Det er 2.700.000.000 kr. om måneden... Men det er sgu også et velvoksent lokale!
Nuvel..... Min opfattelse er, at der ikke findes priser der ikke kan forhandles! - Men lad være met at tro, at du kan skær 50% af. - Spørg rundt, hvad andre lokaler koster... - Og giv et bud der omkring. Men hvis de ikke vil gå ned i pris, skal du jo være klar til ikke at leje lokalet... Så spørgsmålet er jo også, hvor gerne du vil have lokalet!
Spm. er bare om vi skal forhandle om dipusitom eller leje prisen?
skal man forhandle om nedsat pris første år på lejen?
Eller at man påbegynder lejen, når lokalt stå klar til åbning?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre fx. hvad i har forhandlet om, ikke kun penge, men måske nogle andre ting, hvor det er "win win" for begge parter.
ha hadet er nogle kæmpe lokaler til en netcafe, men ellers må de have en meget god beliggenhed med den husleje. Vil ligge ud med og få den en del ned, der er jo lokaler nok
Som tidligere udlejer og butiksindehaver kan jeg fortælle dig der er MEGET at forhandle om. Især f.eks. en aftale om 3 måneder gratis husleje, 3 måneder med halv husleje og derefter husleje er meget velkendt for at hjælpe iværksætteren igang. De er også til at snakke med hvis du f.eks. forudbetaler x antal kroner til de første 6 mdr, x antal kroner er så et lavt beløb der måske svare til 2 måneders reelt husleje, men så er det ligesom for at hjælpe dig igang, fordi folk ikke tør starte forretning i disse tider (dont ask me why, der er muligheder nok!!!)
Havde du været udlejer i dag, kunne jeg måske forhandle med at kunne fx. dipositum ned til fx. 0 kr. og give fx. 2 leje for 6 mdr? er det realistisk? Vi er nemlig både unge og uerfarne...
Så ville jeg nok godt kunne sige f.eks. 3 mdr a 0 kr, 3 mdr af 10.000, og derefter fuld husleje. Eller 30.000 cash, også det bare for de første 6 mdr husleje.
Man kan ihvertfald sagtens forhandle og specielt hvis du står med pengene i hånden. Men igen - det kommer jo an på hvor eftertragtet lokalet er. Som alt andet er det udbud efterspørgsel.