Beklager på forhånd hvis kategorien er forkert, men der findes ikke rigtigt en kategori til denne slags semi-tekniske issues... Jeg står over for to udfordringer, og jeg er nu ret sikker på at ... Selvom man kan sige at netop jeg burde vide det da jeg netop forhandler alverdens herlige typer software så står jeg alligevel ved en skillevej og skal vælge den løsning der passer til netop mit behov. Altså, hvilken software skal man vælge? Skal det være online i skyen eller offline? Skal det være Open Source eller betalings software? Og så nok det vigtigste, hvordan arbejder man effektivt med de store mængder data? Import/export af prislisterFra leverandører få man prislister i lige prøcist det format der passer den enkelte (import), 90% af produkterne skal ind i mit E-commerce/ERPsystem. Og så har man tre muligheder.
Og det er jo så her at du kommer ind i billedet - hvilken løsning skal man vælge/teste på til at håndtere sådan et behov ? Lead/kunde håndtering (CRM)Denne er nok i reelt noget nemmere da det nok er det samme behov som så mange andre har. Leads og kunder kommer som vinden blæser fra mange forskellige kilder... og jeg mangler virkelig desperat et system til at holde styr på det, jeg har data på mail, googledocs, gamle excelfiler, kundeudtræk fra database, Skype chat, facebook chat, linked in,gule sedler, wordfiler og sågar på sms... det kan ikke undgås at man mister overblikket og det er nu sket... Min kommunikation foregår i vid udstrækning på mail men aftaler om telefonmøder, opfølgning osv. osv skal planlægges og struktureres, ikke mindst er individuelle notater for den enkelte vigtigt. Hvad er dit bud på en fornuftig fremtidssikret løsning ? |
Har nu kastet mig ud i en test af SOHO ift. CRM delen, men tilbage står i den grad udfordringen med hel eller delvis automatisering af prisliste håndtering og generering.