Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal. Hvorfor tager det en evighed at trække penge for betalinger?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har et par webshops i udlandet hvor der bruges Paypal som betalings system.

Hver gang jeg skal trække penge for en kunde kan man for det første kun gøre det med en kunde af gangen. Derudover skal der utrolig mange kliks til per ordre, samt tid da Paypal også arbejder meget langsomt når det gøres.

Er der nogen der har erfaringer med om dette kan automatiseres, og om det kun er noget jeg oplever?

Ideelt set skal pengene trækkes når jeg gennemfører en ordre i vores eget system (Opencart), dvs. synkroniseres. Hvis dette ikke kan lade sig gøre er det næstbedste at kunne gennemføre flere betalinger af gangen. Har svært ved at tro at andre erhvervsdrivende bruger en time om dagen bare på at trække dagens betalinger?

Skal siges vores Paypal er sat op til "Micro payments" hvilket i praksis betyder lavere gebyrer per ordre, men højere procenter de trækker.

Håber på jeres hjælp :)

Mvh

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:56

Nu skal vi passe på. - Det ender jo hurtigt i endnu en diskussion for og imod Paypal.

Hvor mange betalinger er det? - Jeg tror jeg brugte 2-3 minutter pr. stk. da jeg brugte paypal.

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 11:00

Det handler om ca. 10ordre om dagen lige pt, men regner med det bliver langt flere (ca. 50) senere hen. Derfor giver 2-3min per styk også hurtigt en time eller to bare på dette.

Håber andre kender gode kneb til at komme uden om problemstillingen.

Mvh.

Christian

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:06

Vi bruger paypal hovedsagligt til vores site, og alt er automeret, og tager ikke særlig lang tid, for kunden at gennemføre en betaling, og vi modtager pengene lige med det samme.

Ang. Micro payments, det er en god idé at regne ud hvad jeres ordre er på, fordi det kan være, at i faktisk kan spare penge, ved normal payments.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 11:12

Tak for svar.

Går ikke ud fra i har en webshop hvor i skal sende en vare så?

For vi må ifølge reglerne ikke trække pengene før varen er sendt.

Bare surt paypal ikke selv trækker når vi noterer ordren som "sendt" i vores opencart system.

Mvh

Christian

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:19

Christian:

Tak for svar.

Går ikke ud fra i har en webshop hvor i skal sende en vare så?

Bare surt paypal ikke selv trækker når vi noterer ordren som "sendt" i vores opencart system.

Mvh

Christian

Jeg ved ikke hvordan Opencart er bygget, men vi kan også oprette ordre, hvor der først bliver trukket penge fra paypal, når vi acceptere ordren manuelt.

Evt. skriv itl opencart support og spørg hvorfor den ikke kalder paypals' API når man markere ordren som 'sendt' (Hvis det er opencart der har implementeret dette. Hvis det er et modul, evt. kontakt ejeren af modulet. Fordi det er programmering der skal laves fra jeres system, paypal er bare dem der trækker pengene.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:24

Carsten Kvist:
Nu skal vi passe på. - Det ender jo hurtigt i endnu en diskussion for og imod Paypal.

Hvorfor? 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:35

Christian:

Må du så få udviklet så den gør. Det er eneste måde medmindre man vil lade den trække pengene med det samme.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:40

Christian:

Hvilke regler ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:24

Jeg bliver så træt når jeg hører sådan en uvidenhed der her forelægges fra OP's side.

Det er kun Net's regler der forhindre at du trækker pengene før du sender varen. Og når dine kunder benytter Paypal, så køber de ikke direkte din varer. De køber PayPal-penge, som de så bruger til at betale dig med. - Deres penge bliver altså trukket fra deres kort med det samme.

Det er denne mellemløsning hos Paypal der også gør, at dine kunder ikke kan gå i deres bank og få tilbageført pengene hvis ikke du sender varen. - De har jo fået hvad de købte, nemlig Paypal-penge.

Når du bruger Paypal fjerner du altså dine kunders sikkerhed, som de sikkert tror de har. - En sikkerhed du i øvrigt også tror de har.

Hvis ikke du sender varerne, er deres eneste mulighed at henvende sig til et amerikansk firma, og håbe på forståelse der.

Og så lige til sidst. Opencart kan fint lave autocapture mod Paypal.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)