Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyrker Amino medlemmer fitness og hvad motiverer jer?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Jeg startede med at styrketræne, da jeg var 16 år gammel. Men det er først for et par år siden, at jeg har sat min træning lidt mere i system, så den passer ind i en voksen hverdag. 

Min træningsuge ser sådan her ud:

Mandag: Styrketræning med kettlebells, dødløft, rows, pull-ups. Starter med at sjippe i 30 minutter.

Tirsdag: Braziliansk Jiu-Jitsu

Onsdag: Styrketræning med squats med kropsvægt, bænkpres, pull-ups og forskellige kropsmekaniske øvelser. Starter med at sjippe i 30 minutter.

Torsdag: Braziliansk Jiu-Jitsu

Fredag: Hvile

Lørdag: Styrketræning med kettlebells, dødløft, rows, pull-ups. Starter med at sjippe i 30 minutter.

Søndag: Brydning

Af og til bliver onsdag til en hviledag også, hvis jeg føler, at jeg har brug for det.

Hvad der motiverer mig? Jeg er nødt til at få brændt en masse energi af. Jeg kan tydeligt mærke, at jeg er blevet et gladere menneske af at træne, og nu kan jeg simpelthen ikke leve uden mit (næsten) daglige fix. 

Hvor er du vild! Jeg kan lige klare mandag og torsdag med 1 times HardCore (kettlebells mm.) efterfuldt af halvanden times Wing Tsuen Kuen. - i alt 5 timers træning om ugen... Big Smile

.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:45

Jeg smutter en tur i fitness center hver morgen inden jeg tager på arbejde. Jeg veksler lidt mellem cardio og styrketræning. Derudover løber jeg.

Jeg kan mærke at det der motiverer mig, er at lave noget der er lidt ekstremt. Eks. at træne til et marathon og gennemføre et. Nu hvor det ikke er så varmt længere, og det er nemmere at holde ud at løbe lange distancer, er jeg begyndt på marathon træning igen.

For et par måneder siden købte jeg en fitbit, og den er virkelig super til at holde motivationen oppe ift. daglig motion. Alene det at jeg kan konkurrere mod andre gør det sjovt lige at tage et par tusinde skridt ekstra.

Mvh Carsten

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 21:37

Jeg dyrker olympisk vægtløftning og har tidligere trænet op til 10 gange om ugen(i mine yngre dage)... Jeg motiveres af - DET rigtige løft... altså der hvor stangen ikke vejer noget, og teknikken spiller hundrede procent. De dage hvor træningen ikke trætter fysikken, fordi alting var lige som det skulle være.

Dertil almindelig styrketræning, ikke mindst fordi det ikke kræver så meget nervebaneaktivitet - og er noget der kan overståes rimelig hurtigt i en travlt dag...

Jeg har også kæmpet mod uret i Crossfit, men syntes at skades potentialet er for stort (blot min skrøbelige krops mening) Til gengæld, syntes jeg at uret er en god modstander.

Syntes iøvrigt det er sjovt, at jeg stadig kan møde kvinder der er bange for, at blive alt for muskuløse... Derfor motivere det mig, at folk skyder mig 10 år yngre fordi den kvindelige krop har meget bedre af, at blive belastet og dermed bibeholde noget muskelmasse.

God aften derude. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:57

Hej CaMilla,

Jeg har dyrket sport på højt plan, været forbi landsholdet blandt andet. Så har jeg trænet decideret styrketræning en periode, men træner nu overvejende crossfit kombineret med styrketræning - og selvfølgelig Paleo/stenalderkost :-)

Det som virker bedst for mig er det sociale aspekt.. Udover at jeg elsker at være fysisk, så netværker man en del. Kan faktisk prale af flere kunder, som jeg aldrig havde mødt uden min træning.

En fitnessblog bør være lettilgængelig og interessant. Det handler i stor grad om, at practice what you preach :-)  Synes et dansk eksempel kunne være http://mieihler.dk/ - Hun valgte dog hurtigt at stoppe sin blog igen fra den ene dag til den anden. Hun har ellers rigtig mange views og stor aktivitet fra læserne.

Din blog skal ikke indeholde dine services/ydelser - din blog skal hellere være en underside til din profesionelle hjemmeside, hvor folk kan følge dig.. Eksempelvis gør http://lonnieboepedersen.dk/ det rigtig godt. Hun er både aktiv atlet, fantastisk i et køkken og arbejder som personlig træner. Bloggen er utrolig personlig.

Generelt bør bloggen være informativ - indenfor dit felt, så i form af opskrifter, øvelser, motivation. Overvej evt. en videoblog, den kan transkriberes, så teksten også bliver spist af google :)

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:58

Det er dejligt at læse at så mange er så aktive som i er :-)

Selv går jeg til karate 3 gange om ugen, 2x1,5 time i hverdagene, og 4 timer om søndagen. Ud over det, har jeg ifm. min uddannelse / arbejde 6 timers fin motion om ugen (styrke, selvforsvar og kondition), og jeg løber ligeledes en gang imellem.

Det giver vel alt i alt 13-15 timer om ugen, de uger hvor jeg er til alle træninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03

LizaP:
Syntes iøvrigt det er sjovt, at jeg stadig kan møde kvinder der er bange for, at blive alt for muskuløse... Derfor motivere det mig, at folk skyder mig 10 år yngre fordi den kvindelige krop har meget bedre af, at blive belastet og dermed bibeholde noget muskelmasse.

Hej Liza,

Fedt at læse hvordan din intensive træning for år tilbage har betydet at du idag har en krop, som mange kvinder sikkert misunder dig. Jeg kan kun blive inspireret af dine ord og tanker omkring fitness. Og jeg giver dig ret i, at selvom CrossFit er et fantastisk koncept, så skal man også tænke sig om. Havde en kunde i Mexico City, som havde dyrket CrossFit i 5 år, men pga knæskade kunne han ikke mere. Men han elskede den form for træning, så jeg fik noget af en udfordringer at holde stilen, niveauet og tempoet med dårlige knæ. Hver morgen trænede jeg ham med nye Workouts og han elskede det. 

Hvor tit træner du nu og er det svært ikke at gå ALL in længere? Tænker at det har taget noget tid at omprioritere din tid mht. træning, kost og din hverdag. 

Tak for dine tanker, CaMilla

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Jacob:
Hej CaMilla,

Jeg har dyrket sport på højt plan, været forbi landsholdet blandt andet. Så har jeg trænet decideret styrketræning en periode, men træner nu overvejende crossfit kombineret med styrketræning - og selvfølgelig Paleo/stenalderkost :-)

Det som virker bedst for mig er det sociale aspekt.. Udover at jeg elsker at være fysisk, så netværker man en del. Kan faktisk prale af flere kunder, som jeg aldrig havde mødt uden min træning.

En fitnessblog bør være lettilgængelig og interessant. Det handler i stor grad om, at practice what you preach :-)  Synes et dansk eksempel kunne være http://mieihler.dk/ - Hun valgte dog hurtigt at stoppe sin blog igen fra den ene dag til den anden. Hun har ellers rigtig mange views og stor aktivitet fra læserne.

Din blog skal ikke indeholde dine services/ydelser - din blog skal hellere være en underside til din profesionelle hjemmeside, hvor folk kan følge dig.. Eksempelvis gør http://lonnieboepedersen.dk/ det rigtig godt. Hun er både aktiv atlet, fantastisk i et køkken og arbejder som personlig træner. Bloggen er utrolig personlig.

Generelt bør bloggen være informativ - indenfor dit felt, så i form af opskrifter, øvelser, motivation. Overvej evt. en videoblog, den kan transkriberes, så teksten også bliver spist af google :)

Hej Jacob,

Sikke en masse fede tanker mht. hvad der fungerer på en fitness blog. Jeg er faktisk ganske enig med det du skriver og er egentlig også begyndt at fokusere mere på bloggen, fremfor mine services. Jeg har fundet en stor passion i at motivere andre og selvom jeg elsker at motivere den enkelte i den personlige træning, så er der så mange flere derude, som også mangler motivation. 

Jeg dyrker som du nok kan læse dig frem til HIIT med egen kropsvægt og det kan som sådan også beskrives som CrossFit (Var bla. CrossFit coach i Mexico City) Men vi er alle forskellige og motivationen kommer for mig ikke igennem det sociale, men igennem mine egne sammensatte programmer, hvor jeg leger med øvelser, teknik, interval mv. og har min egen konkurrence;) Jeg elsker at jeg kan gøre det HVOR & NÅR som helst. Den frihed motiverer mig. 

Men jeg takker endnu engang for dine tanker og har bestemt fået en masse med mig!

God aften, CaMilla

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

Camilla Gad Krogsgaard:

Hej derude, 

Jeg har været i fitness branchen i mange år og de seneste par år er der sket en del mht. fitness blogs, fitness apps, online træningsvideoer mv.

Men hvad virker egentlig? Hvad motiverer dig? Hvad får dig til at hoppe i træningstøjet? Hvornår har du det bedst med dig selv? Drømmer du om kroppen, men er ikke kommet igang? Mangler du tiden og har adskillige dårlige undskyldninger?

Hvis der er noget jeg ved, så er det at Amino medlemmer har et drive, gåpåmod, vilje og jeg elsker hvordan folk hjælper, guider og støtter hinanden herinde. Jeg er derfor overbevist om at der er rigtig mange fitness udøvere blandt Amino medlemmer og jeg vil meget gerne have jeres mening.

Det ville være fantastisk, hvis jeg kan få lidt input omkring hvad DU synes er afgørende for en god fitness blog? Hvad gør at du gerne vil følge den? 

Faktum er at jeg har lavet første udkast til min blog, som i sin enkelthed beskriver lidt om det jeg står for og tilbyder. Men mit primære ønske er at have DIG i fokus, da min motivation kommer af at motivere andre. Vil gerne adskille mig lidt fra mængden af fitness blogs og er derfor i en idefase, hvor det kun er fantasien som sætter grænser. 

Smider denne tråd op i håbet om at få jeres mening og tanker omkring emnet. 

God tirsdag, CaMilla

Hejsa,

Synes lige jeg vil sige tak til alle jer derude, som har skrevet til mig! Rigtig mange fede indslag omkring hvad der motiverer og virker for jer. Jeg blev enormt inspireret af det og JA i motiverede mig:) Det blev til et lille indslag på min blog, hvor jeg opsamler jeres mange tanker og erfaringer for hvad der virker motiverende i jeres daglige træning. Læs med her: http://camillakrogsgaard.com/2012/10/23/ivaerksaettere-motiverede-mig-idag/ 

Sammen har vi måske motiveret andre! 

CaMilla

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:29

lige nu dyrker jeg mest pole dans det er både styrke , smidighed og pole danse serierne lange er også kondition krævende , dette træner jeg lige nu for tiden meste  og mindste 20 timer om ugen for tiden laver jeg

smidigheds træning hver dag 1½ time

pole danse træning 2-3 timer hver dag

træner meget med kroppen hvor den bruges som trænings redskab øver meget på at stå på hænder og hovedet  og flere andre øvelser hvor bruges kroppen som trænings redskab

nogle dage dog mindre hård træning som reglen onsdag og fredag for tiden da man har sin krop at tage hensyn til

min historie før begyndte pole dans

jeg startet som 4 årig svømme 2 gange om uge

jeg begyndt at løbe som 11 årring startet meste med 1500 meter løb og 5000 meter første en lille klub ORI  der ligger ved Frederikssund , dog hurtigt valgte jeg tage ind til Sparta da der var bedre løber og pengene trak da også en lille smule da man kunne få lidt penge ved at være med på deres klubhold vis altså kom på holdet det motiveret en klart mere

jeg stillet en del gange op til DM løb dog kun meget få gang fik top 10 placering nået det da og det er da også yderste tilfreds stillende prøvet landevejs løb meste 10 km 15 km og dm i cross løb .

jeg har også løbet et par gange marathonløb jeg kom dog kun lige ned under 3 timer men fik da prøvet det .

gik nogle år til moderne ballet træning da jeg blev 28 år til jeg blev 37 år omkring 10-20 timer ugentligt gik jeg der til ballet dans  og det sidste 1½ år har jeg nu gået til pole dans

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:33

Camilla Gad Krogsgaard:

Jeg elsker at jeg kan gøre det HVOR & NÅR som helst. Den frihed motiverer mig. 

..... Har du en kæreste?! ;D  høhø

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)