Hej I andre Aminoer Jeg startede i foråret mit ejet lille firma, efter i flere år at have lavet lidt hjemmersider, og andet programmeringsarbejde for sjov. Jeg har i år haft et overskud på ca. 20.000 (ja vi snakker en kæmpe omsætning), og benytter www.simpeltregnskab.dk til at bogføre i. Momsen har jeg styr på at få indberettet og betalt, så ikke noget problem der. Nu bliver jeg så alligevel i tvivl med hensyn til betaling af skat? Som jeg forstår det skal jeg angive virksomhedens resultat under Rubrik 221 Men så begynder den med at jeg går væk fra skattekort til at skulle betale b-skat i 10 rater. Jeg har stadig mit almindelige lønmodtagerjob ved siden af - så hvordan gør jeg lige det her? Nu når jeg så søger rundt på nettet, bliver jeg opmærksom på at jeg - måske - også skulle have indberettet hver måned omkring AM-bidrag og sådan noget. |
Du startede i foråret, så må det vel være forskudsskema vi taler om?
Hvis det er for 2012 så forstår jeg ikke hvordan den kan lave 10 rater b skat her hvor det jo tidligst kan køre fra november med 1 rate b skat?
Hvad er er det du taster i, det kan jo næsten kun være forskud 2012 hvis det er en virksomhed du startede i foråret?
Står din a løn stadigt korrekt?
Venlig hilsen