultater og dit engagement. Det lyder lidt som d&amp;aring;rligt selvv&amp;aelig;rd hvergang jeg h&amp;oslash;re eller l&amp;aelig;ser om kvinder der er tr&amp;aelig;tte af at de ikke kan komme ind i en bestyrelse og s&amp;aring; er der det ene ramaskrig efter det andet i medier m.m.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er efter min overbevisning en meget forkert m&amp;aring;de at gribe tingene an p&amp;aring;. Istedet for at stille sig op og sige, at fordi at jeg er kvinde, s&amp;aring; kan jeg ikke komme i en bestyrelse, s&amp;aring; burde man nok starte med at k&amp;aelig;mpe for det og vise sit v&amp;aelig;rd. Kvindekampen d&amp;oslash;de for mig i 70&amp;#39;erne. I dagens Danmark skal vi alle, mand eller kvinde, vise os dygtigere end hinanden og vores kollegaer, vi lever i et konkurrencesamfund hvor vi m&amp;aring; indse, at nogen har hvad der skal til og andre har bare ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis man IKKE har, s&amp;aring; har man noget at k&amp;aelig;mpe for og s&amp;aring; er det s&amp;aring;dan set bare at komme igang, istedet for at sidde sig tilbage og sige, jamen fordi at jeg er kvinde, s&amp;aring; kan jeg ikke det en mand kan, for det er, i min verden, mangel p&amp;aring; selvv&amp;aelig;rd og mangel p&amp;aring; respekt overfor alle dem der allerede sidder p&amp;aring; topposter og i diverse bestyrelser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fordi at nogle koncerner, tag LEGO, har en oldtids forestilling om kvinder i bestyrelser, s&amp;aring; skal man passe p&amp;aring; med at sk&amp;aelig;re alle over en kam. K&amp;oslash;nskvoter og norske modeller burde efter min mening stoppe med at eksistere lige med det samme. Vil man noget i livet, s&amp;aring; m&amp;aring; man ogs&amp;aring; k&amp;aelig;mpe en brag kamp for at n&amp;aring; sit m&amp;aring;l. N&amp;aring;r man derimod ikke sit m&amp;aring;l, burde man nok kigge indad istedet for at kaste med det efterh&amp;aring;nden alt for slidte: &amp;quot;Jeg er kvinde&amp;quot; kort.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Om du er kvinde eller mand burde ikke betyde noget i dagens Danmark, s&amp;aring; l&amp;aelig;nge du har hvad der skal til for at bestride den post du s&amp;oslash;ger og det m&amp;aring;l du &amp;oslash;nsker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber ikke at jeg tr&amp;aelig;der alt for mange over deres finpudsede gloier ved at skrive dette, for det ikke min hensigt.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195850.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:30:39 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195850</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195850.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195850&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Ja, er det ikke sjovt! Som Journalist, hvad tror du s&amp;aring; det er ved din kommunikation, der g&amp;oslash;r at folk reagerer som de g&amp;oslash;r! Er vi alle idioter, eller kunne du godt blive bare en lille smule bedre til at f&amp;aring; dit budskab frem?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror, ikke s&amp;aring; meget det er min evne til at f&amp;aring; mit budskab frem. Faktisk tv&amp;aelig;rtimod. Jeg tror, mange bliver provokerede fordi, jeg problematiserer, at bestyrelserne i dag n&amp;aelig;sten udelukkende best&amp;aring;r af m&amp;aelig;nd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Se der blev jeg forvirret, for jeg troede du skrev indl&amp;aelig;gget for at finde ud af hvad du skulle g&amp;oslash;re for at komme ind i en bestyrelse! Og ikke en ansporing til en politisk debat! Flere steder tidligere i tr&amp;aring;den, er det da ogs&amp;aring; det du skriver.&lt;br /&gt;Her ville jeg tro at den dygtige kommunikator ville adskille de to ting, fordi de &amp;aring;benlyst konflikter med hinanden, hvilket tr&amp;aring;den jo ogs&amp;aring; viser.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195849.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:30:37 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195849</guid><dc:creator>Brita Starcke</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195849.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195849&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Carsten Jacobsen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Hvad er det ved en bestyrelsespost der tiltaler dig, eller tr&amp;aelig;kker i dig? Er det &amp;quot;bare&amp;quot; for at f&amp;aring; det p&amp;aring; CV&amp;#39;et, eller er der noget specifikt der interesserer dig ved arbejdet?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1000 tak for dit gode indl&amp;aelig;g Carsten. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Tr&amp;aring;den er efterh&amp;aring;nden ret lang, men et eller andet sted tidligere skrev jeg:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Brita Starcke:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt; Min motivation bunder nok i min opdragelse. Jeg kommer fra en familie, hvor vi har tradition for at s&amp;oslash;ge indflydelse. Fx var min farfar minister. Jeg er ikke tiltrukket af den offentlighed, der f&amp;oslash;lger med en politisk karriere, men jeg ved, at jeg som menneske vokser, n&amp;aring;r jeg f&amp;aring;r ansvar.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mine ambitioner har v&amp;aelig;ret h&amp;aelig;mmet af min livssituation som enlig fors&amp;oslash;rger, men det er de ikke mere, og det er derfor, jeg nu begynder at se mig om efter udfordringer. &lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er fuldst&amp;aelig;ndig ligeglad med at f&amp;aring; det p&amp;aring; CV-et. Jeg synes CV-er er kedelige, men udfordringerne med at sidde i et team, der sammen skal l&amp;aelig;gge en plan for, hvordan en virksomhed kommer til at v&amp;aelig;kste, virker meget sp&amp;aelig;ndende og tiltr&amp;aelig;kkende p&amp;aring; mig.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195832.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:17:20 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195832</guid><dc:creator>Brita Starcke</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195832.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195832&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;SEOFreak:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Du har fuldst&amp;aelig;ndig ret, du skriver intet om at du er fortaler for flere kvinder i bestyrelser, eller at du bruger dine for&amp;aelig;ldre kompetencer som et grundlag for at du kunne udg&amp;oslash;re en god bestyrelse!&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak CEOFreak! :) Dejligt, at du har orket at l&amp;aelig;se hele tr&amp;aring;den igennem og at du er s&amp;aring; s&amp;oslash;d, at skrive det. Det s&amp;aelig;tter jeg stor pris p&amp;aring;!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men jeg er nu faktisk fortaler for flere kvinder i bestyrelser, men ikke for k&amp;oslash;nskvoter. Og jeg vil selvf&amp;oslash;lgelig heller ikke have kvinder, der ligesom jeg mangler de n&amp;oslash;dvendige kompetencer. Men jeg tror bare, der findes mange kompetente kvinder. Kvinderne er jo efterh&amp;aring;nden p&amp;aring; linie med m&amp;aelig;ndene i den vestlige politiske verden, s&amp;aring; mon ikke ogs&amp;aring; de snart kommer det i erhvervslivet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;(Selvf&amp;oslash;lgelig er jeg liges&amp;aring; god som alle mulige andre, men da ikke til at sidde i en bestyrelse. Det er jo derfor, jeg har oprettet tr&amp;aring;den, fordi jeg gerne vil g&amp;oslash;re noget for at blive det! Og for at skabe debat om kvinder i bestyrelser.)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195830.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:13:26 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195830</guid><dc:creator>Carsten Jacobsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195830.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195830&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Brita,&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad er det ved en bestyrelsespost der tiltaler dig, eller trækker i dig? Er det &amp;quot;bare&amp;quot; for at få det på CV&amp;#39;et, eller er der noget specifikt der interesserer dig ved arbejdet?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis jeg skulle ud og lede efter et eller flere bestyrelsesmedlemmer, ville jeg se på to ting. Kompetencer og netværk. Jeg kunne faktisk leve med at et enkelt bestyrelsesmedlem ikke helt havde kompetencer på det niveau som jeg ledte efter, hvis det derimod var en super netværker. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har tidligere haft et bestyrelsesmedlem, som havde et meget stort netværk, og denne person skaffede ordre som selv en god sælger ikke havde skaffet. Ganske enkelt fordi vedkomne kendte beslutningstagere i mange virksomheder, og udnyttede det. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Kvinder er iøvrigt ret gode netværkere :-)&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mvh Carsten&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195825.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 24 Oct 2012 21:07:44 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1195825</guid><dc:creator>Netmille</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1195825.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=25&amp;PostID=1195825&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg syntes alts&amp;aring; ikke det handler om, om kvinder skal v&amp;aelig;re i bestyrelser eller ej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I min virksomhed vil jeg v&amp;aelig;lge de bedst egnede og dem jeg har bedst kemi med.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og t&amp;aelig;nkt engang jeg er kvinde selv&amp;nbsp;&lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-1.gif" alt="Smile" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Syntes man skal have lov til selv at v&amp;aelig;lge ens egen bestyrelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tro mig en bestyrelse kun med kvinder, ville aldrig g&amp;aring; godt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ikke engang halv/halv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har arbjedet p&amp;aring; en arbejdsplads, hvor der kun var kvinder og det var en v&amp;aelig;rre h&amp;oslash;nseg&amp;aring;rd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Interne grupperinger, konkurrencer, mobning osv. osv.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>